  • 61. Data: 2023-03-27 15:50:43
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/03/2023 11:18, Myjk wrote:
    > Tylko dlatego że się zebrało wiele niekorzystnych elementów,
    > w tym odcięcie ruskiego gazu, modernizacje elektrowni we Francji,
    > u nas masowa przesiadka z węgla/pelletu na PC itd.

    Tak, to *tylko* dlatego.

    Właśnie z powodu tego "tylko" cały kłopot z energetyką.

    > Mimo takich
    > niekorzystnych zbiegów okoliczności nic nie padło, co jest najelpszym
    > dowodem jak dobrze umocowana jest energetyka zawodowa.

    To że byliśmy o milimetry od padniecia świadczy o tym, jak źle umocowana
    jest energetyka zawodowa.

    > Raz na 100 lat. To już sensowniejsze jest zagrzać ten
    > salon samochodem

    Też uważam że sensownie, kilkudziesięciu reanimowano czy leczono z
    cieżkich zatruć CO.

    >, niż przez kolejne 100 lat trzymać
    > powielone źródła ciepła.

    Kominek, jako tanie źródło ciepła, pozwala mi równierz zaoszczędzić przy
    ogromnych mrozach.

    > Już pomijając że u nas
    > kompletnie inne warunki są.

    Tak, u nas jest zaledwie -25 a w Texasie przed chwilę było -5 i ludzie
    grzali się samochodami.

    > Pokaż jak będziesz stukać w klawisze bez prądu.

    Z UPS i fotowoltaiki.

    > Bateryjka w UPS czy w laptopie wystarczy ci na ile, 2h?

    Na jakieś 5-6 dni pracy. Oczywiście w moim UPSie. Z agregatem, zależy
    ile mam paliwa.

    > Skoro rzucasz kwantyfikatorami, to akurat zdrowsze
    > jest siedzenie w chłodzie niż w przegrzaniu.

    Zaś fizyka najlepiej wchodzi w kurtce, czapce i rękawiczkach.

    > Wystarczy się ubrać i to nie jakoś przeraźliwie grubo.

    Tak. Ogólnie problemu nie ma. Można też kupić wakacje w Egipcie w tym
    czasie i też problem znika.

    > W takim wypadku, zamiast utrzymywać wątpliwe źródła ciepła,
    > się kupuje agregat, który jest w stanie zasilić PC i jeszcze
    > dom oświetlić i twoje klawisze.

    Mam.

    > ;P Ja mam np. PHEVa w garażu,
    > mam tam dwukierunkowe łącze CHAdeMO, 10kWh baterii w podłodze
    > i jeszcze generator pokładowy, 15kW z tego mogę wyciągnąć. :P
    > Czyli mogę robić za teksańskiego przygłupa.

    Teksańskie przygłupy są dlatego przygłupami, że ich system energetyczny
    *ledwo* dawał radę i jak przywaliło ich apokalipsą -5 to się zesrało.
    Tak jest wszędzie, gdzie rządzą ludzie bez wyobraźni o bezpieczeństwie
    energetycznym.

    > Znowu zakładasz wg swojego widzimisię, że będzie to monoblok,

    Split zajmie ile w tej kotłowni dodatkowo? Przestrzeń o gabarycie walizki?

    > że nie będzie bufora, zasobnika CWU z wężownicą tak jak to być
    > powinno itd.

    Skoro miał piec i się mył to można wywnioskować całkiem sporo z tego.
    Nie mozna wywnioskować modelu baniaka, ale że baniak był raczej tak.

    > Już widzę oczami wyobraźni jak tam jeszcze kocioł upychasz
    > i bufor... Nie wiem, może go na ścianę byś powiesił,
    > albo na sufit, jak ja rekuperator.

    A co mu to przeszkadza? Wodę przez Twoje 20 śrubunktów by się łatwiej
    zlewało.

    > A i tak zagrożenie było mniejsze niż utykano ludziom.

