  • Data: 2023-03-27 08:55:29
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 24 Mar 2023 17:40:30 +0100, heby

    > Myslisz, że Trybun do tej pory nie mył
    > się w ciepłej wody i zasobnika nie miał?

    Myślę, a nawet wiem, że skoro miał kocioł węglowy tudzież
    elektryczny to nie miał zasobnika z potężną wężownicą, bo
    na szczaw mu była do takiego systemu. Jak się montuje pompę
    ciepła, to także po to by grzać nią CWU, bo jest wielokrotnie
    taniej niż innymi źródłami ciepla.

    > Rozmrażanie tej zimy, mojego monblocku, spowodował spadek o 1C
    > temperatury w instalacji. To trwa może z 5 minut. Mam zasobik.
    > Zgaduje, że bez niego, spadło by o może 2-3 stopnie.

    Zgaduj dalej, tymczasem praktyka już to wie.

    > Poza zbędnym zasobnikiem, mam też kilka ton betonu z rurkami
    > w środku. Może i gorsze od wody, ale jednak parę ton.

    Nie jesteś pępkiem świata, każda instalacja jest inna.
    Doradzanie innym na swoim przykładzie prowadzi na manowce,
    podobnie jak liczenie zapotrzebowania na energię liczy
    się dla konkretnego domu i instalacji a nie metrażu.

    > W sumie jak policzyć ilośc wody w kaloryferach,
    > rurkach, to wyjdzie taki zasobnik.

    Jak to mawia klasyk: ignorancja jest błogosławieństwem.

    > To jakieś grosze w porównaniu z ceną pompy. Wiele pomp
    > ciepła ma możliwośc dodatkowego sterowania róznymi zabawkami,
    > zdaje się, że Haier (albo LG?) mają.

    Nie mają za darmo. Czyli płacisz za sterownik w cenie PC.

    > Hę?
    > Troche przesadzasz. Bez większego cebulowania,
    > zaworów w obiegu pompy być w ogóle nie musi
    > one są przez 100% czasu otwarte.
    > Masz mieć
    > odpowietrznik, dziurę do nabijania, jakiś zawór bezpieczeństwa i może
    > balonik, tu i tam półśrubunek. Po co Ci tam jakieś zawory? Boisz się, że
    > te kilka litrów wody z obiegu wyleci raz na 5 lat?
    >
    > W przypadku wpięcia się bez bufora, wiele z tych elementów masz już w
    > istniejącej instalacji po piecu. Potrzebujesz ze 4 półśrubunki, rury i
    > kilka kolanek.

    Ale jak wpinasz bufor to kilka zaworów i śrubunków trzeba zamontować, bo
    bufor to już pokaźna ilość wody, a nie tylko kilka litrów. Spuszczanie tego
    bo się przycebuliło na zaworze, szczególnie jak się zrobi porządnie i
    zaleje inhibitor czy glikol, to absurd.

    > W moim przypadku, gdybym chciał przycebulaczyć, to w miejscu gdzie
    > miałem piec węglowy mógłym wyjśc dwoma rurkami na zewnątrz budynku i
    > wpiąc je do pompy. Finito, cała reszta instalacji zostaje bez zmian,
    > włącznie z faktem, że jest otwarta.
    > Cuchnie cebulą, ale działać będzie tak samo jak z 10 śrubunkami.

    Tylko tu nie piszemy o własnym wykonaniu bo odnosiłeś się do ceny
    zaoferowanej przez firmę. Firma nie będzie (aż tak) cebulić.

    > A jesli ten syf to niemagnetyczne zanieczyszczenia?

    Zapewniam cię, że w starej instalacji masz kupę metalicznych mikro
    zanieczyszczeń. U znajomego robiliśmy płukankę CO po kotle węglowym,
    a i tak filtr notorycznie zamulony. U mnie to samo. Ale jak to mówią,
    czego oczy nie widzą tego sercu nie żal.

    > Zwykły filtr nie wystarczy?

    Nie, nie wystarczy, to zbyt małe cząstki, ale wymiennik płytowy,
    ze względu na jego konstrukcję, z czasem skutecznie zamulą.

    --
    Pozdor
    Myjk