  • 11. Data: 2023-03-31 19:04:38
    Temat: Re: ceny prądu w Polsce na tle EU
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 31 marca 2023 o 18:06:01 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    d-niemal-najdrozszy-w-europie-oto-co-odwrocilo-sytua
    cje/nhc2kf6

    > Przecież sam to napisałem w pierwszym zdaniu pod linkiem.
    >
    > TG
    Jak wiesz że nie są to ceny dla odbiorców indywidualnych to po chuj takie informacje
    wprowadzasz? Co będzie na nowej książeczce opłat nie wiem. Na starej średnia cena do
    zapłacenia z taryfy nocnej i dziennej wyszła mi ok 66 groszy za kilowatogodzine.
    Tania prowokacja w zasadzie ci się udała. Barany co do tej pory wstawiały swoje trzy
    grosze nie zauważyły że ich ceny prądu z artykułu nie dotycza. Jak bym był szwabem
    albo żył w szwabii to w tym samym okresie co tutaj płaciłem 66 groszy tam bym płacił
    2,5 raza więcej.

  • 12. Data: 2023-03-31 19:26:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 19:04 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jak wiesz że nie są to ceny dla odbiorców indywidualnych to po chuj
    > takie informacje wprowadzasz?

    Przecież to Ty parę dni temu mi pisałeś, że przez moje PV płacisz więcej
    za prąd.
    Tutaj masz czarno na białym od czego zależy cena wyprodukowanej kWh.
    To, że Twoja taryfa zmienia się raz na rok nie oznacza, że zmiana tej
    taryfy nie zależy od cen energii na giełdzie, bo te są ściśle powiązane z
    kosztami produkcji.

    TG

  • 13. Data: 2023-03-31 19:44:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > To, że Twoja taryfa zmienia się raz na rok nie oznacza, że zmiana tej
    > taryfy nie zależy od cen energii na giełdzie, bo te są ściśle powiązane

    Czyli powinien Cię po nogach całować ale pluje. On tak ma, śmieć nie
    człowiek :) Wroga widzi tam, gdzie mu PiS wskazuje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-03-31 20:46:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 31 March 2023 at 18:59:51 UTC+2, Budzik wrote:
    > Użytkownik a a m...@g...com ...

    > Masz wybrana zła taryfe.
    > zmien na g11

    Jak zmienisz na goowno11
    to goowno11 zdrożeje o 500% za rok

    Rok temu było ok, a w tym roku ich pokręciło
    a za rok będą prad sprzedawac na wiaderka

  • 15. Data: 2023-03-31 21:28:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 31 marca 2023 o 19:27:28 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > To, że Twoja taryfa zmienia się raz na rok nie oznacza, że zmiana tej
    > taryfy nie zależy od cen energii na giełdzie, bo te są ściśle powiązane z

    Z jakiejś strony
    Pierwsza miesięczna cena energii elektrycznej w ramach indeksu RCEm podana została za
    czerwiec br. - do rozliczeń energii wprowadzonej z mikroinstalacji do sieci w lipcu.
    Początkowo wynosiła ona 659,29 zł/MWh, ostatecznie jednak, po dwukrotnej korekcie
    (-1,69 zł/MWh oraz +1,22 zł/MWh) osiągnęła poziom 656,04 zł/MWh.

    REKLAMA

    Za lipiec PSE podało miesięczną cenę energii - stosowaną do rozliczeń w net-billingu
    za energię wprowadzona do sieci w sierpniu - w wysokości 799,79 zł/MWh, potem
    nastąpiła nieznaczna korekta i cena spadła do 796,27 zł/MWh.

