  • 1. Data: 2010-11-16 13:35:40
    Temat: więźba i krycie - na co zwrócić uwagę?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Cześć, na co szczególnie należy zwrócić uwagę patrząc cieślom-dekarzom
    na ręce? Jakie są ich najczęstsze fuszerki i błędy wykonawcze?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-11-16 13:56:52
    Temat: Re: więźba i krycie - na co zwrócić uwagę?
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 16.11.2010 14:35, shaman pisze:
    > Cześć, na co szczególnie należy zwrócić uwagę patrząc cieślom-dekarzom
    > na ręce? Jakie są ich najczęstsze fuszerki i błędy wykonawcze?
    >
    > PZDR
    > Shaman

    Będę monotonny... ocieplone szczyty, może to nie więźba, ale w tym
    momencie warto na to zwrócić uwagę.
    Co więcej to niech się ktoś bardziej obeznany wypowie, ja poczytam z
    przyjemnością.

  • 3. Data: 2010-11-16 15:14:02
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Będę monotonny... ocieplone szczyty, może to nie więźba, ale w tym
    > momencie warto na to zwrócić uwagę.
    > Co więcej to niech się ktoś bardziej obeznany wypowie, ja poczytam z
    > przyjemnością.

    i murłaty koniecznie
    w trakcie roboty robić polecam zdjęcia,
    i wrzucić na net, podając linka na forum

    chętnie ocenimy

  • 4. Data: 2010-11-16 19:50:54
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-16 14:35, shaman pisze:
    > Cześć, na co szczególnie należy zwrócić uwagę patrząc cieślom-dekarzom
    > na ręce? Jakie są ich najczęstsze fuszerki i błędy wykonawcze?

    Wszystko zależy od konstrukcji dachu. Temat rzeka.

    M.

  • 5. Data: 2010-11-17 09:33:59
    Temat: Re: wi??ba i krycie - na co zwr?ci? uwag??
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 16:14, Amir pisze:

    > i mur?aty koniecznie
    > w trakcie roboty robiae polecam zdjecia,
    > i wrzuciae na net, podaj?c linka na forum
    >
    > chetnie ocenimy

    Sorry, ale chyba się nie zrozumieliśmy, może jakoś niezrozumiale
    zapytałem.. chodzi mi o robotę cieśli i dekarzy a nie murarzy. Co cieśla
    ma do ocieplania szczytów? Chyba jedynie to, żeby krokiew był
    odpowiednio oddalona od ściany - ale o to akurat sam zadbałem.

    Pytam o samo wykonanie więźby, łacenie, foliowanie, pokrycie dachówką i
    obrobienie blachą.

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2010-11-17 09:36:35
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 20:50, M pisze:

    > Wszystko zależy od konstrukcji dachu. Temat rzeka.
    >
    > M.

    Więźba chyba najbardziej popularna - oparta na wiązarach
    płatwiowo-kleszczowych. Dach typu stodółka. Żadnych koszy, żadnych
    lukarn. Jedynie kominy i okna połaciowe - czyli to co na każdym dachu.
    Teraz coś powiesz?

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2010-11-17 09:42:36
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 17.11.2010 10:33, shaman pisze:

    > Sorry, ale chyba się nie zrozumieliśmy, może jakoś niezrozumiale
    > zapytałem.. chodzi mi o robotę cieśli i dekarzy a nie murarzy. Co cieśla
    > ma do ocieplania szczytów?

    Ma to, że bardzo często dopiero na tym etapie widać jak wysoko są
    wymurowane szczyty i czy tam nie masz mostka cieplnego.
    Jest to ostatni moment kiedy można to poprawić po względnie niskich
    kosztach.

  • 8. Data: 2010-11-17 10:31:29
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-17 10:42, Rafał pisze:

> [...]
    > wymurowane szczyty i czy tam nie masz mostka cieplnego.
    > Jest to ostatni moment kiedy można to poprawić po względnie niskich

    Tyle, że nawet gdyby ściany szczytowe wychodziły ponad dach, to nie jest
    fuszerka cieśli.. a przecież o nich właśnie pytałem!

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-11-17 11:13:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
> [...]

    > Jedynie kominy i okna połaciowe - czyli to co na każdym dachu. Teraz coś

    Daj te zdjęcia, bo setny raz nie chce mi sie pisać.

  • 10. Data: 2010-11-17 12:31:41
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-17 12:13, kiki pisze:

    > "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message

    > Daj te zdjęcia, bo setny raz nie chce mi sie pisać.

    Kiki - doceniam Twoje rady, ale ja naprawdę nie pytam o ocieplenie
    szczytów i murłat. Co Ci dadzą zdjęcia zrobione z przypadku - jedynie
    szczęśliwym trafem może się na nich coś ujawnić. Pytam co najczęściej
    partolą cieśle - może to być jakiś element, którego nigdy nie zobaczysz
    na zdjęciu!!

    BTW - próbowałem coś wrzucić na imageshack'a ale firmowe proxy radzi
    sobie z tym uploadem :(. Możesz polecić jakiś inny foto hosting bez
    zakładania konta?

    PZDR
    Shaman