  • 1. Data: 2022-01-12 16:44:01
    Temat: Wypinajace się panele
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Chata ma 20 lat, pierwsze panele na klej po 15 latach zostały wymienione
    na inne, na click.

    I pojawił się problem, bo deski się wypinają/klawiszują, uginają.

    Pierwszym podejrzanym był zbyt miękki podkład, ale po zdjęciu kilku
    desek okazało się że to raczej nie to.

    Teraz podejrzeniem jest nierówna posadzka pod panelami.
    Ale żeby powodowało to możliwość ugięcia deski o centymetr lub więcej, w
    miejscu łączenia, to mi się nie chce wierzyć.

    A jeśli by tak było - jak najlepiej temu zapobiec/wyrównać posadzkę
    tanio, szybko i sucho?

    Wylewka samopoziomująca nie wchodzi w rachubę, z powodu różnicy poziomów
    - drzwi balkonowe nie miałyby zapasu, no i czasu potrzebnego na robotę -
    majster od remontu jest jeszcze tylko do końca tygodnia.

  • 2. Data: 2022-01-12 16:52:45
    Temat: Re: Wypinajace się panele
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 12.01.2022 o 16:44, Cavallino pisze:
    > Chata ma 20 lat, pierwsze panele na klej po 15 latach zostały wymienione
    > na inne, na click.

    ehh.. zajebiste panele na jakiś syf...

> [...]
    > Ale żeby powodowało to możliwość ugięcia deski o centymetr lub więcej, w
    > miejscu łączenia, to mi się nie chce wierzyć.

    No to czas uwierzyć

> [...]
    > - drzwi balkonowe nie miałyby zapasu, no i czasu potrzebnego na robotę -
    > majster od remontu jest jeszcze tylko do końca tygodnia.

    No to masz peha 5 i pół

    Tak jak w mieszkaniu rodziców gdzie posadzka ma spad od okna do drzwi i
    wyszło by 3cm różnicy poziomów do przedpokoju. Czyli lać całą chałupę bu
    trzeba.
    Wyrównywałem ile się dało betonem podsadzkowym i wielką łatą a jako
    podkład zamiast pianki poszły te 5mm podkłady z prasowanych kartonów czy
    co to jest. Panele nie kliki tylko pióro-wpust. Bo tanie syfiaste kliki
    są syfiaste. Może 10mm jakie ja mam dały by rady ale droższe 3x. Szkoda
    było kasy na experymenty.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2022-01-12 16:57:12
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 12 January 2022 at 16:53:19 UTC+1, Irokez wrote:
> [...]
    > co to jest. Panele nie kliki tylko pióro-wpust. Bo tanie syfiaste kliki
    > są syfiaste. Może 10mm jakie ja mam dały by rady ale droższe 3x. Szkoda

    Żadne syfiaste panele chemiczne rakotwórcze, żadna syfiasta tektura , jak w skumsach,
    tylko deski drewniane calowe i zapomniec o syfie

  • 4. Data: 2022-01-12 17:00:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 12.01.2022 o 16:57, a a pisze:

    > Żadne syfiaste panele chemiczne rakotwórcze, żadna syfiasta tektura , jak w
    skumsach,
    > tylko deski drewniane calowe i zapomniec o syfie

    Żadne syfiaste deski drewniane calowe z kornikami i grzybami
    chorobotwórczymi i latającymi zarodnikami pleśni i grzybów. Tylko płyty
    marmurowe i zapomnieć o syfie.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2022-01-12 17:46:50
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-12 o 16:44 +0100, Cavallino napisał:
    > Chata ma 20 lat, pierwsze panele na klej po 15 latach zostały
    > wymienione na inne, na click.
    >
    > I pojawił się problem, bo deski się wypinają/klawiszują, uginają.

    Ale w sensie, że nie miałeś tych paneli ubezpieczonych? Ani choćby
    jakiejś rozszerzonej gwarancji? Nierozważnie jakby.

    A poważniej - raz widziałem takie powyginane panele, a miały ledwo 3
    lata. Jak się okazało, problemem były nie same panele, tylko sposób ich
    położenia, bez żadnych przerw na dylatacje. Wyrzuciłem wszystko i
    położyłem nowe panele, jakieś tanie z marketu, ale dociąłem je aby
    zapewnić odpowiednią przerwą pod ścianami. Minęło 5 lat, wyglądają jak
    nowe, a leżą na nierównej powierzchni. Może i tu występuje ten problem?

