  • 1. Data: 2009-02-24 13:33:29
    Temat: co jest tansze: cwu z miasta czy przygotowana w piecu gazowym?
    Od: "Stefan Burczymucha" <s...@...O.S.P.A.M.torebusia.pl>

    Witam,

    taki dylemat: co jest przy obecnych cenach tansze: cwu z miasta czy
    przygotowana w piecu gazowym?moze ktos niedawoi liczy i sie podzieil
    wnioskami)l?

  • 2. Data: 2009-02-24 14:48:09
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Stefan Burczymucha napisał(a):
    > Witam,
    >
    > taki dylemat: co jest przy obecnych cenach tansze: cwu z miasta czy
    > przygotowana w piecu gazowym?moze ktos niedawoi liczy i sie podzieil
    > wnioskami)l?

    Obecnie do spółdzielni płacę około 12 zł za podgrzanie kubika wody,
    wydaje mi się, że jest to drogo - ale mogę się mylić. Za to za
    ogrzewanie 60 m2 wychodzi mi na rok około 2 tys. o ile nie mam jeszcze
    dopłaty, a bywały lata, że ta dopłata wyniosła ponad 1000 zł, zazwyczaj
    dopłata mieści się do 300 zł. Płacić ponad 2 tys. za ogrzanie 60m2 to
    już wydaje mi się drogo.

    Ariusz

  • 3. Data: 2009-02-24 15:50:51
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Stefan Burczymucha"
    <s...@...O.S.P.A.M.torebusia.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > taki dylemat: co jest przy obecnych cenach tansze: cwu z miasta czy
    > przygotowana w piecu gazowym?moze ktos niedawoi liczy i sie podzieil
    > wnioskami)l?

    O ile cena gazu jest mniej więcej podobna w skali kraju, to cena energii z
    ciepłowni już nie. Musisz to sprawdzić w cenniku twojego miasta.

  • 4. Data: 2009-02-24 18:10:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Stefan Burczymucha napisal:
    > taki dylemat: co jest przy obecnych cenach tansze: cwu z miasta czy
    > przygotowana w piecu gazowym?moze ktos niedawoi liczy i sie podzieil
    > wnioskami)l?

    No to liczmy :)

    Zalozenia:
    10C - temperatura zimnej wody na dolocie
    40C - temperatura cieplej wody na wylocie
    1,6 PLN/m3 - cena gazu
    35 MJ/m3 - kalorycznosc gazu
    0,9 - pesymistyczna sprawnosc pieca

    Wymagana ilosc energii na podgrzanie 1 m3 wody:
    4,185 MJ/(Mg*K) * (40C-10C) = 125,5 MJ/Mg

    Ilosc gazu na podgrzanie tegoz metra szeciennego:
    125,5 MJ/Mg / (35 MJ/m3 * 0,9) = 4,0 m3/Mg

    Kasa na zaplacenie za gaz zuzyty na podgrzanie tegoz metra szesciennego:
    4,0 m3/Mg * 1,6 PLN/m3 = 6,4 PLN/Mg
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-02-24 18:11:40
    Od: Tomek P <t...@v...pl>

    Ariusz pisze:

> [...]
    > dopłaty, a bywały lata, że ta dopłata wyniosła ponad 1000 zł, zazwyczaj
    > dopłata mieści się do 300 zł. Płacić ponad 2 tys. za ogrzanie 60m2 to

    No to policzmy tak 2 tys to jest ok 3 -4 tony ekogroszku ( węgiel
    taniej ale więcej roboty ) powinno wystarczyć do tego inwestycja w
    piec, częste zasypywanie, czyszczenie pieca, kominiarz, naprawy itp itd
    - tak więc wcale to nie cię nie wyjdzie taniej. Z gazem z tego co wiem
    to jeszcze gorzej wychodzi.

  • 6. Data: 2009-02-24 19:08:26
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Tomek P pisze:

> [...]
    > piec, częste zasypywanie, czyszczenie pieca, kominiarz, naprawy itp itd
    > - tak więc wcale to nie cię nie wyjdzie taniej. Z gazem z tego co wiem

    4 tony ekogroszku na ogrzanie 60m2 ? Wow !!!
    Ja za 180m2 (uzytkowej, po podlodze 250) gazem place ok 4000 na sezon.
    Kolega pisze, ze ma jeszcze doplate wiec to nie jest 2000 tylko jeszcze
    wiecej.

    BR
    Igus'

  • 7. Data: 2009-02-24 19:09:44
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > 125,5 MJ/Mg / (35 MJ/m3 * 0,9) = 4,0 m3/Mg
    >
    > Kasa na zaplacenie za gaz zuzyty na podgrzanie tegoz metra szesciennego:

    Howgh !

    Igus'

  • 8. Data: 2009-02-24 20:00:32
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > bywały lata, że ta dopłata wyniosła ponad 1000 zł, zazwyczaj dopłata
    > mieści się do 300 zł. Płacić ponad 2 tys. za ogrzanie 60m2 to już wydaje

    To co ty masz za mieszkanie? Ja rocznie płacę jakieś 1200 zł zaliczek za
    ogrzewanie 52 m2, a potem dostaję 800 zł zwrotu.

  • 9. Data: 2009-02-24 20:08:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:49a451e5$0$29385$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > To co ty masz za mieszkanie? Ja rocznie płacę jakieś 1200 zł zaliczek za
    > ogrzewanie 52 m2, a potem dostaję 800 zł zwrotu.

    Odpowieź jest tu: "do spółdzielni płacę" ;)))).

    Kris

  • 10. Data: 2009-02-24 21:44:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:49a451e5$0$29385$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Odpowieź jest tu: "do spółdzielni płacę" ;)))).

    Ja także. Ja mam tak ciepłe mieszkanie, że zimą to praktycznie mam odkręcony
    tylko jeden kaloryfer i spokojnie wystarcza. Dodatkowo jeszcze piony grzeją.