  • Data: 2023-03-27 07:43:07
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27/03/2023 00:59, Budzik wrote:
    > A skad wiesz jakie Trybun ma kaloryfery.

    Bo powiedział że ma. Można na podsatwie tego oszacować, że będzie miał
    kilkadziesiąt litrów w obiegu i drugie tyle w kaloryferach. Do małej
    pompy wystarczy.

    > Pompy maja podane ile potrzeba wody w układzie.

    Tak. W niektórych wypadkach mają podaje tak mało, że upawniałem się
    kilka razy.

    > Poza tym bufor przedłuza ich zywotnosc bo mniej taktuja.

    Zgadza się, ale mowa o celubaczeniu. I jeszcze jedno: to mit,
    pochodządzy z dawnych czasów. Współczesne pompy mają falowniki i PID.
    Sterują płynnie i nic nie katują.

    > ZTCW pommy ciepła nie pracuja w układach otwartych.

    Albowiem dlaczego? Piece gazowe też mają "taki wymóg". I świetnie
    działaja w otwartym.

    > Serio chcesz przycebulic kilkaset złotych przy instalacji urzadzenia za
    > kilkadziesiat tysiecy? A potem, jak juz sie zjebie to ci gwarancji nie
    > uwzglednia... :)

    Ale o jest ryzyko jakie ponosisz przy stosowaniu cebuli.

    Tu chodzi o wygenerowanie widełek:
    1) cebula po lewej
    2) porządna firma po prawej

    I w tej przestrzeni znajduje się odpowiedź na pytanie ile to powinno
    kosztować. Ale nie jest to ani 1) ani 2).

    Najzwyczajniej oba punkty to przesada.