  • 1. Data: 2011-05-19 09:56:43
    Temat: przebudowa garazu z tarasem - jaka technologia?
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    Witam,

    Wiem ze jest podobny temat zaraz obok, ale nie chcialem mieszac, tam jest
    pytanie o zrobienie na dachu domu, a ja mam jednak inna sytuacje.
    Dom pietrowy kostka, garaz murowany przyklejony do bryly domu, troche
    wpuszczony w ziemie (dom podpiwniczony, parter wysoko).
    Na dachu garazu jest obecnie taras (kafle, murki dookola, winogrona). Za
    garazem ogrod. Wielkosc klasyczna ok 5x4m, z ominieciej altanki wejsciowej.
    Wyglada to tak ze sciana od ogrodu (pustaki+szkielka) jest przegnita - chyba
    zbiera wilgosc z ogrodu wlasnie, rowniez krawedz tej sciany i dachu cieknie,
    kafle na tarasie odchodza, od srodka widac wyraznie wilgosc, co dosc
    negatywnie wplywa rowniez na rzeczy trzyname w garazu (w tym samochod ;-)
    Dodatkowo garaz jest dosc niski (ok 190cm, w progu drzwi mniej) przy czym
    podloga w garazu jest dobre 50cm wyzej niz podloga w piwnicy domu, w garazu
    jest kanal ktorego nie uzywam. Drzwi klasyczne otwierane na zewnatrz -
    wyplaszczenie przed garazem. Ot taki garaz na miare na duzego fiata, ktory
    poprzedni wlasciciel zbudowal ze szwagrem przy piwie...

    Koncepcja jest zeby garaz przebudowac - poglebic do poziomu piwnicy, co da
    poprawna wysokosc, wymiana bramy na podnoszona pozwoli zlikwidowac
    wyplaszczenie przed garazem, co bedzie wymagane ze wzgledu na poglebienie tegoz.
    Ogladalo to dwoch specow, i diagnoza jest prosta - rozebrac to co jest i
    postawic od nowa. Stary garaz nie ma odpowiednich fundamentow zeby go
    poglelic, a i stan ogolny niebardzo.

    Teraz po wstepie pytanie wlasciwe. Otoz obaj panowie zaproponowali "lekka
    konstrukcje". Czyli murowanie tak zeby wyjsc z gruntu, a potem juz cos innego,
    np konstrukcja drewniana. Uzasadnienie to latwiejsze polaczenie z domem,
    latwiejsze utrzymanie tarasu, w sensie odprowadzania wody.
    I prawde mowiac wcale mnie te argumenty nie przekonuja, wydaje sie ze
    klasyczny murowany, moze z jakims gotowym stropem nadal by sie bardziej.
    Taras jest tutaj punktem krytycznym - 5 osobowa rodzina, skaczace dzieci. Z
    kolei zima tona sniegu (zrzucam, ale wiadomo).

    czy ktos moglby sie udzielic w temacie +/- dla poszczegolnych technologii,
    biorac pod uwage efekt koncowy uzytkowy, ale oczywiscie rowniez koszt,
    ewentualnie szybkosc wykonania (chociaz tutaj pewnie nie ma specjalnie tematu).

    Licze ze ktos przechodzil podobna sciezke i moze cos podpowiedziec.
    Poniewaz w gre wchodzi rozbiorka i postawienie nowego, to musze na to zrobic
    projekt i pozwolenie, musze sie wiec na cos zdecydowac.
    nie ukrywam ze pomysl z drewniana gora garazu wydawal mi sie fajny i
    praktyczny,a i wizualnie ladnie by sie komponowalo z ogrodem. Ale pozniej
    uslyszalem pare wyraznych glosow zdziwienia i sprzeciwu wsrod znajomych.

    pozdrawiam
    Bruno, Bydg

  • 2. Data: 2011-05-19 16:42:20
    Temat: Re: przebudowa garazu z tarasem - jaka technologia?
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uslyszalem pare wyraznych glosow zdziwienia i sprzeciwu wsrod znajomych.

    daj sobie spokoj ze szkieletem na ktorym ma byc taras
    porzadna izolacja tarasu bedzie kosztowac wiecej niz cala reszta
    ja wybijam klienom z glowy nawet balkony w szkieletowce ze o tarasach na
    dachu/stropie nie wspomne...
    ps. Toruń ;-)

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2011-05-19 22:34:47
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    HANA <h...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > porzadna izolacja tarasu bedzie kosztowac wiecej niz cala reszta
    > ja wybijam klienom z glowy nawet balkony w szkieletowce ze o tarasach na
    dzieki za opinie, troche szkoda, na obrazku wyglada ladnie (project CARO
    bardzo mi sie podoba, i o taki wlasnie taras chodzi)
    Ale to tylko garaz, wiec jakies super inwestycji nie chcialbym z tego robic. A
    juz tym bardziej nie chce co chwile poprawiac, jesli cos sie nie uda (a skoro
    to takie skomplikowane i pracochlonne zeby dobrze uszczelnic to pewnie sie cos
    nie uda)
    Czyli wyjdzie ze jednak murowany. Jakies sugestie odnoscie stropu? plyty
    gotowe do ukladania? Stropodach odwrotny? (czy jak to sie nazywa?).
    Czy klasyczny wylewany samodzielnie? Inne uwagi odnosnie takiej przebudowy?
    Jakies pulapki odnosnie braku wyplaszczenia przed garazem?

    --
    pozdrawiam
    BrunoJ, Bydg

    > ps. Toruń ;-)
    sasiad jak widze, kontakt sie przyda, znajomy stawial niedawno

  • 4. Data: 2011-05-22 11:30:26
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozdrawiam
    > BrunoJ, Bydg

    > sasiad jak widze, kontakt sie przyda, znajomy stawial niedawno

    I tak musisz zamowic projekt a tam bedziesz mial wszystko ladnie narysowane
    i opisane.
    Projektant Ci doradzi co i jak zeby bylo rozsadnie.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2011-05-22 22:56:30
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    HANA <h...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > i opisane.
    > Projektant Ci doradzi co i jak zeby bylo rozsadnie.

    Wlasnie o to chodzi ze ja chce miec troche rozeznanie zeby ocenic czy to co mi
    projektant doradza jest rozsadne...

    pozdr
    BrunoJ