  • 1. Data: 2013-01-27 19:46:59
    Temat: Solary (poszło też na elektronika)
    Od: "qazvox" <q...@w...pl>

    Kolektor u-rurki (próżniowy), grzałka elektryczna 2kW.
    Latem i jesienią grzałka była odłączona od prądu (wiosny jeszcze nie było
    :-) )

    Zasobnik 300L z jedną wężownicą (LEMET 300SE) - podaję odległości króćców od
    podłogi:
    - wlot ZW 210 mm
    - grzałka elektryczna z czujnikiem 290 mm
    - powrót czynnika do solaru 300 mm
    - czujnik temperatury dla grupy sol. 510 mm
    - wlot czynnika z solaru 755 mm
    - wyjście cw, czujnik temp (górnej) 1240 mm
    Problem jest taki, że teraz (końcówka stycznia), po odłączeniu grzałki
    elektrycznej solar tyra przez parę godzin - ale woda jest za zimna. Jak
    ustawię termostat grzałki na ok. 40 st. mam komfort, ale za własne
    pieniądze - czujnik grzałki umieszczony poniżej czujnika temp. grupy
    solarnej uniemożliwia odpalenie pompy czynnika (załącza grzałkę poniżej
    czujnika). Źródła problemu upatruję w lokalizacji grzałki (a raczej jej
    czujnika)

    Chcę zastąpić fabryczny sterownik własnym (ARDUINO, wszystkie czujniki
    cyfrowe onewire) nie ma problemu ze sterowaniem w "dobrym czasie" ale jaki
    algorytm przyjąć dla tych okresów, gdzie słońca za mało - a to co jest, się
    marnuje ?

    -- ----
    pzdr qaz