  • 11. Data: 2022-07-06 22:14:25
    Temat: Re: wiertnica... jaka?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No, chyba że tych dziur trzeba pińcet, to może wtedy własny
    > świder ma sens.

    pincet nie, ale setka już owszem

  • 12. Data: 2022-07-06 22:28:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-06 o 22:14, sirapacz pisze:

    > pincet nie, ale setka już owszem
    A co ty chcesz nią robić? dziury pod słupki ogrodzeniowe?

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2022-07-06 23:10:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A co ty chcesz nią robić? dziury pod słupki ogrodzeniowe?

    tak

  • 14. Data: 2022-07-07 00:48:49
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W środę, 6.07.2022 o 22:14, sirapacz napisał:

    > pincet nie, ale setka już owszem

    Na Twoim miejscu poszukałbym kogoś ze świdrem na traktorze.
    Ręczne wiercenie dużej ilości dziur to mordęga nawet dla
    dwóch mocnych chłopów. A jak trafisz na nieciekawy teren
    (korzenie drzew, kamienie), to ani się obejrzysz a kciuk,
    czy łokieć będzie się nadawał tylko do gipsu. Niby ta
    wiertnica ma sprzęgło, ale u mnie i tak na dzień dobry
    pierdyknęła młodym o ziemię, gdy trafiła na kamień. Bo
    trzymał za mocno.

    --
    Collie

  • 15. Data: 2022-07-07 01:13:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-07-06 o 22:12, sirapacz pisze:
    > świder to se osobno musze dokupić ale cena zawiera aku i zapas na świder.

    Pytałem w kontexcie jaka siła będzie działała na wyrywanie łap, przy
    świdrze fi 250 już jest grubo ;)

    Trochę mnie niepokoi ten aku 5Ah. Niedawno kupiłem kosę do trawy, razem
    z akumulatorami 8Ah sztuk 2. Też 18V. Na długo to one nie wystarczają, a
    to jest tylko silnik kręcący żyłką. Darcie ziemi i 5Ah jakoś mi nie
    wygląda żeby miało rację bytu.

    L.

  • 16. Data: 2022-07-07 07:15:34
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 07.07.2022 00:13, Lisciasty wrote:

> [...]
    > z akumulatorami 8Ah sztuk 2. Też 18V. Na długo to one nie wystarczają, a
    > to jest tylko silnik kręcący żyłką. Darcie ziemi i 5Ah jakoś mi nie

    pytanie jakiej firmy kupiłeś. Mi baterie 5Ah w Makicie wystarczają do
    wiercenia i kucia 2kg młotowiertarką (fakt, jak jest twardo to dość
    szybko zmieniam baterię na kolejną, ale do 80% szybko się ładuje więc
    nie jest to odczuwalne nawet jeśli korzystasz tylko z 2 baterii) czy do
    115mm szlifierki, którą tnę co popadnie.
    Klucz udarowy 1/4" Dewalt chodzi na 4Ah i wytrzymuje długo (a tanie bity
    "impact rated" niszczy w sekundę). Makita ma większe młoty udarowe
    bateryjne, a Milwaukee nawet wiertnicę do betonu (nie korzystałem, ale
    to wymaga dużej mocy)
    Myślę że tu dużo zmienia firma (jedno to to, że baterie są lepsze, a
    drugie to wygląda mi na to, że sprzęt potrzebuje mniej prądu..) Przy
    czym największą robotę robią elementy końcowe - np. wiertła do metalu
    kupuję Milwaukee bo między nimi a Dewalt/Makita/Bosch jest przepaść, nie
    mówiąc już o tanich zamiennikach

    Lukasz

  • 17. Data: 2022-07-07 07:47:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.07.2022 17:19, JDX wrote:
    > A może wystarczy udać się do wypożyczalni narzędzi i zapłacić, strzelam,
    > 100 zł za dobę?

    Ja w zeszłym roku wypożyczyłem spalinową Makite BBA520 ze świdrem 120mm
    na 2 doby za 300zł. Zrobiłem 46 otworów w terenie gliniastym z
    kamieniami. Samo urządzenie to może chodziło z tego z 1,5h jakby
    podsumować. Najbardziej męczące to było wybijanie kamieni z otworów breszką.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2022-07-07 08:07:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.07.2022 22:13, sirapacz wrote:
    > z podobnego założenia wychodzę. nie chcę wypożyczać tylko kupić -
    > sukcesywnie powiększam bazę narzędzi

    To nie możesz kupić zamiast pytać, a potem najwyżej tak jak LordBluzg
    sprzedasz i jeszcze zarobisz? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2022-07-07 09:15:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-07-06 o 23:10 +0200, sirapacz napisał:

    > tak

    Nie wiem jak te słupki mają wyglądać, ale jeśli to zwyczajne, rolnicze
    paliki, to wiercenie otworów nie sprawdza się. Testowałem pracę z
    wiertnicą - ani to bezpieczne, bo klinuje się przy byle kamieniu, ani
    skuteczne, bo paliki łatwo potem nabierają luzu.

    Pierwszą setkę palików wbiłem czymś takim:
    https://p1.storage.canalblog.com/14/71/808290/962010
    72_o.jpg

    Istnieję też wersje na metalowe słupki:
    https://cdn.manomano.com/images/images_products/1015
    7326/P/27075085_4.jpg

    A teraz, tj. od kilku lat, używam tego:
    http://www.lesserteursas.fr/enfonce-pieux-ap57.html

    ...ale dla ledwie setki palików to pierwsze rozwiązanie jest zupełnie
    wystarczające.

    Mateusz

  • 20. Data: 2022-07-07 10:03:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-07-07 o 07:15, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > nie jest to odczuwalne nawet jeśli korzystasz tylko z 2 baterii) czy do
    > 115mm szlifierki, którą tnę co popadnie.

    Całość z milłoki. Fakt że teren mam wymagający i chwasty często o
    grubości uda zapaśnika, ale 2x8Ah do pracy ciągłej to tak na styk bym
    powiedział. Do wiertarki udarowej czy tam szlifierki mam mniejsze aku i
    tak szybko się nie kończy, widać to machanie żyłkami jednak energochłonne ;)

    L.