    Zagrożenie było zawsze mniejsze, jeśli nie wystapiło. Zaś jak wystapiło,
    to zawsze było niedoszacowanie. Tak działa propaganda.

    > No, ci co schrony przeciwatomowe budowali też tak mówili.

    I bardzo się ciesze, że wszyscy z nich to frajerzy.

    > Możesz się cieszyć, co nie zmienia faktu że przy obecnej technologii
    > tę wojnę prowadzi zwyczajne ruskie bydło a nie prawdziwi wojskowi.

    Dlatego zawsze postulowałem, aby nasza strategia obronności zakładała że
    będziemy atakowani tylko przez ruskie bydło. W razie jak by nas chciały
    zaatakować pepiki, to się im wyśle notę dyplomatyczną, że niezgodne z
    prawem i po sprawie. To ułatwiło by nam mocno życie.

    Ogólnie, trochę jak ten taksówkarz z "Brunet wieczorową porą". Jedziemy
    na farcie, całe życie.

  • 62. Data: 2023-03-27 18:44:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-03-27 o 12:22, Myjk pisze:
    > To wtedy nie jest bufor tylko sprzęgło hydrauliczne.
    > Do kalafiorów 200-300L to absolutne minimum.
    > Ja mam 300L i w miarę sensownie chodzi.

    No to mówię, przy 300 litrach to masz godzinę pracy pompy dłużej, potem
    chata wysysa te 4kWh w 1,5 godziny i zabawa zaczyna się na nowo. Żeby to
    nazwać faktycznie "buforem" to by musiało mieć ze 2000 litrów ;)

    > Nic się nie stanie, tymczasem po latach nagar
    > taki w rurach że 3/4 przepływu braknie ;)

    Nagar to się robi jak hydraulik pomiesza miedź, żelastwo, ocynk i inne
    duperele w jednej instalacji.

    L.

  • 63. Data: 2023-03-27 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Bo powiedział że ma. Można na podsatwie tego oszacować, że będzie
    > miał kilkadziesiąt litrów w obiegu i drugie tyle w kaloryferach.
    > Do małej pompy wystarczy.

    Podobno zalezy mocno od kaloryferów.
    W starych zeliwnych i owszem ale w nowych, aluminiowych juz
    niekoniecznie.
    ogolnie wszyscy twierdza ze przy kaloryferach powinien byc bufor
    wielkosci 20 litrów x moc pompy.

    > Tak. W niektórych wypadkach mają podaje tak mało, że upawniałem
    > się kilka razy.

    ok

    > Zgadza się, ale mowa o celubaczeniu. I jeszcze jedno: to mit,
    > pochodządzy z dawnych czasów. Współczesne pompy mają falowniki i
    > PID. Sterują płynnie i nic nie katują.

    > Albowiem dlaczego? Piece gazowe też mają "taki wymóg". I świetnie
    > działaja w otwartym.

    No to przyznaje ze nie wiem i wiem tyle ze jest taki wymog.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 64. Data: 2023-03-27 23:24:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-27 o 10:50, heby pisze:

    > Instalacja otwarta nie ma dostępu do powietrza, poza otworem o
    > powierzchni 3mc2, na strychu, gdzie nie istnieje istotny ruch cieczy.
    Mylisz się. Ruch jest znacznie większy niż ci się wydaje.

    > Jedyną drogą, jaką tlen z tego miejsca mógłby przemigrować do grzejników
    > jest dyfuzja na odcinku kilku metrów ciasnej rury ze stojącą wodą. Nie
    > wiem czy to należy liczyć w latach, czy dziesiątkach lat.

    > Cinienie generowany przez przecietna instalację otwartą jest
    > dostatecznie duże aby piece gazowe nie marudziły.
    Zależy na jakiej wysokości jest naczynie.

    --
    Janusz

  • 65. Data: 2023-03-27 23:49:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/03/2023 23:24, Janusz wrote:
    > Mylisz się. Ruch jest znacznie większy niż ci się wydaje.

