  • Data: 2023-03-27 13:11:22
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 27 Mar 2023 11:32:27 +0200, heby

    > Albowiem gdyż?

    Ponieważ płaszcz ma zbyt małą moc chłodniczą.

    > Nie ma takiej potrzeby. Po prostu zakręcasz kaloryfery
    > i woda co biega sobie wtedy tylko przez zbiornik cwu.

    I oczywiście pompa nie taktuje...

    > jeśli masz watpliwośc jak to możliwe, to dobrze
    > się zastanów jak to można zrobić.

    No więc w przeciwieństwie do ciebie zamontowałem "trochę"
    więcej pomp niż tylko jedną, a na sobie przerobiłem trochę
    wariantów. Śmiem twierdzić żę albo bredzisz albo żyjesz
    w błogiej nieświadomości.

    > 40.

    Ile pompa ma wtedy start-stopów?

    > To zapraszam. Nie dość, że całe lato mam ciepłą wodę w cwu,
    > to jeszcze basen grzeję z co.

    A może właśnie dlatego masz bezproblemowo CWU
    że basen grzejesz? I znowu, kolejny warunek
    spełniającyc się głónie u ciebie.

    > Ja wiem, że Ci ciezko dać wiarę, ale naprawdę zapraszam.

    Wiare to ja mogę dać jak mam pełną wiedzę, a ty co chwilę dokładasz kolejne
    warunki które rozwiązują napotkane problemy. I to że to działa to tylko
    dlatego że to notorycznie nadzorujesz i kombinujesz. Bo jakbyś miał zrobić
    raz a dobrze, to gówno a nie by działało.

    > Nie przejmuj się też, za każdym razem jak jakiś "profesjonalista" to
    > ogląda, to się nadziwić nie może. Jeden nawet sprawdzał czy faktycznie
    > ciepła jest ciepła, "bo to niemożliwe".

    Może niewyraźnie się wyraziłem, więc powtarzam, mam dokładnie
    tak samo jak ty zrobione, więc wiem że może W PEWNYCH OKREŚLONYCH
    WARUNKACH DZIAŁAĆ. Ale są warunki, i takie zachodziły u mnie przed
    przebudową do cywilizowanego poziomu, że CO wysysało ciepło z CWU.

    > Ależ to też ma zalety, ale pamiętasz o "cebuli"? No wiec jesli chcesz
    > mieć tanio, to po co przepłacać.

    Tak to może robić ktoś, kto chociaż trochę na temacie się zna i rozumie
    pewne zależności, a nie ktoś kto chce mieć po prostu system grzewczy do
    grzania domu i wody.

    > Pamiętaj, że sugeruje _najniższy_ możliwy koszt podpięcia pompy ciepła.
    > Nie komfortowy, nie profesjonalny, tylko najniższy.

    No właśnie, najniższy nie zawsze znaczy najlepszy.
    Rzecz w tym że przez takich jak ty, na wespół z firmami
    strzyżących baranów, powstają takie absurdalne skrajności.

    > Aby mieć odniesienie za ile można ją mieć najtaniej. Sensowna cena
    > będzie pośrodku między cebulą a "profesjonalistą".

    Problem w tym, że cebulaki już tego nie uwzględniają i wszystko chcą mieć
    po najniższej możliwej cenie, takiej jak im inny cebulak napisał. No bo
    przecież po co mu zasobnik CWU jak już ma płaszczaka, po co mu bufor jak ma
    wodę w kalafiorach itd. u innego cebulaka działało to i u niego zadziała...

    > Rodzina 4 osobowa nie ma problemu. 40 stopni w kranie.

    I 2h odstępy między kąpielą... Przypominam że mam zasobnik
    z płaszczem i wiem ile czasu się w nim grzeje woda, szczególnie
    jak w zasilanie idzie 40, podczas gdy przy grzaniu CWU idzie
    zazwyczaj 50.

    > Ano może. Cebula oznacza ryzyko.

    A potem płacz i obiegowe opinie że PC nie dogrzewa, że się sypie.
    Niedawno gość pokazywał swojego monobloka, z zaworu gazowego
    mu woda tryskała. Powiązał tę awarię z taktowaniem pompy.

    > Absolutnie nie. Szukam dna cenowego. Aby była jakaś druga
    > skrajność od "20 śrubunków", a dalej działało.

    Samochodem na drewnianych kołach też można jeździć.

    > Nie używasz usenetu i klawiatury?

    Używam z głową.

    > Więc pewnie tego mitycznego wyczucia profesjonalisty. Pierwsza firma
    > zobaczyła dom z ogródka i koleś od razu rzucił, że tak z 15kW to
    > minimum. Ja wiem, że tak z 6 to maksimum. Ale wiem to dopiero teraz.

    Teraz niestety tak jest, że trzeba się znać na wszystkim.
    Ja też nie biorę specjalisty bez sprawdzenia. Smutne ale prawdziwe.
    Natomiast do prawidłowego wyliczenia zapotrzeboniwa z pewnością
    nie trzeba pieczątek i certyfikatów.

    > Zgodnie z tym co napisałeś sam kilka postów wczesniej: nie wiesz. Może
    > Trybun ma kaloryfery okrągłe zajumane z jakiejś szkoły. Pojemnośc
    > takiego to podobno było coś koło 300 litrów.

