  • 1. Data: 2022-12-12 20:49:36
    Temat: Zgrzewarka do rur PP i inszych
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jakaś polska jak są dobre. Ktoś poleci?

    L.

  • 2. Data: 2022-12-13 09:39:06
    Temat: Re: Zgrzewarka do rur PP i inszych
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-12 o 20:49, Lisciasty pisze:
    > Jakaś polska jak są dobre. Ktoś poleci?
    >
    > L.
    Wątpię czy znajdziesz polską, ja 15 lat temu jak robiłem instalację
    kupiłem najtańszą chińską i dała rady. Tam cudów nie ma musi się
    rozgrzać do odpowiedniej temp aż zapali sie ledka, złączki trzeba
    trzymać odpowiednią ilość sekund, im większa średnica tym więcej, potem
    szybko wyjmujesz z zgrzewarki i łączysz, tylko nie wciskaj do oporu bo
    wtedy miękki koniec się zwija do środka i mocno zwęża przepływ w środku.
    Coś w tym stylu
    https://allegro.pl/oferta/zgrzewarka-do-rur-polifuzy
    jna-pp-pcv-6-matryc-800w-12973278137

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-12-13 16:57:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Dec 2022 20:49:36 +0100, Lisciasty

    > Jakaś polska jak są dobre. Ktoś poleci?

    Mam chińczyka z elektrycznym sterowaniem 2800W za 160zł (teraz 200), co to
    wziąłem na jednorazową robotę, a zrobiła już tych robót ze 20. Poza tym że
    zdeptałem stojak i spawy w nim puściły więc teraz zgrzewarka leży po prostu
    na mordzie, działa jak należy. ;) Te droższe maja większą moc i właśnie
    lepsze te stojaki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2022-12-14 08:18:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 13.12.2022 o 09:39, Janusz pisze:
    > Wątpię czy znajdziesz polską, ja 15 lat temu jak robiłem instalację
    > kupiłem najtańszą chińską i dała rady. Tam cudów nie ma musi się

    No kiedyś widziałem jakąś polską za chyba 5 stówek ale już jej nie
    widzę. Znalazłem jakiegoś stef-mara za 200, ale po poszukiwaniach
    okazało się że to ten sam chinol co cała reszta, tylko brandowany (ten
    sam zestaw, zgrzewarka, rękawice, badziewny obcinak i 2 imbusy).

    L.

  • 5. Data: 2022-12-14 08:19:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 13.12.2022 o 16:57, Myjk pisze:
> [...]
    > na mordzie, działa jak należy. ;) Te droższe maja większą moc i właśnie

    No może i masz rację, choć z wyglądu to to nie wygląda jakby miało
    działać ;P

    L.

  • 6. Data: 2022-12-14 17:54:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.12.2022 o 08:19, Lisciasty pisze:

    > No może i masz rację, choć z wyglądu to to nie wygląda jakby miało
    > działać ;P
    >
    > L.

    mam taką samą i jedyne co mogę doradzić, to że jak już będziesz coś sam
    robił (a 90% zrobisz "na stole" 10% na ścianie) to przykręc sobie
    podstawkę do stołu, a tam gdzie grzejesz rury, wkręć 2 szt- 10 cm wkręty
    stabilizujące zgrzewarkę.

    ToMasz