    Tak, jest ruch góra dół w przypadku kiedy masz spore skoki temperatur.
    Dalej, dostęp tlenu ograniczony jest powierzchnią pojedynczych cm2.

    To jest *nic*.

    > Zależy na jakiej wysokości jest naczynie.

    Zależy jakie ciśnienie piec uważa za ważne.

    Na marginesie: mój uważa za ważne dowlone.

  • 66. Data: 2023-03-28 00:17:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 10:38:12 UTC+2 Janusz napisał(a):
    > :>
    > Sa dwie sprawy, jeśli są grzejniki stalowe płytowe to układ otwarty
    > będzie powodował ich powolną korozję bo woda będzie 'łapała' tlen z
    > powietrza, ..
    Jedynie u góry przy naczynku. Przecież to są pomijalne ilosci

    > Dwa, wiele piecy gazowych ma czujniki ciśnienia i przy zbyt małym się
    > nie uruchomi, jest to ochrona przed niszczeniem pompy przez kawitację.
    Większoś( jak nie wszystkie współcześnie sprzedawane) się uruchomi bez problemu.
    Pomimo bzdurnych zapisów w warunkach gwarancji.

  • 67. Data: 2023-03-28 00:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > niekorzystnych zbiegów okoliczności nic nie padło, co jest
    > najelpszym dowodem jak dobrze umocowana jest energetyka zawodowa.

    Ale tez nie bylo ani razu duzych mrozów.
    Sam jestem ciekawy co sie stanie jak przez kilka dni bedzie -25 i te
    wszystkie grzałki w PC zaczna pracować na pełnych obrotach...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 68. Data: 2023-03-28 13:21:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-28 o 00:17, Kris pisze:
    > Jedynie u góry przy naczynku. Przecież to są pomijalne ilosci

    > Większoś( jak nie wszystkie współcześnie sprzedawane) się uruchomi bez problemu.
    > Pomimo bzdurnych zapisów w warunkach gwarancji.
    To się wam, Tobie i Herbemu tylko tak wydaje.

    --
    Janusz

  • 69. Data: 2023-03-28 15:25:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-03-28 o 13:21, Janusz pisze:
    > To się wam, Tobie i Herbemu tylko tak wydaje.

    No ale 1 bar to 10m słupa wody, przy wysokości 7m jaka będzie do końca
    rurki na strychu to kocioł gazowy nie będzie stękał że mu mało, one
    chyba marudzą dopiero jak spadnie poniżej 0,5 bara?

    L.

  • 70. Data: 2023-03-28 17:13:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.03.2023 07:57, Lisciasty wrote:
    > Taktują taktują, od +7 na zewnątrz zaczyna się zabawa, jak chałupa
    > potrzebuje 2-3kW a pompa może zejść minimum na 4kW to kilka razy na
    > dzień się załączy i wyłączy.

    Wg broszur producentów, to opisałeś właśnie optymalne działanie PC :-)

    > Ok jest jeszcze sprawa co rozumiemy przez taktowanie, bo niektórzy przyjmują że jak
    odstęp między włącz a wyłącz jest większy niż godzina to nie jest taktowanie ?

    "Jeżeli instalacja została właściwie stworzona, to stosunek liczby
    startów sprężarki w stosunku do jej godzin pracy powinien wynosić 1:1,
    czyli jeden start na godzinę pracy urządzenia. Świadczy to także o tym,
    że ustawienia parametrów pracy pompy ciepła są dobrze ustawione."

    Taktowanie:
    "Niepokojącym sygnałem jest, gdy powyższy stosunek wynosi 1:3, czyli w
    trakcie godziny sprężarka włącza się aż trzy razy."

    https://termomodernizacja.pl/taktowanie-pompy-ciepla
    -czym-jest-i-jak-mu-przeciwdzialac/

    --
    Pozdrawiam,