    Cena za sierpień - do rozliczeń we wrześniu - okazała się jak dotąd rekordowa.
    Wynagrodzenie dla prosumentów wyniosło aż 1023,42 zł/MWh, po czym w wyniku korekty
    zostało lekko zmniejszone - do 1019,06 zł/MWh.
    Teraz place więcej bo ceny z fotowoltaiki są z kosmosu czy place mniej? A jak ktoś
    magazynuje w sieci to jest jazda bez trzymanki bo magazynował jak węgiel był po 120$
    a odbierał jak był po 400$. Kto zapłaci za różnice? Ten z fotowoltaika czy ja? Jak
    najszybciej mają przejść na płacenie bieżącej stawki godzinowej taka jak płacą
    elektrowniom. O tym że duża część instalacji była z dopłatami na które się składałem
    żeby mieć droższy prąd z litości nie wspomnę.

  • 16. Data: 2023-04-03 07:48:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.03.2023 21:28, Zenek Kapelinder wrote:
    > O tym że duża część instalacji była z dopłatami na które się składałem żeby mieć
    droższy prąd z litości nie wspomnę.

    Ponownie można by napisać - jak to taki złoty interes, to bierz różne
    dotacje i działaj. Panele PV, solary, zbiornik retencyjny na deszczówkę,
    zawalcz o 500+ :-)

    Wszyscy się na to złożymy dla Ciebie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2023-04-03 10:59:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 21:28 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > czym w wyniku korekty zostało lekko zmniejszone - do 1019,06 zł/MWh.
    > Teraz place więcej bo ceny z fotowoltaiki są z kosmosu czy place mniej?

    Ogólnie płacisz więcej bo jak pisałem w pierwszych postach rząd przepił
    kilkadziesiąt miliardów, które miał przeznaczyć na OZE. Jak jesteś
    emerytem to też od rządu dostałeś kasę z OZE na przepicie w postaci
    emerytur+
    Wszyscy żyjemy w tej patologii+ - rząd jak ten alkoholik, wyprzedaje
    wszystko jak leci (min. surowe drewno z lasów, certyfikaty OZE) aby mieć
    na miesiąc do przodu za co pić.

    Co do sierpnia o którym piszesz, to nawet nie zauważyłeś jak się sam
    zaorałeś.
    Sierpień to szczyt produkcji PV, wszystkie instalacje produkują na maksa a
    mimo to cena w net-bilingu wyrąbana w kosmos. A Ty przecież ciągle tu
    piszesz, że net-biling to jedyny sprawiedliwy system, bo w lecie
    prosumenci będą musieli płacić aby ktoś od nich prąd kupił (bo nic tak nie
    cieszy zawistnego Polaka jak czyjaś strata) :-)

    > A jak ktoś magazynuje w sieci to jest jazda bez trzymanki bo magazynował
    > jak węgiel był po 120$ a odbierał jak był po 400$. Kto zapłaci za
    > różnice? Ten z fotowoltaika czy ja?

    To co ja puszczam do sieci Ty zużywasz na bieżąco, dzięki temu udział
    węgla w produkcji sukcesywnie spada, dodatkowo Polska w 2022 pierwszy raz
    od kilkunastu lat wróciła na pozycję eksportera energii elektrycznej.
    Stało się to dzięki moim panelom i wydanej przez mnie kasie, na moją
    instalację a nie dzięki Twoim akumulatorom.

    https://wysokienapiecie.pl/81733-produkcja-energii-e
    lektrycznej-w-polsce/

    Dodatkowo, od każdej kWh płacę 30% haraczu za możliwość odbioru nadwyżki w
    późniejszym terminie.

    > O tym że duża część instalacji była z dopłatami na które się składałem
    > żeby mieć droższy prąd z litości nie wspomnę.

    Ile i komu przekazałeś tych składek?

    TG

  • 18. Data: 2023-04-03 11:26:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > elektrycznej. Stało się to dzięki moim panelom i wydanej przez mnie
    > kasie, na moją instalację a nie dzięki Twoim akumulatorom.

    Bo to pasożyt jest i żeruje na Twoim prądzie :) Nic nie produkuje a źre
    i przetapia i jeszcze pluje, że mao.

    BTW, przeliczyłem swój prąd na borówki. Styknie z 30 krzaków. Zysk ze
    sprzedaży, to ok 2kzł a tyle mam rocznie do zapłacenia za prąd w domu :D

    Inwestycja to 300zł (30x10) i zbiory wzrastające po 3 latach+drobna
    pielęgnacja. Na ogrzewanie nie wystarczy ale prąd "darmowy" będzie.

