  • 21. Data: 2022-07-01 12:03:45
    Temat: Re: kombinatoryka: mauzer jako źródło ciepłej wody
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/07/2022 08:12, sirapacz wrote:
    > Z przyczepą mam, ale jeden panel 240W

    Czas na dwa dodatkowe.

    Ostatnio fotowoltaika umarła i wysypały się umiarkowane ilości używancyh
    paneli na rynku które cięzko sprzedać. Ciągle jeszcze nie te ilości, co
    kilka lat temu, ale znaleźc można takie za 200-300zł. Tylko brać. Sam
    się zastanawiam, czy nie postawić sobie na używkach dodatkowej
    elektrowni offgrid. Ba, przy takiej cenie można sie nawet zastanowić nad
    panelami od strony północnej... niech nawet mają 20% mocy, ale zawsze
    coś. No ale to OT. na przyczepę tyle, ile wejdzie na dach. Nadmiar prądu
    nie gryzie i niczego nie psuje.

  • 22. Data: 2022-07-01 13:42:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 July 2022 at 12:05:06 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > panelami od strony północnej... niech nawet mają 20% mocy, ale zawsze
    > coś. No ale to OT. na przyczepę tyle, ile wejdzie na dach. Nadmiar prądu
    można kupić duże i po 50zł bo wszystkie sa walnięte i nie łączą, a nikt nie ma czasu
    na sprawdzanie i tysiące idą do utylizacji.

    Znajomy handluje solarami to wszystkie wadliwe rozbijal, odrywal folię z ogniwami,
    aby odzyskać aluminiową ramkę na zlom, bo tylko to skupują, bo przylacza odcinal bo
    nieraz się komu przydadzą.

    Mimce co roku utylizuja miliony solarów z farm, ale nikt tego już nie chce wozić, bo
    koszty transportu wysokie i potrzeba kilku ludzi do demontażu solarów

  • 23. Data: 2022-07-01 15:49:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 1 lipca 2022 o 06:52:36 UTC+2 Runt napisał(a):
    > /.../
    > głupszego od ciebie już nie ma! ;-)))
    >
    > --
    > Runt ??
    >
    > * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!
    Ale jest idiota, kretyn, debil, i na samym końcu jak się muł kończy pizdziak vel
    runt dziura w dupie z Klewek. Nudzi ci się? To idź ojca na spacer wyprowadzić żeby
    się wysikał. Ale nie kop go po jajach jak łapę do szczania podnosi.

  • 24. Data: 2022-07-01 18:00:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2022-07-01 o 12:03, heby pisze:

    > Czas na dwa dodatkowe.

    taki jest plan - ew. jeden 550W

    > Ostatnio fotowoltaika umarła i wysypały się umiarkowane ilości używancyh
    > paneli na rynku które cięzko sprzedać. Ciągle jeszcze nie te ilości, co
    > kilka lat temu, ale znaleźc można takie za 200-300zł. Tylko brać. Sam
    malutko tego jeszcze

> [...]
    > panelami od strony północnej... niech nawet mają 20% mocy, ale zawsze
    > coś. No ale to OT. na przyczepę tyle, ile wejdzie na dach. Nadmiar prądu

    panele jak potanieją używki mam zamiar kupować i robić zasilanie do
    obwodów które można bez akumulatorów ogonić (np. zamontuję termę).
    Obecnie 2-2,50 zeta za W to trochę sporo. Pierwszy panel kupiłem po
    bodajże 80gr za W.
    Używki po złotówce byłyby ok

  • 25. Data: 2022-07-01 18:13:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Beczka. 200L Ci wystarczy. Łatwo uzupełniać i szybciej się grzeje.
    > https://youtu.be/GW8Z-7E3mF0

    o ciekawe:)

    podoba mi się koncept

  • 26. Data: 2022-07-01 19:06:27
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W piątek, 1.07.2022 o 18:13, sirapacz napisał:

    > o ciekawe:)
    > podoba mi się koncept

    Ukradno.

