  • 1. Data: 2011-05-19 10:47:40
    Temat: czym przykleic XPS do papy?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Niedługo wchodzi ekipa ocieplająca budynek
    i chciałbym, aby ocieplili mi balkon
    12 cm od spodu zwykły styropian, od góry 5cm XPS (taki mi został)

    Obecnie mam papę na balkonie, czym mogę przykleić XPS do papy?
    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-05-19 11:57:16
    Temat: Re: czym przykleic XPS do papy?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Obecnie mam papę na balkonie, czym mogę przykleić XPS do papy?
    > pozdrawiam

    pianką - jest jakas selena tytan do XPS - aczkolwiek prawdopodobnie dowolną
    niskorozprężną tez bedzie dobrze.

    b.

  • 3. Data: 2011-05-19 12:20:47
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    .> pianką - jest jakas selena tytan do XPS - aczkolwiek >prawdopodobnie
    .dowolną niskorozprężną tez bedzie dobrze.

    dzięki, cos takiego znalazlem
    http://www2.selena.pl/cms/?__page_id=589

  • 4. Data: 2011-05-19 12:23:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    a może coś takiego będzie lepsze?
    http://allegro.pl/dysperbit-izohan-klej-bitumiczny-w
    l-wk-do-xps-i1613167509.html

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-05-19 12:26:22
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    > a może coś takiego będzie lepsze?
    > http://allegro.pl/dysperbit-izohan-klej-bitumiczny-w
    l-wk-do-xps-i1613167509.html

    Dysperbitem bym nie kleił - słabo trzyma. Jak już to abizolem ST.
    Ja kleiłem bezpośrednio do betonu balkonu zwykłym klejem do styropianu.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-05-19 12:34:20
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > a może coś takiego będzie lepsze?
    > http://allegro.pl/dysperbit-izohan-klej-bitumiczny-w
    l-wk-do-xps-i1613167509.html

    mozna spróbowac lepikiem na zimno - ale uwaga - w hurtowniach wciskają dysperbit jako
    lepik. Ma pisać "lepik na zimno". I trzeba poczytać czy nie gryzie sie ze styro. Bo
    dysperbit sie nie gryzie ale sie nie nadaje.

    Gdybys zdecydował sie na piankę to zrób dużo pasków piany aby sie rozłożyła na dużą
    powierzchnie, w końcu bedziesz po tym chodził. Normalnie daje sie obwodowo i pasek w
    srodku - do chodzenia to chyba mało, XPS popęka.

    b.

  • 7. Data: 2011-05-19 13:40:05
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 19-05-2011 o 14:20:47 Amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > .> piank? - jest jakas selena tytan do XPS - aczkolwiek >prawdopodobnie
    > .dowoln? niskorozpre?n? tez bedzie dobrze.
    >

    > dzieki, cos takiego znalazlem
    > http://www2.selena.pl/cms/?__page_id=589

    Używałem tego i mogę śmiało polecić. Trzyma sakramencko mocno pomimo, że
    wcale nie przestrzegałem regułek zapisanych drobnym maczkiem na puszcze.
    Kleiłem płyty XPS ocieplające piwnicę do bitumicznego smarowidła którym
    były przyklejone wcześniej (wiatr przez zimę kilka zdmuchnął).

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-06-05 22:44:25
    Od: magia <m...@w...gazeta.pl>

    W dniu 2011-05-19 12:47, Amir pisze:
> [...]
    > 12 cm od spodu zwykły styropian, od góry 5cm XPS (taki mi został)
    >
    > Obecnie mam papę na balkonie, czym mogę przykleić XPS do papy?

    Kleilismy do muru Izohanem WK.
    Trzyma jak kamien i schnie blyskawicznie, do tego jest specjalnie do xps.
    Wiekszosc klejow do styropianu (eps) nie nadaje sie do XPS, bo zawieraja
    rozpuszczalniki, ktore rozpuszczaja xpsa.
    http://www.izohan.pl/pl_,oferta_izohanizobudw.php#IZ
    OHAN_IZOBUD_WK
    W styczniu lutym bez problemu do kupienia w marketach typu Bricoman.
    Ostatnio nie sprawdzalam.
    m.

  • 9. Data: 2011-06-06 09:03:18
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 06-06-2011 o 00:44:25 magia <m...@w...gazeta.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Wiekszosc klejow do styropianu (eps) nie nadaje sie do XPS, bo zawieraja
    > rozpuszczalniki, ktore rozpuszczaja xpsa.

    Jeśli nie rozpuszczają EPSa to jak mogą rozpuszczać XPSa? Przecież to jest
    ten sam materiał (polistyren). Te kleje nie trzymają XPSa z innego powodu
    - XPS jest supergładki i mało co jest w stanie na tyle dobrze go złapać,
    żeby się nie ześlizgiwał a po wyschnięciu nie odłaził.

    Przy okazji - ja też kleiłem Izohanem WK :) Niektóre płyty zimą wiatr
    pozrywał - przykleiłem pianką do XPS z Tytana.. i trzyma jeszcez lepiej

    --
    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-06-07 20:26:36
    Od: magia <m...@w...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-06 11:03, Shaman pisze:

> [...]
    > powodu - XPS jest supergładki i mało co jest w stanie na tyle dobrze go
    > złapać, żeby się nie ześlizgiwał a po wyschnięciu nie odłaził.

    Cytuje ze strony producenta klejow:
    "Uwaga! - płyty z ekstrudowanej pianki polistyrenowej są niszczone przez
    rozpuszczalniki a także pochodne smoły z węgla kamiennego, środki
    ochrony drewna, kleje. Z tego powodu powinny być mocowane przy pomocy
    wolnej od rozpuszczalników masy bitumicznej lub standardowych klejów do
    styropianu."

    Poza tym sa rozne plyty xps, nie tylko gladkie, sa rozne wykonczenia plyt.

    > Przy okazji - ja też kleiłem Izohanem WK :) Niektóre płyty zimą wiatr
    > pozrywał - przykleiłem pianką do XPS z Tytana.. i trzyma jeszcez lepiej

    No to u mnie byl problem z oderwaniem plyty po jednym dniu. Moze ma
    znaczenie, ze xps Izohanem WK byl przyklejany od muru grubu oblozonego
    Izohanem WM.