  • 21. Data: 2023-04-03 18:01:04
    Temat: Re: ceny prądu w Polsce na tle EU
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 3 kwietnia 2023 o 11:26:55 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > pielęgnacja. Na ogrzewanie nie wystarczy ale prąd "darmowy" będzie.
    >
    > Może oczko wodne wykopię większe i będę hodował jesiotry :D Obecnie mam
    > 2 szt ale źle znoszą zimę i musiałem je do akwarium w piwnicy przenieść :)
    >
    > Głębsze oczko pomieści z 100 szt i zimę przetrwają (temp ok 5C musi
    > być). Wędzarnie własną już mam :D
    >
    > Ceny?
    >
    > 100zł/kg https://wedzarniamarozek.pl/produkt/jesiotr-wedzony/
    >
    > Licząc 100 ryb po 10kg/szt x 100zł wyjdzie kasa na prąd do pompy ciepła :D
    >
    > [Jesiotry osiągają masę ciała dochodzącą do 300 kg i długość do 2,5 m.]

    w-stawie-co-trzeba-wiedziec.html

    > (oczywiście żart z jesiotrem ale mam w sąsiedztwie gospodarstwo rybne i
    > kasiorę robią dużą. W dupie mają panele) :)
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Jeszcze tylko gówno spod siebie zjedz i będziesz szczęśliwy żyjąc w szopie na
    działce.

  • 22. Data: 2023-04-03 18:03:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 3 kwietnia 2023 o 10:59:23 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > mimo to cena w net-bilingu wyrąbana w kosmos. A Ty przecież ciągle tu
    > piszesz, że net-biling to jedyny sprawiedliwy system, bo w lecie
    > prosumenci będą musieli płacić aby ktoś od nich prąd kupił (bo nic tak nie
    > cieszy zawistnego Polaka jak czyjaś strata) :-)
    > To co ja puszczam do sieci Ty zużywasz na bieżąco, dzięki temu udział
    > węgla w produkcji sukcesywnie spada, dodatkowo Polska w 2022 pierwszy raz
    > od kilkunastu lat wróciła na pozycję eksportera energii elektrycznej.
    > Stało się to dzięki moim panelom i wydanej przez mnie kasie, na moją
    > instalację a nie dzięki Twoim akumulatorom.

    lektrycznej-w-polsce/

    > Dodatkowo, od każdej kWh płacę 30% haraczu za możliwość odbioru nadwyżki w
    > późniejszym terminie.
    > Ile i komu przekazałeś tych składek?
    >
    > TG
    Sram na twoje tłumaczenia o węglu. Chce placic jak najmniej. A przez twoją
    fotowoltaike to niemożliwe. Czyli okradasz mnie bo muszę płacić więcej.

  • 23. Data: 2023-04-03 19:10:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 18:03 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Sram na twoje tłumaczenia o węglu. Chce placic jak najmniej. A przez
    > twoją fotowoltaike to niemożliwe. Czyli okradasz mnie bo muszę płacić
    > więcej.

    To nie są moje dane - to są oficjalne dane PSE.
    Masz inne? - dawaj. Jak na razie jesteś tanim populistą.

    TG

  • 24. Data: 2023-04-03 20:10:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 3 kwietnia 2023 o 19:10:27 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > To nie są moje dane - to są oficjalne dane PSE.
    > Masz inne? - dawaj. Jak na razie jesteś tanim populistą.
    >
    > TG
    Drugi raz w tym samym temacie daje ten sam cytat
    Z jakiejś strony
    Pierwsza miesięczna cena energii elektrycznej w ramach indeksu RCEm podana została za
    czerwiec br. - do rozliczeń energii wprowadzonej z mikroinstalacji do sieci w lipcu.
    Początkowo wynosiła ona 659,29 zł/MWh, ostatecznie jednak, po dwukrotnej korekcie
    (-1,69 zł/MWh oraz +1,22 zł/MWh) osiągnęła poziom 656,04 zł/MWh.

    REKLAMA

    Za lipiec PSE podało miesięczną cenę energii - stosowaną do rozliczeń w net-billingu
    za energię wprowadzona do sieci w sierpniu - w wysokości 799,79 zł/MWh, potem
    nastąpiła nieznaczna korekta i cena spadła do 796,27 zł/MWh.

