  • Data: 2023-03-27 07:57:27
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-27 o 07:43, heby pisze:
    > Tak. W niektórych wypadkach mają podaje tak mało, że upawniałem się
    > kilka razy.

    To fakt, ilości rzędu 50 litrów ;)

    > Zgadza się, ale mowa o celubaczeniu. I jeszcze jedno: to mit,
    > pochodządzy z dawnych czasów. Współczesne pompy mają falowniki i PID.
    > Sterują płynnie i nic nie katują.

    Taktują taktują, od +7 na zewnątrz zaczyna się zabawa, jak chałupa
    potrzebuje 2-3kW a pompa może zejść minimum na 4kW to kilka razy na
    dzień się załączy i wyłączy. Ok jest jeszcze sprawa co rozumiemy przez
    taktowanie, bo niektórzy przyjmują że jak odstęp między włącz a wyłącz
    jest większy niż godzina to nie jest taktowanie ;)

    > Albowiem dlaczego? Piece gazowe też mają "taki wymóg". I świetnie
    > działaja w otwartym.

    Też nie kumam dlaczego ten pogląd wciąż ma się dobrze. Oczywiście bez
    sensu jest robić układ otwarty do gaziaka czy pompy, ale działać będzie
    bo dlaczego miałby nie działać :>

    L.