  • 1. Data: 2017-06-25 19:37:49
    Temat: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Ja wiem, ze problem jest trochę dyskusją akademicką ale bardzo Was proszę o
    naświetlenie za i przeciw i kosztów.
    Dom 140 m2 , stare budownictwo, ściany z cegły po 40 cm grubości.
    Pobyt weekendowy lub troszkę dłużej przez najbliższe parę lat.

    Byl Pan od ogrzewania bo chciałem przestawić parę rurek , zmienić zbiornik
    itp.
    Rozmowa zeszła na piece i on mówi, ze dla mnie to tylko piec olejowy i dupny
    zbiornik w kotłowni.
    Ze automat, ze najbardziej sie opłaca. Ze gaz jest niestabilny cenowo bo
    pięknie wszystko jest w pierwszym roku "promocji" a potem masakra, ze
    podajniki peletowe i na ekogroszek się blokują, sypia i do dupy , paliwo
    marnej jakości itp.

    I co ja mam o tym myśleć? Szukam w Internecie ale mało jest ofert na piec
    olejowy a używka to nie za bardzo. Ile kosztuje taki olej opalowy do
    ogrzewania domu i jak jego wydajność sie ma do gazu?
    fakt - bardzo mi zależy na automatyce i zdalnym odpalaniu.

  • 2. Data: 2017-06-25 19:54:30
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 19:37:50 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
> [...]
    > ogrzewania domu i jak jego wydajność sie ma do gazu?
    > fakt - bardzo mi zależy na automatyce i zdalnym odpalaniu.

    Czyli prąd
    Tym bardziej że pobyt wekendowy jak piszesz.
    Grzejniki elektryczne do ogrzewania a jak chcesz tym zdalnie sterować to też nic
    lepszego nie znajdziesz

  • 3. Data: 2017-06-25 20:01:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-25 o 19:37, pierdofon pisze:
> [...]
    > pięknie wszystko jest w pierwszym roku "promocji" a potem masakra, ze
    > podajniki peletowe i na ekogroszek się blokują, sypia i do dupy , paliwo

    rozumiem, ze gaz LPG?
    Jeśli nie dzierżawisz zbiornika, tylko całość sobie sfinansujesz sam, to
    kupujesz gaz tam, gdzie i kiedy ci się podoba. W lecie taniej, w zimie
    drożej.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2017-06-25 21:13:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Piec co nie jest oplacalny bo trzeba go kupic a potem kupowac do niego paliwo.
    Palenie w piecu to spalanie pieniedzy. Palenie pieniedzy nigdy nie bylo oplacalne.

  • 5. Data: 2017-06-25 21:44:45
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Zenek, no tak to logiczne ale jakos musze dom ogrzac i na przyszly rok
    uzbierac kase na cos.
    linii gazowej - nie ma
    prad - nie umiem tego okreslic chociaz w domu rodzinnym mialem piece na
    prad.
    jesli prad to co? piec C.O. elektryczny czy grzejnik w kazdym pomieszczeniu
    i ogrzewacze przeplywowe?
    pelety, groszki, olej - jak w pierwszym poscie

  • 6. Data: 2017-06-25 21:53:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > ogrzewania domu i jak jego wydajność sie ma do gazu?
    > fakt - bardzo mi zależy na automatyce i zdalnym odpalaniu.

    klopot w tym okresowym uzytkowaniem - jak juz zdążysz nagrzac te grube mury to
    wyjedziesz. Zaden olej, wszyscy co palili olejem opalowym jzu zbankrutowali :)
    Tak najkorzystniej to moze wyjść postawic farelke w kazdym uzytkowanym pomieszczeniu.
    Bedzie cieplo od razu, a jesli to nie caloroczne uzytkowanie to moze i bedzie
    akceptowalne cenowo. Bo przeciez inwestycja zamknie sie w 200zł. Te ..nascie tysiecy
    zostanie na prąd :)
    Tylko trzeba sprawdzic czy instalacja wytrzyma.

    b.