    --
    Collie

  • 27. Data: 2022-07-01 21:12:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 July 2022 at 19:06:33 UTC+2, Collie wrote:

    > Ukradno.
    >
    > --
    > Collie
    ktoś tu mi odpowiadał., że mauser ok
    ale mausery docierają do Polski z silnie toksyczna chemią, ktorej się nie da
    wypłukać, ani niczym zneutralizować.
    Dlatego tysiące zanieczyszczonych toksynami sa oferowane na aukc jach internetowych,
    za grosze, do odbioru,
    opisane jako nieplukane, czyli toksyczne.

    Ale nawet te wypłukane, nadaja się jedynie na deszczowkę, bo nie są nowe, czyli są c
    hemicznie skażone.
    Plukac ich nie wolno, bo toksyczna chemia trafia do ściekow, albo do gleby
    i wielu sie na tym przejechalo.

    Ale są mausery na budowach i uzywane jedynie do gromadzenia czystej wody
    i taki jest wielokrotnie płukany i muirarze sami sprawdzili, że w kontakcie z wodą,
    nie dostają poparzen ia rąd i taki
    może się nadawac do deszczowki.

    Jak chemia jest toksyczna to sprawdzil znajomy.
    Opryskiwał grządki herbicydami.
    Potem wypłukal wielokrotnie opryskiwacz ręczny, ciśnieniowy, wlal wody i spryskał
    maliny, bo bylo sucho
    \a one natychmiast uschly, liście zbrązowiały i maliny szlag trafił.

    Dzisiaj kupowałem w biedronie winogrona
    a one w skrzynkach sa przekladane biała folią

    a ta folia to chemiczny syf
    PROTEKU
    Retards Decay in Table Grapes
    Laminated Grape Guard Dual Release

    i jaka chemie ten plastikowy syf zawiera:

    Active Ingredient: Sodium Metabifulfite (E-223) 98% , Inert 2%

    PROTEKU
    Opóźnia rozkład winogron stołowych
    Laminowana osłona do winogron o podwójnym uwalnianiu

    i jaka chemie ten plastikowy syf zawiera:

    Składnik aktywny: Metabifulfit sodu (E-223) 98% , Inert 2%.

    i dalej: ta folia uwalnia S02 czyli dwutlenek siarki

    Sodium Metabisulfite E223 is commonly used as a food preservative for dried foods,
    like potato chips, raisins and apples, DENIM factories, clothing as well as fruit
    concentrate juices. It is used as a disinfectant, antioxidant and preservative agent.

    Sodium metabisulfite, even though it is not flammable it decomposes in 150°C in heat
    releasing toxic gasses when decomposed. It is corrosive when solution in water.
    Harmful if swallowed, it is corrosive to metals and should be stored away from
    metals.
    Chemical formula: Na?S?O?
    Melting point: 170 °C (338 °F; 443 K) decomposition begins at 150 °C
    Molar mass: 190.107 g/mol
    Solubility in water: 45.1 g/100 mL (0 °C), 65.3 g/100 mL (20 °C), 81.7 g 100 mL (100
    °C)
    Sodium metabisulfite - Wikipedia
    en.wikipedia.org/wiki/Sodium_metabisulfite
    en.wikipedia.org/wiki/Sodium_metabisulfite

    Is sodium metabisulfite toxic to humans?
    In some individuals, sodium metabisulfite may cause an allergic, asthma-type
    reaction. Ingesting pure sodium metabisulfite irritates your gastrointestinal system
    as it reacts with acid in your stomach by releasing sulfurous acid.

    I czy ta syfowa folia , toksyczna, jest szkodliwa dla zdrowia ?

    ----

    Sodium Metabisulfite E223 jest powszechnie stosowany jako środek konserwujący do
    żywności suszonej, jak chipsy ziemniaczane, rodzynki i jabłka, fabryki DENIM, odzież,
    a także soki z koncentratów owocowych. Jest stosowany jako środek dezynfekujący,
    przeciwutleniający i konserwujący.

