  • Data: 2021-06-13 11:55:10
    Temat: baniak z wodą a anoda
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    mam dwa nierdzewne (nie wiem jaka stal nierdzewna) baniaki
    na wodę CWU, grzane grzałką elektryczną, teoretycznie również
    nierdzewną.
    Rozwiązanie jest wyjątkowo nietrwałe w obu baniakach.
    Jedna z grzałek siedziała w baniaku nieużywana przez wiele lat, ostatnio podłączyłem
    to obie grzałki (bo tam jest 1,5+2kW) w przeciągu miesiąca padły.
    Hipoteza robocza jest że gorący metal skorodował błyskawicznie
    i potrzebna jest jakas ochrona anodowa.
    Zna się ktos na tym? To się niech wypowie.

    Czy ogrzewacz przepływowy zainstalowany w pewnej odległosci za pośrednictwem pexa od
    takiego baniaka też będzie korodował?\

    b.