    No, nie wiem, to ty twierdzisz z góry,
    że bufor i zasobnik jest zbyteczny.

    > Masz pewnośc, ale czy masz pewnośc tej pewności?

    Mam pewność że ty nie wiesz co piszesz.

    > Nie jestem. Ostatenicze zrobie sobie na sonoff za 70zł.
    > Kolejne cebuliony zaoszczędzone!

    Ciekawe czy ukręciłeś też VAT z PC... :P

    > Dokładnie. Przy czym "są otwarte przez 100% czasu pracy pompy".

    U ciebie by nie było 100%, ale oczywiście to pominąłeś.

    > Niepotrzebne. Ktoś robi Ci instalacje i po 15 latach spuszcza wodę w
    > celu płukania, bo była awaria. Tak mniej więcej powinno to wyglądać. Raz
    > na 15 lat te 150 litrów wody warte 1zł dasz radę nabić. Dwa tandetne
    > zawory calowe to jakieś 200zł. Zwrócą się za 100 lat.

    Wymyślasz aby ci do tezy znowu pasowało,
    pomimo że napisałem ile zawór calowy kosztuje.
    Był tańszy, ale metale podrożały, w końcu
    większość idzie teraz na czołgi.

    > Masz glikol w kaloryferach/podłogówce? A po co? Mieszkasz tam sezonowo
    > a pół roku stoisz z tym domem na Syberii bez grzania?

    Przecież napisałem jak mam zrobione, pomyśl. Tak mam w podłogówce,
    kaloryferów nie mam, razem w połączonej z nią instalacją wody lodowej (a
    która wychodzi także na taras) oraz instalacji grzania basenu ogrodowego.

    > To ten znajomy tam nie mieszka, jak jest sezon na grzanie? Myślałem, że
    > ciągle rozmiawiamy o przeciętnym problemie domku jednorodzinnego a nie
    > domkach na Syberii.

    Teraz już mieszka na stałe, bo jest na emeryturze. Skoro instalacja
    była od początku zalana glikolem, który jest przy okazji antykorozyjny,
    to nie ma sensu tego zmieniać dla samej zasady.

    > Ja wiem, że dobierając dowolnie idiotyczny przykłąd można udowonić
    > dowolnie idityczną tezę.

    No ty z pewnością wiesz o tym najlepiej.

    > Prawda taka, że nikt w normalnych warunkach nie wlewa glikolu w
    > kaloryfery. Miałbym wątpliwość czy chciałbym mieć ten syf obok,
    > kiedy zacznie przeciekać.

    Rozumiem że w swojej ignorancji nie wiesz że są glikole propylenowe?

> [...]
    > zrzucenie 15 litrów w jednej strony. Dzięki, o zawory!

    > Ja też muszę. Mamy nawet wspólny cel: kupić taniej.

    > Nie leżą, ale już chińskie śrubunki, które notorycznie przeciekają,
    > gwinty w rozmiarze 3.1/4 cala itp interesujace znaleziska po hurtowniach
    > miałem. Mają wspólną dla nas cechę: są tanie.

    > Sugeruję że optymaizacja kosztów działą zarówno u Januszy robiących
    > pompe samodzielnie jaki może nawet w większym stopniu w firmach. W
    > firmach jest nawet niezły argument: jak wytrzyma do końca gwarancji, to
    > potem już czysty zysk z czochrania klienta.

    Oczywiście, ale cebulak tego nie zrozumie, tak samo
    jak nie zrozumie tego janusz biznesu z firmy montującej.

    Wszystko się rozbija o wyważenie, ty niestety pływasz
    w cebulowych oparach obsurdu, takich oparach że szkoda
    ci 400 zł na separator (i to AFRISO, bo jakieś chińskie
    to i za połowę tej ceny można kupić), dwa zawory aby ten
    filtr wyczyścić od czasu do czasu bez rozbrajania całej
    instalacji.

    > Siatkowy z czasem zrobi się gęstszy i zacznie łapać coraz mniejsze frakcje.

    No właśnie, z czasem. Z czasem zwiększa się też opór.
    A jak wyczyścisz, to zmniejsza się opór, ale i znowu
    zanieczyszczenia przelatują do wymiennika i robi się
    tam kibel.

    Separator ma to do siebie, że jego konstrukcja elminuje
    powstawanie oporów na instalacji pomimo wyłapywania cząstek.

    > Skąd ten syf? Może zamiast płukać należy znaleźć co rdzewieje?

    No to szukaj. Jak znajdziesz, to daj znać.

    > Skoro tak straszliwie syfi...

    Skoro syfi, to czemu co 3 lata, a nie co pół roku? No tak,
    bo trzeba przyoszczędzić na dwóch zaworach i filtrze.

    > U tego co pisałeś, że wypłukało z co.

    No wypłukało ile wypłukało, a nadal syf wychodzi.Ty byś pewnie
    stwierdził że wypłukane, więc filtr magnetyczny zbyteczny.
    A za 5 lat płacz, bo PC ma sprawność 30% niżsżą, za 10 lat
    wymiennik płytowy do płukania albo do wymiany.

    --
    Pozdor
    Myjk