  • Data: 2023-03-27 00:59:58
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Myslisz, że Trybun do tej pory nie mył się w ciepłej wody i
    > zasobnika nie miał?

    > Rozmrażanie tej zimy, mojego monblocku, spowodował spadek o 1C
    > temperatury w instalacji. To trwa może z 5 minut. Mam zasobik.
    > Zgaduje, że bez niego, spadło by o może 2-3 stopnie.
    >
    > Poza zbędnym zasobnikiem, mam też kilka ton betonu z rurkami w
    > środku. Może i gorsze od wody, ale jednak parę ton.
    >
    > W sumie jak policzyć ilośc wody w kaloryferach, rurkach, to
    > wyjdzie taki zasobnik.

    A skad wiesz jakie Trybun ma kaloryfery.
    Pompy maja podane ile potrzeba wody w układzie.
    Poza tym bufor przedłuza ich zywotnosc bo mniej taktuja.

> [...]
    > jakieś zawory? Boisz się, że te kilka litrów wody z obiegu wyleci
    > raz na 5 lat?
    >
    > W przypadku wpięcia się bez bufora, wiele z tych elementów masz
    > już w istniejącej instalacji po piecu. Potrzebujesz ze 4
    > półśrubunki, rury i kilka kolanek.
    >
    > W moim przypadku, gdybym chciał przycebulaczyć, to w miejscu gdzie
    > miałem piec węglowy mógłym wyjśc dwoma rurkami na zewnątrz budynku
    > i wpiąc je do pompy. Finito, cała reszta instalacji zostaje bez
    > zmian, włącznie z faktem, że jest otwarta.
    >
    > Cuchnie cebulą, ale działać będzie tak samo jak z 10 śrubunkami.

    ZTCW pommy ciepła nie pracuja w układach otwartych.

    > A jesli ten syf to niemagnetyczne zanieczyszczenia?
    >
    > Zwykły filtr nie wystarczy?

    Serio chcesz przycebulic kilkaset złotych przy instalacji urzadzenia za
    kilkadziesiat tysiecy? A potem, jak juz sie zjebie to ci gwarancji nie
    uwzglednia... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.