    Może oczko wodne wykopię większe i będę hodował jesiotry :D Obecnie mam
    2 szt ale źle znoszą zimę i musiałem je do akwarium w piwnicy przenieść :)

    Głębsze oczko pomieści z 100 szt i zimę przetrwają (temp ok 5C musi
    być). Wędzarnie własną już mam :D

    Ceny?

    100zł/kg https://wedzarniamarozek.pl/produkt/jesiotr-wedzony/

    Licząc 100 ryb po 10kg/szt x 100zł wyjdzie kasa na prąd do pompy ciepła :D

    [Jesiotry osiągają masę ciała dochodzącą do 300 kg i długość do 2,5 m.]

    https://www.rynek-rolny.pl/artykul/hodowla-jesiotra-
    w-stawie-co-trzeba-wiedziec.html

    (oczywiście żart z jesiotrem ale mam w sąsiedztwie gospodarstwo rybne i
    kasiorę robią dużą. W dupie mają panele) :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2023-04-03 14:00:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 11:26 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > BTW, przeliczyłem swój prąd na borówki. Styknie z 30 krzaków. Zysk ze
    > sprzedaży, to ok 2kzł a tyle mam rocznie do zapłacenia za prąd w domu :D

    i przyjdzie klęska urodzaju i będą po 1,50gr za kg w skupie :-)

    > Inwestycja to 300zł (30x10) i zbiory wzrastające po 3 latach+drobna
    > pielęgnacja. Na ogrzewanie nie wystarczy ale prąd "darmowy" będzie.

    mam w ogrodzie 12 krzaków.
    W tamtym roku były oblepione a i tak żadnego słoika nie zrobiliśmy. Szły
    na bieżąco prosto z krzaka :-)
    Słabo widzę biznes na 30 krzakach.

    > Może oczko wodne wykopię większe i będę hodował jesiotry :D Obecnie mam
    > 2 szt ale źle znoszą zimę i musiałem je do akwarium w piwnicy przenieść

    Już lepiej uprawa pomidorów/papryki i handel z samochodu.

    Ja uwielbiam pomidory, wcześniej codziennie jadłem z cebulą i
    śmietaną/pieprzem.
    Teraz to taki rarytas, że jak kupię 5kg to całą rodzinę zapraszam na
    imprezę...

    TG

  • 20. Data: 2023-04-03 16:06:33
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > mam w ogrodzie 12 krzaków.
    > W tamtym roku były oblepione a i tak żadnego słoika nie zrobiliśmy. Szły

    Mam od 4 lat 10 krzaków (Bluecrop), nie powiem, zainwestowałem w ziemię
    w sensie torfu na całej linii 40cm wgłąb 2m wszerz. Obecnie mają 1,5m i
    zeszłoroczne zbiory to 15kg co daje 20zł/kg czyli 15x20=300zł x
    3...1000zł, no dobra, 60 krzaków :D Od 3 lat owocują i coraz lepiej :D

    Liczę, że dojdą do 2m. Odmianę wybierałem specjalnie.

    > Już lepiej uprawa pomidorów/papryki i handel z samochodu.

    Miałem w zeszłym roku 90 sadzonek i sprzedałem pomidorów za 1500zł
    Był urodzaj. W tym roku idę w ogóry, bo lepsze zejście mają.

    Ustawiłem prostokąt 30m x 5m będzie sporo.

    > Ja uwielbiam pomidory, wcześniej codziennie jadłem z cebulą i
    > śmietaną/pieprzem.
    > Teraz to taki rarytas, że jak kupię 5kg to całą rodzinę zapraszam na
    > imprezę...

    W korytkach już mają 15cm na parapecie. W tym roku mniej, jakieś 60
    sadzonek i oczywiście papryka. Rosną u mnie wszelakie odmiany więc luzik :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>