  • 1. Data: 2023-07-24 23:00:58
    Temat: 100.000 mieszkańców do wysiedlenia z bloków, mieszkań obok transformatorów
    Od: a a <m...@g...com>

    Wybudowano 100.000 bloków mieszkalnych w których transformatory energetyczne dużej
    mocy umieszczono na parterze, za ścianą mieszkań.

    Mieszkanmcy poddane wieloletniej espozycji na silne, zmienne pole magnety zne cięzko
    chorują, zostaja inwalidami, traca zmysly, zdolnośc kierowania samochodem, ciepią na
    szumy uszne, bóle glowy
    i od lat nikt im nie pomógł.
    \
    A dodatkowo pewien instytut zarobił, sprzedając maty, rzekomo tłumiące pole
    magnetyczne, które nigdy nie działąły, bo to niezgodne z stanem nauki.

    Zagrożeni utratą zdrowia i życia są zatem wszyscy mieszkający obok transformatorów i
    w mieszkaniach nad transformatorem.

    Nikt niczego nie bada, bo jest zakaz

  • 2. Data: 2023-07-24 23:02:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/07/2023 23:00, a a wrote:
    > Nikt niczego nie bada, bo jest zakaz

    To skąd wiadomo?

  • 3. Data: 2023-07-24 23:47:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 24 July 2023 at 23:02:13 UTC+2, heby wrote:
    > To skąd wiadomo?

    są ofiary, osoby sparaliżowane, inwalidzi, osoby z utraconą kontrola zmysłów,
    wykonujące nieskoordynowane ruchy

    A było 30 lat na usnięcie tysięcy transformatorów z bloków, bo doproadzone podziemne
    linie energetyczne, zasilające, nie wymagając e juz transformatorów.

    Jedna inwalidka się skarzyła, że instytut badał zagrożenia zdrowia i nakazał
    wyklejenie ściany pomieszczenia transformatora matami, rzekomo neutralizującymi silne
    pole magnetyczne ;))))))

    Pewnie na to wpadł jakiś szarlatan i wyrwał dużą kasę.,
    \
    a 100.000 mieszkańc ów utraciło zdrowie i życie

    A test szkodliwości jest bardzo prosty, zwiększa się moc 100 krotnie i wchodzą
    ochotnic y wojskowi
    i kto padnie to padnie, a kogo sparalizuje to na cale życie, a kto dostanie porażenia
    ukladu nerwowego, udaru, to też do konca życia.

    Ale po co eksperymentować, gdy należy usunąć tysiące tych niepotrzebnych
    transformatoprów z blokow, aby ratować mieszkancom zdrowie i życie, bo koszt leczenia
    porażenia ukladu nerwowego takiej dużej populacji, to sa miliardowe koszty dla
    budżetu i 100.000 inwalidow panstwo musi finansowac i utrzymywać, bo tracą zdolności
    zarobkowe.

  • 4. Data: 2023-07-25 13:40:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/07/2023 23:47, a a wrote:
    > są ofiary

    Skąd wiadomo, że to ofiary transformatorów?

  • 5. Data: 2023-07-25 15:40:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 25 July 2023 at 13:41:04 UTC+2, heby wrote:
    > Skąd wiadomo, że to ofiary transformatorów?

    W medycynie stosuje się zasadę:

    Long-term exposure

    na czynnik o charakterze alergenu,

    Czyli mieszkasz w pobliżu farmy wiatrowej
    to przez lata jestes poddany ekspozycji na infradźwięki, przenoszone gruntem, na
    odległość do 10 kilometrów
    i objawy są znane, czy

    Syndrom Skrajnego Wyczerpania i przedwczesny zgon,
    gdyż infradźwięki zaburzają fale mózgowe i wywolują trwałą bezsenność każdego dnia,
    rygodnia, miesiąca, roku

    bo w stanie relaksu, podczas snu, częstotliwośc fal mózgowych to 6-7-8 Hz

    a alert to 15-20 Hz

    I gdy jesteś taktowany wyższymi częstotliwościami niż 6-7-8 Hz
    to nie zaśniesz, chyba że jesteś już skrajnie wyczerpany

    ..//

    \Mikrofale, nadajniki
    to ekspozycja 24/7/365 dni na mikrofale

    i najwięcej zgonów nastąpiło wśród pracowników serwisów GSM, którzy naprawial;i
    tel;efony
    lub handlowali telefonami i codziennie załączali po 100 telefonów.