  • 7. Data: 2017-06-25 21:55:57
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 21:44:46 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
> [...]
    > i ogrzewacze przeplywowe?
    > pelety, groszki, olej - jak w pierwszym poscie

    Daj se chłopie spokój z piecem olejowym.
    Chrzestny ma tylko dlatego że mieszka w domu w lecie.
    I jak go kupował to była promocja z jakich funduszy ochrony środowiska.
    A teraz to by to wyrzucił.

    Pracowałem w kontenerach ogrzewanych przez zwykłe grzejniki elektryczne.
    A że mieliśmy dziewczyny na budowie które lubiły ciepło to było ciepło.
    Bez wzgledy jak było zimno. Tak że dawały radę.
    Ale ile to kosztowało to tylko dyr finansowy to wie.

    A pelet?
    Zenek sobie chwali.
    DO tego jakiś automat.

    Ja to zrobiłbym założenia jakieś i policzył.

  • 8. Data: 2017-06-25 21:57:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > I co ja mam o tym myśleć?
    policzyć. Jeśli masz dom słabo izolowany, to przygotuj się na to , ze
    cobyś nie zrobił - i tak będziesz miał poczucie że przepłacasz. jeśli
    jednak będziesz grzał przez weekendy, to bezwładność ( o której ja
    uparcie wspominam) też będzie dawała negatywny efekt. W takim przypadku
    prąd będzie najkorzystniejszy, bo co prawda sam rachunek może być
    wysoki, ale koszty urządzeń niskie, odpalanie w miarę bezpieczne i jeden
    rachunek bez zapasu. nie będziesz musiał załatwiać i magazynować OO alni
    LPG. Ile prąd moze być droższy niż cokolwiek innego? W najczarniejszym
    scenariuszu dwa razy droższy. ale może być tak, że nie będzie droższy wogóle

    > Szukam w Internecie ale mało jest ofert na
    > piec olejowy a używka to nie za bardzo. Ile kosztuje taki olej opalowy
    > do ogrzewania domu i jak jego wydajność sie ma do gazu?
    prąd
    gaz/olej
    węgiel Plus samoobsługa

    gaz / olej - można spalać tak aby było oszczędnie, albo aby się palił. i
    tu nikt Ci problemu nie rozwiąże. wszystko zależy od sprzętu.

    > fakt - bardzo mi zależy na automatyce i zdalnym odpalaniu.

    wszystko się da, ale przy prądzie za automat zapłacisz od parunastu do
    100zł. przy gazie więcej, ale to też zależy czy samoróbka czy od
    producenta pieca. olej opałowy zdalnie odpalany? Bałbym się. choć jak
    użądzenia ma atest.... Tylko jeszcze jedno pytanie. jak zostawisz
    chałupę na tydzień, potem się rozchorujesz, albo będziesz miał stłuczkę
    i auto w serwisie, al przywali minus15° to co z wodą w kaloryferach?
    Przy prądzie niemasz wody :)

    Pozdrawiam
    ToMasz
    Grzejący gazem :)

  • 9. Data: 2017-06-25 22:19:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrze ze przypomniales, powinienem wyrzucic popiol z popielnika. Z pelletem mozna
    sie pogubic bo wychodzi ze popiol trzy razy do roku bede wyrzucal. Bardzo jestem
    zadowolony z pelletu. W przyszlym miesiacu chce kupic tone. Na razie ceny wysokie.
    Najbardzij bylem zadowolony z pelletu dla zwierzakow. Ale drogi jest i nic nie
    stanial. Jesli idzie o piece na pellet to raczej problemu ze zdalnym odpalaniem nie
    bedzie.

  • 10. Data: 2017-06-25 22:41:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jun 2017 12:53:27 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

> [...]
    tysiecy zostanie na prąd :)
    > Tylko trzeba sprawdzic czy instalacja wytrzyma.

    Bierzesz pod uwagę także zimowe rozmrażanie domu farelkami?
    Jeżeli dom bedzie stał nieogrzewany przez tydzień przy dużym mrozie, to w
    weekendy będzie sobie można tę farelkę wsadzić... pod kufajkę :)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl