  • Data: 2023-03-24 16:43:20
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 23 Mar 2023 11:52:35 +0100, heby

    > Nie wiem ile z tego montaż. Ale podpowiadam, że pompa ciepła do 10kW nie
    > powinna być droższa niż naście kzł.

    Ale to sama pompa. Najtańszy emaliowany zasobnik CWU 200-300L
    to koszt 3500, z nierdzewki to okolice 6-8 tys. Bufor 200L
    okolice 2000 zł, do tego pompy obiegowe, wysterowanie
    no i klamoty hydrauliczne, np. głupi filtr magnetyczny
    to 400-600 zł.

    > 3x większą powierzchnię popycham 12kW. Jednak to silnie zależy od tpu
    > odbiorników. Dla koaloryferów nie będzie tak różowo.

    Mój dom (190m2 użytkowej, zgodny z WT2021) ma maksymalne
    straty 6,2kW. W praktyce pompa nigdy nie pracowała na
    więcej jak 5kW w cyklu dobowym. W starym domu 140m2
    jest 14kW i przy nocach -15 deko klękała, w sensie
    w domu było 19sC (normalnie 22), ale też grzałki
    mam wyłączone.

    --
    Pozdor
    Myjk