  • 71. Data: 2023-03-28 18:31:57
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-28 o 15:25, Lisciasty pisze:

    > No ale 1 bar to 10m słupa wody, przy wysokości 7m jaka będzie do końca
    > rurki na strychu to kocioł gazowy nie będzie stękał że mu mało, one
    > chyba marudzą dopiero jak spadnie poniżej 0,5 bara?
    Masz rację, nie o to chodziło, źle mi sie wkleiło, tzn miałem wyciąć to
    o ciśnieniu i zapomniałem, chodziło o tlen dostający sie do wody.

    --
    Janusz

  • 72. Data: 2023-03-30 20:50:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 28 marca 2023 o 18:32:00 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Masz rację, nie o to chodziło, źle mi sie wkleiło, tzn miałem wyciąć to
    > o ciśnieniu i zapomniałem, chodziło o tlen dostający sie do wody.
    Rozwiniesz/ uzasadnisz?
    Kotły co smieciuchow, kominki itp w instalacjach otwartych działają dziesiątki lat.
    Dlaczego wg Ciebie z gazowymi instalacja będzie szybciej się degradować szybciej?

  • 73. Data: 2023-03-30 20:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > No ale 1 bar to 10m słupa wody, przy wysokości 7m jaka będzie do
    > końca rurki na strychu to kocioł gazowy nie będzie stękał że mu
    > mało, one chyba marudzą dopiero jak spadnie poniżej 0,5 bara?

    U mnie ZTCP 0,7

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 74. Data: 2023-03-30 22:14:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-30 o 20:50, Kris pisze:

> [...]
    lat.
    > Dlaczego wg Ciebie z gazowymi instalacja będzie szybciej się degradować szybciej?

    Nie powiedziałem że szybciej, po prostu będzie się zasywiać, to co
    zwykłemu kotłowi mało szkoddzi delikatnym wymiennikom już będzie bardziej.
    Woda w zbiorniku zmienia stan nie tylko przy zmianie temp ale i przy
    pracy pompy obiegowej, mokra powierznia chłonie tlen i rdzewieje.
    Pojawiają się produkty cięższe od wody które opadają w dół i zaczynają
    płynąć w instalacji.

    --
    Janusz

  • 75. Data: 2023-03-31 14:21:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/03/2023 22:14, Janusz wrote:
    > mokra powierznia chłonie tlen

    Tlen z wody zostaje wchłonięty i przerobiony na tlenki.

    To się stanie w instalacji zamkniętej i otwartej dokładnie tak samo.

    Natomiast pytanie co się stanie, kiedy już cały tlen zostanie skonsumowany.

    Masz 3cm2 dziurę na kilku metrach stojącej wody, wykonujacej co najwyżej
    powolne ruchy oscylacyjne.

    Jaki mechanizm ma zasysać tlen do instalacji w takiej konfiguracji?

    > Pojawiają się produkty cięższe od wody które opadają w dół i zaczynają
    > płynąć w instalacji.

    Rury plastikowe zwyczajowo nie rdzewieją.

    Może rdzewieć zbiornik na strychu. Zdaje się jednak, że to wina
    zbiornika, a nie otwarcia instalacji. Zawsze można zamienić na zbiornik
    z tworzywa.