    Dlatego punkty sprzedaży nowych telefonow już ich nie załaczają przy kliencie, a
    sugerują sprawdzenie w domu, aby chronić się przed rakiem mikrofalowym

    A czy mikrofale wywołują masowego raka to
    wystarczy odwiedzić Turzę Śląską

    Rak śłuzówki objawa się u jednych rakiem gardla i dziura w krtani, innym puchnie nos
    jak kartofel, innym pojawiają się narośla na wargach, dalej to rak śluzówki i
    napchnięty policzek i silna żółtaczka

    łagodniejsze objawy to zmieniony głos, charczenie, jak po 3.przekwicie,
    trudności z przełykaniem plynów, pokarmow

    //./././

    A p;ole elektromagnetyczne dużej mocy uszkadza układ nerwowy i zaburza motorykę,
    prowadzi do inwalidztwa narządów ruchu i jednostki chorobowej, ktora daje objawy
    braku koordynacji mięsni twarzy, do nieskoordynowanych ruchów glowy

    Poszukaj nazwy w internecie bo już nie pamiętam.

    Ale nalezy pamietać, że w silnym zmiennym polu elektromagnetycznym aktywnie
    zachowujre się żelazo, skladnik krwi, hemoglobiny

    Natomiast w przypadku ekspozycji na stale pole magtnetyczne nastepuje dekrystalizacja
    wapnia , rzeszotowanie kości, wypadanie, chwianie się zębów.

    Kolega byl sztygarem na kopalni w stacji zasilania średniego napięcia i nad glową, na
    wysokości 3 metrow mieli las szyn rozdziału średniego napięcia do zasilania sprzętów
    na kopalni i mu wypadły wszystkie zęby.

  • 6. Data: 2023-07-25 16:39:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2023 15:40, a a wrote:
    > W medycynie stosuje się zasadę:

    Ja nie pytam o zasady, tylko jakim cudem wiesz, że są ofiary od
    transformatorów jesli nikt niczego nie bada, bo jest zakaz. Staram się
    znaleźć to zagubione ogniwo łańcuchu wnioskowania.

    > i najwięcej zgonów nastąpiło wśród pracowników serwisów GSM, którzy naprawial;i
    tel;efony
    > lub handlowali telefonami i codziennie załączali po 100 telefonów.

    To interesująca liczba, możesz podać źródło?

    > A czy mikrofale wywołują masowego raka to
    > wystarczy odwiedzić Turzę Śląską

    Co tam jest, co powoduje mikrofale?

    > Poszukaj nazwy w internecie bo już nie pamiętam.

    W internecie, jak poszukam, znajdę opowieści o ludziach-myszach. Nie
    wydaje mi się aby rozsądnym było tam zaglądać w celach nierozrywkowych.

    > Ale nalezy pamietać, że w silnym zmiennym polu elektromagnetycznym aktywnie
    zachowujre się żelazo, skladnik krwi, hemoglobiny

    Czyli jak to żelazo zachowuje się konkretnie w silnym zmiennym polu
    elektromagnetycznym? Przewodzi prądy wirowe?

> [...]
    na wysokości 3 metrow mieli las szyn rozdziału średniego napięcia do zasilania
    sprzętów na kopalni i mu wypadły wszystkie zęby.

    A nie od chlania denaturatu, braku kasy na dentystę, mordobicia w szynku
    czy szkorbutu od żarcia jedynie schabowych?

  • 7. Data: 2023-07-25 19:51:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 25 July 2023 at 16:39:43 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > A nie od chlania denaturatu, braku kasy na dentystę, mordobicia w szynku
    > czy szkorbutu od żarcia jedynie schabowych?

    Nadmierny kontakt z promieniowaniem elektromagnetycznym może wywoływać następujące
    choroby:

    rak piersi, białaczka i nowotwory
    stwardnienie rozsiane
    utrata pamięci
    rak mózgu
    choroby sercowo-płucne: tachykardia i wysokie ciśnienie krwi
    zmniejszenie ilości czerwonych krwinek.

    Promieniowanie elektromagnetyczne - wpływ na zdrowie - Krok ...
    krokdozdrowia.com/promieniowanie-elektromagnetyczne-
    wplyw-na-zdrowie/
    krokdozdrowia.com/promieniowanie-elektromagnetyczne-
    wplyw-na-zdrowie/
    Was this helpful?
    Czy promieniowanie elektromagnetyczne jest szkodliwe?
    https://gemini.pl/poradnik/artykul/czy...

    Specjaliści wykorzystują właściwości PEM w leczeniu różnych chorób, m.in.: 1. chorób
    skóry (stanów zapalnych skóry, owrzodzeń, trudno gojących się ran); 2. w
    rehabilitacji pourazowej jako terapię przeciwbólową i przeciwzapalną; 3. stanów po
    złamaniu kości, po udarze mózgu; 4. stwardnienia ... See more
    Gdzie występuje Promieniowanie Elektromagnetyczne?

    EMR występuje w środowisku naturalnym. Jest wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z
    polem elektromagnetycznym. Naturalne źródła PEM to m.in. zjawiska ... See more
    Wpływ promieniowania elektromagnetycznego Na Zdrowie

    Każdy rodzaj pola elektromagnetycznego na nas oddziałuje. Reakcją organizmu poddanego
    działaniu PEM może być podwyższenie temperatury ciała. Taki efekt ... See more
    Nadwrażliwość elektromagnetyczna

    Wiele osób uważa, że odczuwa działanie PEM, które wywołuje u nich objawy chorobowe.
    Schorzenie to nosi nazwę idiopatycznej nietolerancji ... See more
    From gemini.pl
    From gemini.pl
    Content
    Gdzie występuje Promieniowanie Elektromagnetyczne?
    Wpływ promieniowania elektromagnetycznego Na Zdrowie
    Nadwrażliwość elektromagnetyczna
    Global web icon
    Komputer Świat
    https://www.komputerswiat.pl/poradniki/jak-to...
    Fakty i mity: promieniowanie elektromagnetyczne - czy ...
    [Explore this image]

    WebNov 7, 2010 ? Fakty i mity o promieniowaniu elektromagnetycznym Czy promieniowanie
    telefonów komórkowych szkodzi naszemu zdrowiu? ...

    Author: Michał Chrobot

    Estimated Reading Time: 50 secs

    Explore further
    Global web icon
    Szkodliwe skutki promieniowania elektromagnetycznego - ...
    medycyna-komorkowa.c...
    Global web icon
    Wpływ fal elektromagnetycznych na zdrowie człowieka.
    sciaga.pl
    Recommended to you based on what's popular o Feedback
    Global web icon
    Krok do Zdrowia
    https://krokdozdrowia.com/promieniowanie...
    Promieniowanie elektromagnetyczne - wpływ na zdrowie - Krok ...
    [Explore this image]

    WebApr 13, 2023 ? 4 minuty Każdego dnia jesteśmy wystawieni na działanie
    promieniowania, zarówno tego korzystnego, jak i szkodliwego. Jeśli ...

    Estimated Reading Time: 7 mins

    Czy promieniowanie elektromagnetyczne jest szkodliwe?
    See this and other topics on this result
    Global web icon
    Wikipedia
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_elektro
    magnetyczne
    Promieniowanie elektromagnetyczne - Wikipedia, wolna ...

    PrzeglądWłaściwości promieniowania elektromagnetycznegoHistoriaOpis
    teoretycznyFala elektromagnetyczna w fizyce kwantowejZobacz teżBibliografiaLiteratura

    Promieniowanie elektromagnetyczne przejawia właściwości falowe ulegając
    interferencji, dyfrakcji, spełnia prawo odbicia i załamania (polaryzacji). W wyniku
    superpozycji fal elektromagnetycznych może powstać fala stojąca.
    Jednak niektóre właściwości promieniowania elektromagnetycznego (szczególnie jego
    oddziaływanie z materią) zależą od długości fali (częstotliwo...
    Wikipedia ? Text under CC-BY-SA license

    Estimated Reading Time: 3 mins

    Global web icon
    artelis.pl
    https://artelis.pl/artykuly/26677/szkodliwe-skutki..
    .
    Szkodliwe skutki promieniowania elektromagnetycznego ...

    WebJan 7, 2011 ? Codzienna duża dawka promieniowania może wywoływać bóle głowy,
    kłopoty ze wzrokiem, trudności w koncentracji, bezsenność, a nawet depresję. ...
    People also ask
    Co oznacza szkodliwość promieniowania elektromagnetycznego?Resort zdrowia twierdzi,
    że nie ma dowodów na szkodliwość promieniowania elektromagnetycznego po podniesieniu
    jego norm Rozporządzenie zakłada zwiększenie dopuszczalnych norm promieniowania pola
    elektromagnetycznego do 10 W na metr kw. (gęstość mocy) i 61 V na metr (składowa
    elektryczna) dla częstotliwości z zakresu 2 - 300 GHz.
    Normy promieniowania elektromagnetycznego w Polsce wyższe ...
    businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/
    nor...
    Jakie są promieniowanie elektromagnetyczne?Promieniowaniem elektromagnetycznym o
    różnej długości fali są fale radiowe, mikrofale, podczerwień, światło widzialne,
    ultrafiolet, promieniowanie rentgenowskie i promieniowanie gamma. W opisie kwantowym
    promieniowanie elektromagnetyczne jest traktowane jako strumień nieposiadających masy
    cząstek elementarnych zwanych fotonami.
    Promieniowanie elektromagnetyczne - Wikipedia, wolna ...
    pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_elektromagnetyc
    zne
    Jakie choroby mogą wywołać promieniowanie elektromagnetyczne? Nadmierny kontakt z
    promieniowaniem elektromagnetycznym może wywoływać następujące choroby: 1 rak piersi,
    białaczka i nowotwory 2 stwardnienie rozsiane 3 utrata pamięci 4 rak mózgu 5 choroby
    sercowo-płucne: tachykardia i wysokie ciśnienie krwi 6 zmniejszenie ilości czerwonych
    krwinek. More ...
    Promieniowanie elektromagnetyczne - wpływ na zdrowie ...
    krokdozdrowia.com/promieniowanie-elektromagnetyczne ...
    Feedback
    Global web icon
    medycyna-komorkowa.com
    medycyna-komorkowa.com/szkodliwe-skutki...
    Szkodliwe skutki promieniowania elektromagnetycznego ...
    [Explore this image]

    WebMar 29, 2020 ? Nowotwory: 15 różnych mechanizmów oddziaływania promieniowania
    elektromagnetycznego na ludzkie komórki może powodować raka. Rak mózgu, rak jamy
    ustnej, nerwiaki akustyczne i ...
    Global web icon
    Portal Gov.pl
    https://www.gov.pl/web/5g/wplyw-pola...
    Wpływ pola elektromagnetycznego na zdrowie - Portal ...
    [Explore this image]

    WebApr 23, 2019 ? Doniesienia o nadwrażliwości niektórych ludzi na pole
    elektromagnetyczne, objawiającej się szeregiem subiektywnych objawów (np. zmęczenie,
    ból głowy, bezsenność) nie znalazły potwierdzenia w ...
    Global web icon
    Business Insider Polska
    https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe...
    Normy promieniowania elektromagnetycznego w Polsce ...

    WebDec 31, 2019 ? Resort zdrowia twierdzi, że nie ma dowodów na szkodliwość
    promieniowania elektromagnetycznego po podniesieniu jego norm; Rozporządzenie ...
    Global web icon
    CHIP
    https://www.chip.pl/2022/04/promieniowanie...
    [Explore this image]
    Promieniowanie elektromagnetyczne jest badane przez ...

