  • 1. Data: 2010-03-02 16:21:33
    Temat: Brak ogrzewania podlogowego na poddaszu - spartolona robota
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Hej
    W nowo wybudowanym domu mam kociol kondensacyjny gazowy, dwa obiegi:
    grzejniki i podlogowka.
    Na parterze rozdzielacz na grzejniki i drugi na podlogowke, wszystko gra i
    grzeje :)
    Na poddaszu uzytkowym, tak samo dwa rozdzielacze, na grzejniki ktore
    dzialaja drugi na podlogowke ktora nie dziala.
    Wszystkie rozdzielacze maja odpowietrzniki automatyczne, wykrecalem je aby
    sprawdzic czy czialaja - czy jest powietrze - ale leci woda
    Na poddaszu rozdzielacz jest zimny, nawet jak zamkne wszystkie obiegi na
    parterze ciepla woda i tak nie dociera do gory i rozdzielacz jest zimny.
    Co jeszcze moge samemu sprawdzic, majster ktory robil cala instalacje jedzie
    do mnie juz cala zime i nie moge sie go doprosic
    Mogl cos spierdzielic?
    Pozdr

  • 2. Data: 2010-03-02 17:26:44
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Mogl cos spierdzielic?
    > Pozdr
    Nie znam się, ale tak z ciekawosci zapytam. Ile masz pomp obiegowych na te
    cztery rozdzielacze? Jak jest rozwiązana regulacja temperatury podłogówek?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-03-02 18:53:56
    Od: "figaro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cztery rozdzielacze? Jak jest rozwiązana regulacja temperatury podłogówek?

    Mam identycznie, po 2 rozdzielacze na poddaszu i parterze, na podłogówkę i
    grzejniki. Narazie grzeję samą podłogówką a mogę samymi grzejnikami lub tym
    i tym. W każdym pomieszczeniu mogę osobno regulować grzanie podłogówki na
    rozdzielaczu, zmniejszając (do zera) lub zwiększając przepływ. Podłogówka
    grzeje bardzo sprawnie (dom 200 m2 bez garaży). Piec kondensacyjny.
    f.

  • 4. Data: 2010-03-02 18:55:42
    Od: "figaro" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > na rozdzielaczu, zmniejszając (do zera) lub zwiększając przepływ.
    > Podłogówka grzeje bardzo sprawnie (dom 200 m2 bez garaży). Piec

    Zapomniałem dodać, że wszystko hula na jednej małej pompie (tej co już była
    w piecu kondensacyjnym).

  • 5. Data: 2010-03-02 19:07:09
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "figaro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zapomniałem dodać, że wszystko hula na jednej małej pompie (tej co już
    > była w piecu kondensacyjnym).

    Reguluje temperature tak samo, zwiekszajac lub zmniejszajac przeplyw wory na
    rozdzielaczu - recznie
    Mam dwie pompki, oddzielna na grzejniki i podlogowke (tutaj jeszcze mam
    zawor mieszajacy)

    Pozdr

  • 6. Data: 2010-03-02 19:18:35
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > Mam dwie pompki, oddzielna na grzejniki i podlogowke

    Potwierdzam - mam tak samo.
    Jedna to może być za mało.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-03-02 19:32:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    TIM wrote:
> [...]
    > instalacje
    > jedzie do mnie juz cala zime i nie moge sie go doprosic

    zamówić innego majstra...

    skad jesteś.

  • 8. Data: 2010-03-02 19:51:34
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam - mam tak samo.
    > Jedna to może być za mało.

    Ja mam jeszcze sprzeglo zeby pompy nie "podbieraly" sobie wody.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-03-02 19:54:23
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > Co jeszcze moge samemu sprawdzic, majster ktory robil cala instalacje
    > jedzie do mnie juz cala zime i nie moge sie go doprosic

    Zawsze mogl, sprawdz jakie masz cisnienie na manometrze w instalacji i jakie
    jest cisnienie w naczyniu wzbiorczym. Moze wody jest za malo, a z
    odpowietrznika leci woda z petli podlogowki.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-03-03 11:37:32
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    J_K_K pisze:
    > Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam - mam tak samo.
    > Jedna to może być za mało.
    >
    > Pzdr
    >
    > JKK

    Dokładnie pamiętam - jak moi instalatorzy mówili, że jedna pompa nie
    wyciągnie całego domu i na podłogówkę na parterze mam osobną pompę,
    łazienka na piętrze (jedyne pomieszczenie z podłogówką na górze) jest
    podłączona do obiegu z pompy pieca i faktycznie ta podłoga nieznacznie
    ale dłużej się nagrzewa niż ta zasilana osobną pompą.

    Ariusz