    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła, koszty
    Date: Thu, 23 Mar 2023 11:52:35 +0100

    On 23/03/2023 11:13, Trybun wrote:
    > Był u mnie audytor i zrobił wstępny kosztorys. Zaproponował pompę firmy
    > Blaupunkt o mocy 8KW za 30000zł z montażem,

    Nie wiem ile z tego montaż. Ale podpowiadam, że pompa ciepła do 10kW nie
    powinna być droższa niż naście kzł.

    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-haier-au082fy
    cra-hw-7-8-kw-12921751451

    > czy to dobra pompa dla domu
    > o metrażu 70-80m2

    3x większą powierzchnię popycham 12kW. Jednak to silnie zależy od tpu
    odbiorników. Dla koaloryferów nie będzie tak różowo.

    > aby przystosować ją do warunków "Czyste powietrze", czyli wywalenia
    > pieca elektrycznego, węglowego kopciucha, bojlera

    NIC nie wywalaj jeśli nie masz nakazu lub korzysci finansowej. Zostaw
    jak najwięcej starego, działajacego osprzętu. Pompy też się psują i
    wymagają jakiegoś zapasowego źródła ciepła. Jak na razie nie ma zakazu
    posiadania pieca na węgiel. Może być zakaz używania.