  • 1. Data: 2023-03-23 11:13:01
    Temat: Pompa ciepła, koszty
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    Był u mnie audytor i zrobił wstępny kosztorys. Zaproponował pompę firmy
    Blaupunkt o mocy 8KW za 30000zł z montażem, czy to dobra pompa dla domu
    o metrażu 70-80m2 i dobra cena? Zaproponował także modernizację kotłowni
    aby przystosować ją do warunków "Czyste powietrze", czyli wywalenia
    pieca elektrycznego, węglowego kopciucha, bojlera i załatwienie
    wszystkich związanych z tym wymagań  za 15000zł. Czy to dobre ceny, czy
    poszukać kogoś innego. I jeszcze jedno - jakie macie zdanie o firmie
    Hymon, bo w internetach obsobaczeni są jak chyba żadna inna firma
    zajmująca się tymi sprawami.

  • 2. Data: 2023-03-23 11:38:05
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-23 o 11:13, Trybun pisze:
    > Był u mnie audytor i zrobił wstępny kosztorys. Zaproponował pompę firmy
    > Blaupunkt o mocy 8KW za 30000zł z montażem, czy to dobra pompa dla domu
    > o metrażu 70-80m2 i dobra cena?
    Pewnie teraz lepszą ciężko znaleść, wszystko poszło do góry.

> [...]
    > pieca elektrycznego, węglowego kopciucha, bojlera i załatwienie
    > wszystkich związanych z tym wymagań  za 15000zł.
    Nie rób tego, nie będziesz miał żadnej rezerwy chyba że masz kominek
    którym ogrzejesz dom przez powiedzmy tydzień dwa.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-03-23 11:44:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2023 o 11:38, Janusz pisze:

    >  Zaproponował także modernizację kotłowni
    > Nie rób tego, nie będziesz miał żadnej rezerwy chyba że masz kominek
    > którym ogrzejesz dom przez powiedzmy tydzień dwa.

    Jak chce dotację to tym węglowym kopciuchem nie ma wyjścia - musi to usunąć.

  • 4. Data: 2023-03-23 11:52:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/03/2023 11:13, Trybun wrote:
    > Był u mnie audytor i zrobił wstępny kosztorys. Zaproponował pompę firmy
    > Blaupunkt o mocy 8KW za 30000zł z montażem,

    Nie wiem ile z tego montaż. Ale podpowiadam, że pompa ciepła do 10kW nie
    powinna być droższa niż naście kzł.

    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-haier-au082fy
    cra-hw-7-8-kw-12921751451

    > czy to dobra pompa dla domu
    > o metrażu 70-80m2

    3x większą powierzchnię popycham 12kW. Jednak to silnie zależy od tpu
    odbiorników. Dla koaloryferów nie będzie tak różowo.

    > aby przystosować ją do warunków "Czyste powietrze", czyli wywalenia
    > pieca elektrycznego, węglowego kopciucha, bojlera

    NIC nie wywalaj jeśli nie masz nakazu lub korzysci finansowej. Zostaw
    jak najwięcej starego, działajacego osprzętu. Pompy też się psują i
    wymagają jakiegoś zapasowego źródła ciepła. Jak na razie nie ma zakazu
    posiadania pieca na węgiel. Może być zakaz używania.

  • 5. Data: 2023-03-23 12:20:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2023 o 11:52, heby pisze:

> [...]
    > jak najwięcej starego, działajacego osprzętu. Pompy też się psują i
    > wymagają jakiegoś zapasowego źródła ciepła. Jak na razie nie ma zakazu

    W programie Czyste Powietrze jest.

  • 6. Data: 2023-03-23 12:27:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/03/2023 12:20, Cavallino wrote:
    > W programie Czyste Powietrze jest.

    To nie jest zakaz, tylko warunek. Nie musisz uczestniczyć w tym programie.

  • 7. Data: 2023-03-23 12:30:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2023 o 12:27, heby pisze:

    > To nie jest zakaz, tylko warunek. Nie musisz uczestniczyć w tym programie.

    Zgadza się.
    Ale wtedy godzisz się na podwojenie kosztów pompy.
    Jak dla mnie już lepiej te trochę dogrzać grzałką w pompie, albo
    posiadanym piecem elektrycznym, a jeszcze lepiej grzejniczkiem IR za
    parę stówek.

  • 8. Data: 2023-03-23 12:42:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/03/2023 12:30, Cavallino wrote:
    > Zgadza się.
    > Ale wtedy godzisz się na podwojenie kosztów pompy.

    Trybnowi już podwoili koszty pompy, przez jej przewymiarowanie.

    Dyskusja o opłacalności pompy, dotacjach itp nie ma sensu, jesli
    porównujesz oferty, czasami bandyckie, monterów. Oni nie tylko łykną tą
    dotację ale jeszcze na tym zarobią poza dotacją.

    Dzisiaj, gdy już wiem co jest potrzebne, PC kupiłbym samodzielnie,
    zamontował samodzielnie i olał dotację. Wyszło by taniej. Przynajmniej
    wyszło by taniej wtedy, kiedy montowałem, z dotacją.

    > Jak dla mnie już lepiej te trochę dogrzać grzałką w pompie, albo
    > posiadanym piecem elektrycznym, a jeszcze lepiej grzejniczkiem IR za
    > parę stówek.

    Tu chodzi o sytuacje, kiedy prądu nie ma.

    Ja na tą okazję mam kominek z płaszczem, duży UPS i generator (do pompy
    obiegowej). I mam też piec gazowy, który mam tylko dlatego, że go nie
    zlikwidowałem, szacujac ryzyko.

    Innymi słowy chodzi mi o to, zby nie być zależnym tylko od prądu. Mimo,
    że wydaje się, że osiągneliśmy dno polityczne, następne stada imbecyli
    pukają od spodu. Nie wiadomo co bedzie za 10 lat z energią, nie zdziwie
    się jak elektrownie jądrowe zrobią z dykty.

  • 9. Data: 2023-03-23 12:52:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2023 o 12:42, heby pisze:
    , kiedy montowałem, z dotacją.

    > Tu chodzi o sytuacje, kiedy prądu nie ma.

    Ale on ma piec i na prąd i na węgiel.
    Więc zachowywanie kopciucha i rezygnacja z dotacji mija się z celem.

    > Innymi słowy chodzi mi o to, zby nie być zależnym tylko od prądu.

    A, to ok, też tak można spojrzeć na to.
    I też mam kominek, gaz, a chcę dołożyć PC powietrze-powietrze, która
    miałaby być podstawowym źródłem ciepła.

  • 10. Data: 2023-03-23 14:05:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.03.2023 11:44, Cavallino wrote:
    > Jak chce dotację to tym węglowym kopciuchem nie ma wyjścia - musi to
    > usunąć.

    A te programy to ile realnie obniżą koszt z tych 30 tys? Pytam, bo kiedy
    ja montowałem pompę to nie było żadnych programów. A PC 11kW z montażem
    kosztowała 18tys brutto.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz