    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: wago to jednak dziadostwo
    Date: Sun, 14 Feb 2021 23:51:20 +0100

    witam
    parę miesięcy temu, czytałem Waszą dyskusję na temat wyższości łączek
    przewodów wago, czy im podobnych, takich do których wciska się przewody
    i koniec. wadą skręcanych podobno miało być to, że się luzują od....
    50Hz. nie wiem, nie wypowiadałem się.
    Dzisiaj zostałem wezwany do.... niema prądu w połowie mieszkania, to nie
    korki.
    faktycznie, nie ma prądu w połowie mieszkania - korki działają.
    sprawdziłem gniazdka, gdzie jest, gdzie niema, i zostały puszki.
    otwieram, a tam banda potrójnych złączek. patrzę i myślę sobie. jakbym
    to JA robił, dam jedną potrójną, małą, średnią, dużą. ale do cholery jedną!
    no nic. przykładam "neonkę" no i dupa. nie mam gdzie przyłożyć... bo to
    system gdzie miedź jest wciskana do złączki aż izolacja spotka się z
    plastikową obudową. więc fizycznie nie mam gdzie dotknąć grotem
    śrubokręta zeby sprawdzić czy jest faza czy nie. nagniać - nie bardzo bo
    niektóre kable z aluminium. więc jak cymbał wypątywałem wago-sy i
    naginałem żeby zobaczyć kawalątek metalu który mogę przytknąć.
    pootwierałem pełno puszek, w końcu znalazłem. kabel "wytopiony" ze
    złączki. Wytopił się w kierunku ściany, od strony mieszkania - nie było
    widać awarii. mało tego, jakbym go macał palcem to by mnie poraziło.
    oczywiście uwalony tak, że trzeba było go odciąć... i kable mam o 1mc
    krótszy każdy.
    Człowiek uczy się na błędach, ja się nauczyłem. jutro jadę po złączki
    skręcane, trzy rozmiary, wymienię wszędzie tam gdzie się da.
    ToMasz

    PS to nie były oryginały wago. całe czarne, no name. zdaję sobie sprawę,
    że być może gdyby to były oryginały po parę zł za sztukę, to by się tak
    nie stało. ale mnie, przez całe życie przy złączkach skręcanych, po 2zł
    za listwę też nic nigdy się nie stało, a diagnostyka byłaby łatwiejsza,
    rozbudowa/zmiany też.