  • 11. Data: 2010-03-02 14:13:11
    Temat: Re: podgrzewanie podjazdu z kostki brukowej/granitowej
    Od: Marek Fafka <f...@g...com>

    W dniu 2010-03-02 14:59, kris pisze:
    > Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    t178595.htm

    > Przejrzałem na szybko i nic niepokojacego tam nie znalazłem.
    > Mam tanie zródłao ciepła(pale drewnem) wiec dogrzanie podjazdu to nie
    > problem.
    > Na szybko licząć wyjda u mnie 3 petle po 100metrów.
    > Chodzić toto tez nie bedzie non stop. Bedzie uruchamiane jak zacznie się
    > dostawa świeżego sniegu;))

    Będzie działać ale:
    są 2 możliwości:
    1. grzanie non-stop - wtedy warto zredukować temperaturę na powierzchni
    do 2-3 stopni C i koniecznie izolacja od spodu.
    2. grzanie sporadyczne - temperatura wyższa - do stopienia 5-10 cm
    sniegu przy -20 potrzeba naprawdę dużo energii. Można się zdziwić.

    Ważne. Zaplanuj odpływ wody ze stopionego śniegu/lodu. Często konieczny
    jest podgrzewany.

    mf

  • 12. Data: 2010-03-02 14:17:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Mar, 15:04, "Amir" <d...@S...pl> wrote:

    > czasami to moze zajac kilka godzina, a lopatą 5min :)

    Ciekawe czy tak samo entuzjastycznie podchodzisz do tego sniegu, jak
    wstajesz rano o 7 i okazuje sie, ze napadalo go 30cm, a podjazdu masz
    20mb i bez odsniezenia calego - nie wyjedziesz samochodem :-) Ja mam
    dosc spore nachylenie i nawet tylko ze wzgledow bezpieczenstwa nie
    moze byc na nim sniegu / lodu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-03-02 17:28:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    b.googlegroups.com...
    On 2 Mar, 15:04, "Amir" <d...@S...pl> wrote:

> [...]
    >20mb i bez odsniezenia calego - nie wyjedziesz samochodem :-) Ja mam
    >dosc spore nachylenie i nawet tylko ze wzgledow bezpieczenstwa nie

    Nachylony podjazd 20m, brak gazu, zbocze w niekorzystna strone... od razu
    czlowiek sie lepiej czuje, na swojej malutkiej dzialeczce w srodku miasta ;P

  • 14. Data: 2010-03-02 19:28:32
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak to sie ma do ekologii i oszczedzania energii w obliczu zmian
    > klimatycznych ? ;)
    >
    > Nie wystarczy solar i obieg glikolu miedzy solarem i podjazdem?

    Zazwyczaj śnieg pada w nocy i zamarza także w nocy. Żeby to stopić do rana
    to chyba będziesz musiał świecić oczami 8-)

  • 15. Data: 2010-03-02 19:28:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wystarczy solar i obieg glikolu miedzy solarem i podjazdem?

    Zimą? Co zima z solara uzyskasz?
    Zreszta solar to pewnnie 4tys a wymiennik to 500zł+pompa 200zł
    Dochodzi glikol i rura pex ale do solara też potrzebne.
    Robocizna własna więc za darmo;)

    Kris

  • 16. Data: 2010-03-02 20:23:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Nachylony podjazd 20m, brak gazu, zbocze w niekorzystna strone... od razu
    > czlowiek sie lepiej czuje, na swojej malutkiej dzialeczce w srodku miasta
    > ;P
    Pisałem o frustracji ale tu jakas zazdrość przemawia jeszcze jak widac.

    Kris

  • 17. Data: 2010-03-02 20:32:55
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Pewnie masz racje.
    > Jednak lopata to śnieg gdzies trzeba wywieźć
    > Stopiony juz nie
    > Zresztą znajac zycie bedzie to u mnie chodzic non stop w czasie opadów
    > sniegu

    A co bedzie sie dzialo z woda?
    Ja mam oba podjazdy zadaszone i nie musze nic robic :)

    --
    Picasso

  • 18. Data: 2010-03-02 20:37:15
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zimą? Co zima z solara uzyskasz?

    A co - slonce nie swieci?

    --
    Picasso

  • 19. Data: 2010-03-02 20:41:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > A co - slonce nie swieci?

    Paru gosci lansuje tu teze, ze swieci tylko przez okna do srodka domu.

  • 20. Data: 2010-03-02 20:42:28
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zazwyczaj śnieg pada w nocy i zamarza także w nocy. Żeby to stopić do
    > rana to chyba będziesz musiał świecić oczami 8-)

    Ciagle zapominam, ze moj dzien zaczyna sie o 11 przed poludniem ;)
    BTW a bezwladnosc cieplna kostki nie starczy?

    --
    Picasso