    Mateusz

  • 6. Data: 2022-01-12 17:47:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 12 January 2022 at 17:00:09 UTC+1, Irokez wrote:
    > Żadne syfiaste deski drewniane calowe z kornikami i grzybami
    > chorobotwórczymi i latającymi zarodnikami pleśni i grzybów. Tylko płyty
> [...]
    korniki i grzyby, plesnie to masz w głowie
    i dlatego utykasz podlogę tekturą jak w slumsach na Bronxie,
    bo na deski cię nie stać

    Ale jakżes biedak to zbieraj uzywane deski z remontowanych kamienic za frico,
    bo sa wysezonowane 50-80 lat i były wykonane z tarcicy zywicznej, czyli przeżyja
    jeszcze 300 lat
    Przelecisz heblarką i masz deski warte 10.000 zł, których nigdzie nie kupisz.

  • 7. Data: 2022-01-12 19:39:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 12 stycznia 2022 o 17:47:07 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    jeszcze 300 lat
    > Przelecisz heblarką i masz deski warte 10.000 zł, których nigdzie nie kupisz.
    A jak będzie pożar to przez żywice w deskach nie zdąży do okna dobiec żeby uprząż
    ucieczkowa założyć i wyskoczyć przez okno. Ty jak już coś doradzisz to na zasadzie że
    jak nie zaszkodził to już pomógł.

  • 8. Data: 2022-01-12 19:44:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2022 o 16:52, Irokez pisze:

    > ehh.. zajebiste panele na jakiś syf...

    No już teraz to wiem.

> [...]
    >
    > Tak jak w mieszkaniu rodziców gdzie posadzka ma spad od okna do drzwi i
    > wyszło by 3cm różnicy poziomów do przedpokoju. Czyli lać całą chałupę bu

    Tu jest 1,1 cm - i tak za dużo.

    > Wyrównywałem ile się dało betonem podsadzkowym i wielką łatą a jako
    > podkład zamiast pianki poszły te 5mm podkłady z prasowanych kartonów czy
    > co to jest. Panele nie kliki tylko pióro-wpust.

    Może źle napisałem, nie znam się - to jest pióro-wpust, panele z Kronopolu.
    https://maltatrading.pl/index.php/produkt/panel-podl
    ogowy-sidewalk-pine-k069/

  • 9. Data: 2022-01-12 19:48:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A poważniej - raz widziałem takie powyginane panele,

    One nie są powyginane, tylko się zapadają miejscami.

> [...]
    > położyłem nowe panele, jakieś tanie z marketu, ale dociąłem je aby
    > zapewnić odpowiednią przerwą pod ścianami.

    Z tego co widzę do ścian są przerwy, na oko z 1-2 cm.

  • 10. Data: 2022-01-12 20:02:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > lata. Jak się okazało, problemem były nie same panele, tylko sposób ich
    > położenia, bez żadnych przerw na dylatacje.

    Tu może być jeszcze inny problem:
    https://www.abartremonty.pl/podlogi/podloga-plywajac
    a-czy-klejona-aspekt-techniczny-i-uzytkowy/

    "na podłodze pływającej szczególnie blisko ścian, w rogu pomieszczenia,
    generalnie nie powinno się ustawiać bardzo ciężkich detali wyposażenia
    (segment, wielka komoda, pianino, etc.), także stałych elementów
    zabudowy, jak szafa wnękowa (dopuszczalne jest to jedynie w stosunkowo
    wąskim pomieszczeniu, czyli korytarzu), fragmentaryczne unieruchomienie
    podłogi pływającej może doprowadzić do nierównej ,,pracy" tejże, w
    konsekwencji do uniesienia się paneli np. pośrodku pokoju czy też
    ekstremalnie, uszkodzenia połączenia klikowego"

    Mieliśmy ciężki, duży stół blisko ściany i wypoczynek na środku pokoju.
    Przesuwanie stołu (o kilka metrów) przy imprezach, na panelach
    poklejonych nie robiło wrażenia, pytanie czy nie mogło zrobić na
    panelach łączonych na zamki.....
    Na pewno pod stołem podłoga nie pływała, a największe uszkodzenia są
    właśnie w jego pobliżu.....

    Ale to raczej nie tłumaczy dlaczego pojedyncza deska pod naciskiem da
    się wgiąć o kilka mm......