  • Data: 2023-03-24 17:40:30
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/03/2023 17:25, Myjk wrote:
    > Po co zasobnik do ciepłej wody? No nie wiem,
    > niektórzy lubią się myć w ciepłej wodzie.

    Myslisz, że Trybun do tej pory nie mył się w ciepłej wody i zasobnika
    nie miał?

    > Są sytuacje gdy zład w CO nie wystarcza i dochodziło
    > już do zamrożenia wymiennika płytowego i jego rozsadzenia.

    Rozmrażanie tej zimy, mojego monblocku, spowodował spadek o 1C
    temperatury w instalacji. To trwa może z 5 minut. Mam zasobik. Zgaduje,
    że bez niego, spadło by o może 2-3 stopnie.

    Poza zbędnym zasobnikiem, mam też kilka ton betonu z rurkami w środku.
    Może i gorsze od wody, ale jednak parę ton.

    W sumie jak policzyć ilośc wody w kaloryferach, rurkach, to wyjdzie taki
    zasobnik.

    > Chociażby jeden Salus by załączać pompę obiegową CO
    > by nie latała na jałowo.

    To jakieś grosze w porównaniu z ceną pompy. Wiele pomp ciepła ma
    możliwośc dodatkowego sterowania róznymi zabawkami, zdaje się, że Haier
    (albo LG?) mają.

    > Zawór 1" kosztuje aktualnie 50-70 zł, śrubunek 25-30, do tego nyple etc.
    > Na dobrze wykonaną instalację idzie z 10 zaworów i 2x tyle śrubunków.

    Hę?

    Troche przesadzasz. Bez większego cebulowania, zaworów w obiegu pompy
    być w ogóle nie musi one są przez 100% czasu otwarte. Masz mieć
    odpowietrznik, dziurę do nabijania, jakiś zawór bezpieczeństwa i może
    balonik, tu i tam półśrubunek. Po co Ci tam jakieś zawory? Boisz się, że
    te kilka litrów wody z obiegu wyleci raz na 5 lat?

    W przypadku wpięcia się bez bufora, wiele z tych elementów masz już w
    istniejącej instalacji po piecu. Potrzebujesz ze 4 półśrubunki, rury i
    kilka kolanek.

    W moim przypadku, gdybym chciał przycebulaczyć, to w miejscu gdzie
    miałem piec węglowy mógłym wyjśc dwoma rurkami na zewnątrz budynku i
    wpiąc je do pompy. Finito, cała reszta instalacji zostaje bez zmian,
    włącznie z faktem, że jest otwarta.

    Cuchnie cebulą, ale działać będzie tak samo jak z 10 śrubunkami.

    > Żeby nie zarąbać syfem wymiennika płytowego w PC.

    A jesli ten syf to niemagnetyczne zanieczyszczenia?

    Zwykły filtr nie wystarczy?