  • Data: 2023-03-23 12:42:26
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/03/2023 12:30, Cavallino wrote:
    > Zgadza się.
    > Ale wtedy godzisz się na podwojenie kosztów pompy.

    Trybnowi już podwoili koszty pompy, przez jej przewymiarowanie.

    Dyskusja o opłacalności pompy, dotacjach itp nie ma sensu, jesli
    porównujesz oferty, czasami bandyckie, monterów. Oni nie tylko łykną tą
    dotację ale jeszcze na tym zarobią poza dotacją.

    Dzisiaj, gdy już wiem co jest potrzebne, PC kupiłbym samodzielnie,
    zamontował samodzielnie i olał dotację. Wyszło by taniej. Przynajmniej
    wyszło by taniej wtedy, kiedy montowałem, z dotacją.

    > Jak dla mnie już lepiej te trochę dogrzać grzałką w pompie, albo
    > posiadanym piecem elektrycznym, a jeszcze lepiej grzejniczkiem IR za
    > parę stówek.

    Tu chodzi o sytuacje, kiedy prądu nie ma.

    Ja na tą okazję mam kominek z płaszczem, duży UPS i generator (do pompy
    obiegowej). I mam też piec gazowy, który mam tylko dlatego, że go nie
    zlikwidowałem, szacujac ryzyko.

    Innymi słowy chodzi mi o to, zby nie być zależnym tylko od prądu. Mimo,
    że wydaje się, że osiągneliśmy dno polityczne, następne stada imbecyli
    pukają od spodu. Nie wiadomo co bedzie za 10 lat z energią, nie zdziwie
    się jak elektrownie jądrowe zrobią z dykty.