  • Data: 2023-03-25 10:03:36
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-23 o 11:13, Trybun pisze:
    > Był u mnie audytor i zrobił wstępny kosztorys. Zaproponował pompę firmy
    > Blaupunkt o mocy 8KW za 30000zł z montażem, czy to dobra pompa dla domu
    > o metrażu 70-80m2 i dobra cena?

    Ja na 230m2 użytkowej mam pompę 10kW (ok, fakt że gruntówka więc ta moc
    jest dostępna w pełnym zakresie temperatur). Ale 8kW powietrzniak do
    takiego małego domu to jakiś absurd, widać że kolesie się kompletnie nie
    znają.

    > I jeszcze jedno - jakie macie zdanie o firmie
    > Hymon, bo w internetach obsobaczeni są jak chyba żadna inna firma
    > zajmująca się tymi sprawami.

    Hymon to moloch który upasł się na fotowoltaice, opinie mieli słabe ale
    to nic dziwnego, kolumbusy, fotontechniki i inne takie mają podobny
    system działania, kasować najwięcej jak się da, dziury łatać
    podwykonawcami itp. Na pompach to się na pewno nie znają, zresztą już
    przy doborze mocy to widać.

    L.