  • 1. Data: 2022-12-08 00:59:51
    Temat: Minimalna temperatura w budynku
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jaka powinna być minimalna temperatura utrzymywana w budynku tak zeby
    nie wpływało to negatywnie na kondycje tegoz budynku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 2. Data: 2022-12-08 01:38:51
    Temat: Re: Minimalna temperatura w budynku
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 8 December 2022 at 00:59:53 UTC+1, Budzik wrote:
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
    nie temperatura a wilgoć się liczy
    Jak budynek suchy to może stać latami bez ogrzewania
    A jak jest wilgoć to trza ją usunąć
    czy to latem, czy zimą, bo inaczej grzyb, pleśń, stęchlizna zasyfieje budynek.

    Doskonale nadaja się do tego pochłaniacze wilgoci.

    W praktyce widac, czy się z dołu woda wykrapla i jak szybko.

    Sąsiad w mieszkaniu na 4.pietrze dał tapety w kuchni, aby ją ocieplic i od razu grzyb
    wylazł na ścianach,a mieszkanie było zamieszkałe, ogrzewane, ale wilgoć byla od
    gotowania.

    Tam gdzie wilgoć to wszystko plesnieje, syfieje i jest zakaz mieszkania,bo pleśn i
    grzyb wchodzi do płuc i wywołuje raka płuc

    Można mieszkac w nieogrzewanym domu, mieszkaniu, chodzić w kurtce, spac w spodniach
    narciarskich i nie chorowac, jak się para wodna nie skrapla i nie zamarza na szybach.

    20 milionów bezdomnych śpi w nieogrzewanych domach, na działkach, w kontenerach,
    budkach w Europie i nie chorują, o ile są ciepło ubrani i nie przemarzna i mają co
    zjeść kalorycznego i piją ciepłą herbatę aby ciało bylo rozgrzane

  • 3. Data: 2022-12-08 01:55:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.12.2022 o 00:59, Budzik pisze:
    > Jaka powinna być minimalna temperatura utrzymywana w budynku tak zeby
    > nie wpływało to negatywnie na kondycje tegoz budynku?

    -210,0 °C :] To elementarne, skoro azot jest obecny ~78% w ziemskiej
    atmosferze.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2022-12-08 09:22:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik pyta:

    > Jaka powinna być minimalna temperatura utrzymywana w budynku tak zeby
    > nie wpływało to negatywnie na kondycje tegoz budynku?

    Powyżej punktu rosy.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2022-12-09 09:12:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.12.2022 09:22, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Powyżej punktu rosy.

    Chyba że ma działającą WM to może w ogóle nie grzać. Wilgoć w domu
    będzie podążać za warunkami zewnętrznymi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2022-12-09 09:24:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli ch..owo, bo się będzie skraplać.
    Lubisz poranną rosę na parkiecie?

    -----

  • 7. Data: 2022-12-09 11:15:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Chyba że ma działającą WM to może w ogóle nie grzać. Wilgoć w domu
    > będzie podążać za warunkami zewnętrznymi.

    Nie "chyba że", tylko tak jak napisałem. To najlepsza odpowiedź na zadane
    pytanie. Nie da się podać temperatury w stopniach, bo to zależy od innych
    czynników, głównie zawartości pary w powietrzu. Oczywiście trzeba pamiętać
    równiez o tym, że te "warunki zewnętzne" to też może być 100% wilgotności
    względnej, więc sama wentylacja nie zawsze musi wystarczać.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2022-12-09 12:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> [...]
    > Oczywiście trzeba pamiętać równiez o tym, że te "warunki
    > zewnętzne" to też może być 100% wilgotności względnej, więc sama

    To sa 2 pomieszczenia - biuro plus garaz.
    W biurze jest około 60%.
    W garazu 70%.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 9. Data: 2022-12-09 14:23:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.12.2022 09:24, ąćęłńóśźż wrote:
    > Czyli ch..owo, bo się będzie skraplać.
    > Lubisz poranną rosę na parkiecie?

    W wentylowanym ale zamkniętym budynku zawsze będzie trochę cieplej niż
    na zewnątrz. Nadmiar wilgoci będzie się wykraplał w wymmieniku więc do
    pomieszczeń będzie nawiewane powietrze suchsze od tego na zewnątrz. A
    przy ujemnych temperaturach na zewnątrz, będzie i tak potrzebny system
    ogrzewania wymiennika (bo ciepła z wewnątrz nie wystarczy) więc do
    budynku zawsze będzie lecieć powietrze suchsze lub poniżej punktu rosy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-12-09 15:01:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 9 December 2022 at 14:23:25 UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > ogrzewania wymiennika (bo ciepła z wewnątrz nie wystarczy) więc do
    > budynku zawsze będzie lecieć powietrze suchsze lub poniżej punktu rosy.

    Sól doskonale p;ochlania wilgoć i jest bardzo tania i jest chemicznie neutralna,
    czyli nie syfi.

    Dawniej była jeszcze sól drogowa, czysta sól z Klodawy,
    ale potem zaczeli dodawac cement i inne świnstwwa i posypuja nią drogi
    i zwierzeta tę sól zlizuja i choruja, umierają, bo nikt je nie ostrzega, że to
    trująca solankowa lizawka.