  • Data: 2023-03-24 17:25:44
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 24 Mar 2023 16:54:18 +0100, heby

    > Po co ten zasobnik?

    Po co zasobnik do ciepłej wody? No nie wiem,
    niektórzy lubią się myć w ciepłej wodzie.

    > Zasobnikiem jest instalacja c.o. Współczesna pompa
    > nie wymaga niesamowitej ilości magazynowanej energii
    > do rozmrażania, moduluje wydajność zgodnie z obciążeniem
    > i nie ma problemu ze współpracą wprost z wodą c.o.
    > Co ma dawać ten zbiornik?

    Są sytuacje gdy zład w CO nie wystarcza i dochodziło
    już do zamrożenia wymiennika płytowego i jego rozsadzenia.

    > Już tam jedna jest, w końcu był tam piec. To w zasadzie ta jedna jedyna
    > potrzebna, jeśli idziemy w cebulę.

    No to wypada to zaznaczyć.

    > Wysterowanie czego?

    Chociażby jeden Salus by załączać pompę obiegową CO
    by nie latała na jałowo.

    > Rury sa tanie. Razem z kształtkami, śrubunkami, zaworami pewnie
    > wmieściłbym się w 1000zł. W dodatku to silnie zależy od taki wielu
    > czynników, że u jednych wyjdzie 50zł na rurach które zostały z remontu a
    > u innych 5kzł jak kotłownia była na strychu sąsiada.

    Zawór 1" kosztuje aktualnie 50-70 zł, śrubunek 25-30, do tego nyple etc.
    Na dobrze wykonaną instalację idzie z 10 zaworów i 2x tyle śrubunków.
    Rury PP to oczywiście pikuś, ale już złączki, szczególnie gwintowane
    to już niemałe koszty. Do tego naczynka, belki, 2000-3000 na same
    elementy hydrauliczne trzeba teraz liczyć.

    > I jaki jest jego cel?

    Żeby nie zarąbać syfem wymiennika płytowego w PC.

    --
    Pozdor
    Myjk