  • 1. Data: 2013-01-27 19:04:22
    Temat: tania wiertarka sds
    Od: "adam" <a...@a...pl>

    Witam,
    Potrzebuje kupic wiertarke z systemem sds. Zdecydowalem sie na tani
    marketowy model. Jednak kazdy market sprzedaje wiertarki o roznych
    parametrach.
    Co jest istotne przy zakupie takiej wiertarki? Moc, a moze sila mlota?
    Zastosowanie to wiercenie dziur w scianie w bloku.
    Pzdr
    Adam

  • 2. Data: 2013-01-27 19:21:34
    Temat: Re: tania wiertarka sds
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Co jest istotne przy zakupie takiej wiertarki? Moc, a moze sila mlota?
    > Zastosowanie to wiercenie dziur w scianie w bloku.

    Jakich dziur?
    W jakim bloku?
    Jak często?

  • 3. Data: 2013-01-27 19:34:37
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > Co jest istotne przy zakupie takiej wiertarki? Moc, a moze sila mlota?
    > Zastosowanie to wiercenie dziur w scianie w bloku.

    Siła udaru w dżulach
    Np: siła pojedynczego udaru 15,5 J

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2013-01-27 21:07:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik adam napisał:
> [...]
    > Co jest istotne przy zakupie takiej wiertarki? Moc, a moze sila mlota?
    > Zastosowanie to wiercenie dziur w scianie w bloku.

    Ważna jest energia w dżulach, tylko czy te tańsze marketowe mają
    faktycznie taką jak deklaruje producent/sprzedawca co już ciężko powiedzieć.
    Jednak młot to połowa sukcesu jak będziesz miał kiepskie wiertła, to i
    "masa" dżuli nie pomoże.
    Jak to jednorazowa robota to chyba taniej będzie wypożyczyć sprzęt?

  • 5. Data: 2013-01-27 21:46:53
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 27.01.2013 19:04, adam pisze:
> [...]
    > Co jest istotne przy zakupie takiej wiertarki? Moc, a moze sila mlota?
    > Zastosowanie to wiercenie dziur w scianie w bloku.

    taką którą Ci wymienią na gwarancji. Parametrów z instrukcji i tak nie
    bęzie trzymać. ja się bałem - kupiłem za 500zł. kup za 150 też
    wystarczy. Jak masz super twarde sciany to najpierw zrobisz dziurkę
    wiertłem 6 potem większą.

    ToMasz

  • 6. Data: 2013-01-27 22:01:51
    Od: p...@t...pl

    W dniu niedziela, 27 stycznia 2013 19:04:22 UTC+1 użytkownik adam napisał:
> [...]
    >
    > Co jest istotne przy zakupie takiej wiertarki? Moc, a moze sila mlota?
    >
    > Zastosowanie to wiercenie dziur w scianie w bloku.

    Mcalister czy jakoś tak z Castoramy będzie ok. Ma te swoje reklamowane ponad 3 jule i
    daje radę. W komplecie sporo wierteł i dłuta. Normalnie tłuczemy Makitę ale to sprzęt
    tylko do wiercenia i kosztuje 4x więcej.

  • 7. Data: 2013-01-28 07:45:16
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-27 19:34, Irokez pisze:
    > Siła udaru w dżulach
    > Np: siła pojedynczego udaru 15,5 J

    15,5J w taniej wiertarce SDS?
    chyba 1,55 J :)
    w Bosch'u 36V-Li mam 3 J a to nie jest tania wiertarka.

    Lukasz

  • 8. Data: 2013-01-28 19:28:32
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
    w wiadomości news:ke56ps$d9v$1@dont-email.me...
> [...]

    - Co jest istotne przy zakupie takiej wiertarki?
    - Siła udaru w dżulach, np: siła pojedynczego udaru 15,5 J

    Niech więc szuka takiej co ma więcej J za kasę jaką ma. Chyba logicznie
    odpowiedziałem?
    Tania to tak od 2 J niech będzie w górę. Mam pneumatyka Boschammer 2,2J i
    nie narzekam.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2013-01-28 23:29:23
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedziałem?
    > Tania to tak od 2 J niech będzie w górę. Mam pneumatyka Boschammer 2,2J i

    Energia uderzenia to nie wszystko.
    W którymś MT czytałem artykuł nt jakiegoś modelu BOSCHA gdzie
    właśnie podnoszono tę kwestię.
    W rzeczonym artykule napisano, że energia udaru nie może być
    zbyt duża bo to prowadzi do szybkiego zużycia narzędzi.
    Mała energia udaru ponadto pozwala na precyzyjniejsze prace.
    Ważne jest jak udar jest realizowany i jaka jest częstotliwość
    uderzeń.
    Chodzi o to by cegłę przewiercić a nie rozwalić na kawałki.
    Inny przykład to wiercenie w płytkach ceramicznych na ścianie
    czy też na podłodze
    Do tego jest potrzebna wysoka częstotliwość uderzeń
    i niewielka energia udaru.

    Żeby nie było, że jestem orędownikiem tandety. Mam młotowiertarkę
    BOSCHA z pneumatycznym udarem i chwalę sobie.
    Zwłaszcza funkcję kucia.
    w/k

  • 10. Data: 2013-01-29 05:44:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Inny przykład to wiercenie w płytkach ceramicznych

    To sie robi bez udaru.