    Cena za sierpień - do rozliczeń we wrześniu - okazała się jak dotąd rekordowa.
    Wynagrodzenie dla prosumentów wyniosło aż 1023,42 zł/MWh, po czym w wyniku korekty
    zostało lekko zmniejszone - do 1019,06 zł/MWh.
    Teraz place więcej bo ceny z fotowoltaiki są z kosmosu czy place mniej? A jak ktoś

  • 25. Data: 2023-04-03 20:12:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 3 kwietnia 2023 o 19:10:27 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > To nie są moje dane - to są oficjalne dane PSE.
    > Masz inne? - dawaj. Jak na razie jesteś tanim populistą.
    >
    > TG
    Gdzie te właściwe według ciebie dane dotyczące ceny prądu z fotowoltaiki podałeś?

  • 26. Data: 2023-04-03 20:29:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 20:10 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > A jak ktoś magazynuje w sieci to jest jazda bez trzymanki bo magazynował
    > jak węgiel był po 120$ a odbierał jak był po 400$.

    Nie możesz być aż taki głupi. Chłopie ogarnij się.
    Doczytaj dlaczego wtedy było ponad 1k za MWh:

    https://energia.rp.pl/wegiel/art37261561-wegiel-dla-
    energetyki-zdrozal-dwukrotnie

    Znajdź mi w tym artykule jedno zdanie o OZE i magazynowaniu energii.

    Myślisz że tacy jak ja dyktują ceny za energię w Polsce? To co linkujesz
    jest o net-bilingu, który tak zachwalasz ale tylko wtedy gdy Kowalski
    traci, jak Kowalski zyskuje to wtedy net-billing jest zły.
    Ja jestem objęty net-meteringiem, który ma się nijak do cen z net-bilingu.

    TG

  • 27. Data: 2023-04-03 20:39:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 20:12 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > poniedziałek, 3 kwietnia 2023 o 19:10:27 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk

    > Gdzie te właściwe według ciebie dane dotyczące ceny prądu z fotowoltaiki
    > podałeś?

    Wątek jest o cenach giełdowych prądu w Polsce na tle EU i kosztach jego
    wytworzenia oraz wpływie OZE na te koszty.
    Podałem 2 znaczące linki i ich streszczenie w których masz czarno na
    białym wytłumaczone dlaczego prąd wytwarzany w Polsce jest jednym z
    najdroższych w Europie.
    Jak byś poświecił 10 minut z Twojego cennego czasu na prześledzenie treści
    w tych linkach to byś nie zadawał takich pytań.
    Dyskusja bez odniesienia się do tych treści nie ma sensu.

    TG

  • 28. Data: 2023-04-03 22:01:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Drugi raz w tym samym temacie daje ten sam cytat

    Srytat

    Masz głąbie:

    "Podniesienie celu OZE i wypełnienie go w zakresie energii elektrycznej
    przez dodatkowe (poza systemem aukcyjnym) inwestycje wiatrowe obniża
    jednostkowe koszty energii w polskim systemie energetycznym w 2030 r. z
    338 zł/MWh do 326 zł/MWh (ceny bez inflacji), czyli o 3,7% w 2030 r. i
    odpowiednio o 4,5% w 2040 r."

    https://www.rp.pl/gospodarka/art37150861-co-wplywa-n
    a-cene-energii-elektrycznej

    Wypierdalaj, głąbie.
    CBDU.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-04-04 00:07:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jeszcze tylko gówno spod siebie zjedz i będziesz szczęśliwy żyjąc w szopie na
    działce.

    Taka masz projekcję, jak twoje życie na poddaszu i pasożytnicze
    ładowanie akumulatorów z krwawicy Polaków :]

    Zazdraszczasz, że się nie dokładam do tego bo mam obiekt onself i nikim
    się nie dzielę z WYPRODUKOWANĄ własną energią, pasożycie i wrzodzie na
    czystym organizmie społeczeństwa :]

    Jeszcze raz. To działka ROD, debilu i hoduję tam warzywa :]

    Ty musisz spędzać życie na poddaszu i jak wampir pić krew Polaków
    bazując na różnicy opłat za energię. Niczego nie oddajesz dla Polski :]

    Masz krew polaków na rękach :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2023-04-04 01:29:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jak byś poświecił 10 minut z Twojego cennego czasu na prześledzenie
    > treści w tych linkach to byś nie zadawał takich pytań.
    > Dyskusja bez odniesienia się do tych treści nie ma sensu.

    Jak już wcześniej zadeklarował, to pasożyt. Karmi się układem systemu
    bez produkcji. Śmieć zwykły, żerujący na różnicy cen dystrybucji.
    HOWGH.

    -- .
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>