  • Data: 2023-03-25 08:18:46
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.03.2023 o 12:42, heby pisze:

    > Tu chodzi o sytuacje, kiedy prądu nie ma.
    >
    > Ja na tą okazję mam kominek z płaszczem, duży UPS i generator (do pompy
    > obiegowej). I mam też piec gazowy, który mam tylko dlatego, że go nie
    > zlikwidowałem, szacujac ryzyko.

    Sorry, ale bez sensu te Twoje "zabezpieczenia".
    Na sytuacje awaryjne trzeba mieć plan awaryjny a nie zapasową kotłownię.

    Co jest takim planem? Np. "farelki" (nagrzewnice) na kartusze gazowe.
    Taka nagrzewnica rozmiaru dużej książki kosztuje 200 zł, kartusze 400 ml
    zajmują mało miejsca i pozwalają działać ok 2-3 godziny, moc cieplna to
    ok 1500-2000 W.

    Kupujesz 2-3 takie nagrzewnice (albo chociaż jedną), do tego kilka kg
    gazu w zapasie - i jesteś przygotowany na tygodniową awarię. Albo i dłuższą.

    --
    MN