  • Data: 2023-03-27 08:33:44
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 24 Mar 2023 18:11:55 +0100, Mateusz Bogusz

    > Tak, splita.
    > Nie przesadzasz trochę? Janusz napisał 30 tys "za pompę z montażem".
    > Za "modernizację kotłowni" 15 tys.

    Ale co przesadzasz... Jak się montuje PC w zamian za inne źródło to
    zazwyczaj trzeba dodać te elementy, bo nie wykorzysta się do PC zasobnika
    CWU z płaszczem (no dobra, ja wykorzystałem, ale po druciarsku tak, że za
    zasobnikiem jest wpięty bufor i dzięki temu pompa nie taktuje, za to są
    straty na buforze w lecie), albo nie będzie zdrowa praca PC na kalafiorach
    bez bufora, bo będzie taktować jak dzika. I nie, nie pomoże jej modulacja.

    > U mnie było 15,5 tys netto za PC + 1 tys netto za montaż
    > i podłączenie do istniejących gratów + 8% VAT.

    Jak pisałem, sam filtr magnetyczny kosztuje 500 zł, a Ty za całe graty
    zapłaciłeś 1000. Ja wiem że się da tanio we własnym zakresie i biorąc na
    siebie odpowiedzialność, ale mówimy o cenach rzucanych przez firmy -- a tam
    takiego druciarstwa się nie uświadczy, bo nikt kto prowadzi firmę montażową
    i bierze odpowiedzialność finansową, nie zamontuje PC choćby bez takiej
    minimalnej ochrony jak filtr magnetyczny, szczególnie przy modernizacji.
    Tak samo jak nie zamontuje bez bufora, bo tego zazwyczaj wymaga umowa
    gwarancyjna -- już nie raz rozsadziło wymiennik płytowy w PC, bo wziął i
    zamarzł. Rzadkie to zdarzenie, ale jednak może wystąpić.

    > Takie ceny już normalniej wyglądają (za urządzenie).

    Takie ceny są od zawsze, same jednostki podrożały w ostatnich 2 latach
    między 8 a 12%. A że firmy dopieprzają marżę na sprzęt jak oszołomy to już
    inna kwestia. Jak już wspominałem, robię teraz instalację klimatyzatorów w
    lokalach biurowych, 5 jednostek zew. i ponad 20 jednostek wewnętrznych.
    Koszt samego sprzętu w hurtowni 49,5 tys. netto. Firma która była przede
    mną, wyserwowała ofertę na 80 tys. netto za sprzęt (sic!), samą instalację
    ciągów gazowych i skroplin wycenili 3x drożej niż ja (gdzie ja zarobiłem tą
    jedną pracą na ponad miesiąc z góry).

    --
    Pozdor
    Myjk