    Metabisiarczyn sodu, mimo że nie jest łatwopalny, rozkłada się w 150°C w wysokiej
    temperaturze uwalniając toksyczne gazy podczas rozkładu. Jest żrący przy roztworze w
    wodzie. Jest szkodliwy w przypadku połknięcia, jest żrący dla metali i powinien być
    przechowywany z dala od metali.
    Wzór chemiczny: Na?S?O?.
    Temperatura topnienia: 170 °C (338 °F; 443 K) rozkład rozpoczyna się w 150 °C
    Masa molowa: 190,107 g/mol
    Rozpuszczalność w wodzie: 45,1 g/100 mL (0 °C), 65,3 g/100 mL (20 °C), 81,7 g 100 mL
    (100 °C)
    Metabisiarczyn sodu - Wikipedia
    en.wikipedia.org/wiki/Metabisiarczyn sodu
    en.wikipedia.org/wiki/Metabisiarczyn sodu

    Czy metabisiarczyn sodu jest toksyczny dla ludzi?
    U niektórych osób metabisiarczyn sodu może wywołać reakcję alergiczną, typu
    astmatycznego. Spożycie czystego metabisiarczynu sodu podrażnia układ pokarmowy,
    ponieważ reaguje on z kwasem w żołądku, uwalniając kwas siarkowy.

    Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

    --
    i tak wygląda syfowa żywnośc lunijna i dlatego w Europie ludzie 100 razy częsciej
    choruja na raka bo wtrążalaja chemiczną żywnośc

  • 28. Data: 2022-07-02 07:17:49
    Temat: Re: ciepła woda zdrowia doda
    Od: Runt <s...@t...org>

    W dniu 2022-07-01 o 15:49, psychopata Zenek Kapelinder ujada:
    --

    > Ale jest idiota, kretyn, debil,
    wszystkie te określenia pasują idealnie do ciebie ;-)))

    > do konca roku jeszcze połowa roku! ;-)))

    zrozumiałeś? żaba kuma a ty nie? ;-)))

    > i na samym końcu jak się muł kończy
    oooo, zenusiu! nie wiedziałem, że masz również doświadczenia z mułami?
    opowiadaj! opowiadaj! ;-)))

    > pizdziak
    zenuś, przerośnięta łechtaczka ;-)))

    > vel runt
    c-vel kogutek ;-)))

    > dziura w dupie
    zenek z rozwalonym przez muła odbytem ;-)))

    > z Klewek.
    z Chlewek ;-)))

    > Nudzi ci się?
    tobie najwyraźniej potrzeba ci nowych "doznań". ;-)_)

    > To idź ojca na spacer wyprowadzić żeby się wysikał.
    zenusiu, jak się miewa twój kundel tate?*

    > Ale nie kop go po jajach jak łapę do szczania podnosi.
    i pamiętaj trzymaj tate za fiuta kiedy robi ci na łeb prysznic. ;-)))

    i by było jasne - będziesz obrażał innych - zawsze dam ci popalić! ;-)))

    --
    Runt ??

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    Internet pamięta (wpis zenusia):
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8

  • 29. Data: 2022-07-02 15:13:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ukradno.

    Zobaczę:) na razie zostawiłem super wypas baniaczek 30l z kranikiem;)
    którego używałem/używam do tej pory

  • 30. Data: 2022-07-03 10:41:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.06.2022 o 12:18, sirapacz pisze:
    > Działka nieogrodzona i nie zabudowana jeszcze. Chcę sobie zrobić źródło
    > wody ciepłej do prysznica. Okazjonalnie jak będę coś tam robił sobie.
    > Szukam czegoś czego mi nie zawiną z działki więc nic wartościowego się
    > nie nadaje. Wydumałem mauzera pomalowanego na czarno.
    Mauzer się nie nadaje, bo ma za dużą objętość w stosunku do powierzchni.
    Poza tym to, co się w dzień nagrzeje wystygnie w nocy. Do prysznica na
    działce wystarczy beczka 200 litrów plus ewentualne "wspomaganie"
    kaloryferem panelowym.
    Jacek