    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wypinajace się panele
    Date: Wed, 12 Jan 2022 20:02:46 +0100

    > Ale w sensie, że nie miałeś tych paneli ubezpieczonych? Ani choćby
    > jakiejś rozszerzonej gwarancji? Nierozważnie jakby.
    >
    > A poważniej - raz widziałem takie powyginane panele, a miały ledwo 3
    > lata. Jak się okazało, problemem były nie same panele, tylko sposób ich
    > położenia, bez żadnych przerw na dylatacje.

    Tu może być jeszcze inny problem:
    https://www.abartremonty.pl/podlogi/podloga-plywajac
    a-czy-klejona-aspekt-techniczny-i-uzytkowy/

    "na podłodze pływającej szczególnie blisko ścian, w rogu pomieszczenia,
    generalnie nie powinno się ustawiać bardzo ciężkich detali wyposażenia
    (segment, wielka komoda, pianino, etc.), także stałych elementów
    zabudowy, jak szafa wnękowa (dopuszczalne jest to jedynie w stosunkowo
    wąskim pomieszczeniu, czyli korytarzu), fragmentaryczne unieruchomienie
    podłogi pływającej może doprowadzić do nierównej ,,pracy" tejże, w
    konsekwencji do uniesienia się paneli np. pośrodku pokoju czy też
    ekstremalnie, uszkodzenia połączenia klikowego"

    Mieliśmy ciężki, duży stół blisko ściany i wypoczynek na środku pokoju.
    Przesuwanie stołu (o kilka metrów) przy imprezach, na panelach
    poklejonych nie robiło wrażenia, pytanie czy nie mogło zrobić na
    panelach łączonych na zamki.....
    Na pewno pod stołem podłoga nie pływała, a największe uszkodzenia są
    właśnie w jego pobliżu.....

    Ale to raczej nie tłumaczy dlaczego pojedyncza deska pod naciskiem da
    się wgiąć o kilka mm......