    WebPromieniowanie elektromagnetyczne jest badane przez 75 lat. Szkodliwości brak, ale
    strach nie mija W lutym 2022 roku opublikowano raport podsumowujący 75 lat badań nad
    promieniowaniem ...
    Global web icon
    femibelly.com
    https://www.femibelly.com/baza-wiedzy/pem-co-to...
    Promieniowanie elektromagnetyczne - co to jest, źródła, ...

    WebWpływ promieniowania elektromagnetycznego (PEM) na funkcje biologiczne organizmów
    żywych zależy bezpośrednio od: rodzaju, częstotliwości i natężenia (mocy) źródła

  • 8. Data: 2023-07-25 19:57:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 25 July 2023 at 19:51:45 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    organizmów żywych zależy bezpośrednio od: rodzaju, częstotliwości i natężenia (mocy)

    Radiation: Electromagnetic fields
    4 August 2016 | Q&A
    What are electromagnetic fields and where do they come from?
    What makes the various forms of electromagnetic fields so different?
    What happens when you are exposed to electromagnetic fields?
    Biological effects or health effects? What is a health hazard?

    Biological effects are measurable responses to a stimulus or to a change in the
    environment. These changes are not necessarily harmful to your health. For example,
    listening to music, reading a book, eating an apple or playing tennis will produce a
    range of biological effects. Nevertheless, none of these activities is expected to
    cause health effects. The body has sophisticated mechanisms to adjust to the many and
    varied influences we encounter in our environment. Ongoing change forms a normal part
    of our lives. But, of course, the body does not possess adequate compensation
    mechanisms for all biological effects. Changes that are irreversible and stress the
    system for long periods of time may constitute a health hazard.

    An adverse health effect causes detectable impairment of the health of the exposed
    individual or of his or her offspring; a biological effect, on the other hand, may or
    may not result in an adverse health effect.

    It is not disputed that electromagnetic fields above certain levels can trigger
    biological effects. Experiments with healthy volunteers indicate that short-term
    exposure at the levels present in the environment or in the home do not cause any
    apparent detrimental effects. Exposures to higher levels that might be harmful are
    restricted by national and international guidelines. The current debate is centred on
    whether long-term low level exposure can evoke biological responses and influence
    people's well being.
    Widespread concerns for health

    A look at the news headlines of recent years allows some insight into the various
    areas of public concern. Over the course of the past decade, numerous electromagnetic
    field sources have become the focus of health concerns, including power lines,
    microwave ovens, computer and TV screens, security devices, radars and most recently
    mobile phones and their base stations.
    The International EMF Project

    exposure to an ever increasing number and diversity of electromagnetic field sources,
    in 1996 the World Health Organization (WHO) launched a large, multidisciplinary
    research effort. The International EMF Project brings together current knowledge and
    available resources of key international and national agencies and scientific
    institutions.
    Conclusions from scientific research

    In the area of biological effects and medical applications of non-ionizing radiation
    approximately 25,000 articles have been published over the past 30 years. Despite the
    feeling of some people that more research needs to be done, scientific knowledge in
    this area is now more extensive than for most chemicals. Based on a recent in-depth
    review of the scientific literature, the WHO concluded that current evidence does not
    confirm the existence of any health consequences from exposure to low level
    electromagnetic fields. However, some gaps in knowledge about biological effects
    exist and need further research.
    Effects on general health

    Some members of the public have attributed a diffuse collection of symptoms to low
    levels of exposure to electromagnetic fields at home. Reported symptoms include
    headaches, anxiety, suicide and depression, nausea, fatigue and loss of libido. To
    date, scientific evidence does not support a link between these symptoms and exposure
    to electromagnetic fields. At least some of these health problems may be caused by
    noise or other factors in the environment, or by anxiety related to the presence of
    new technologies.
    Effects on pregnancy outcome

    Many different sources and exposures to electromagnetic fields in the living and
    working environment, including computer screens, water beds and electric blankets,
    radiofrequency welding machines, diathermy equipment and radar, have been evaluated
    by the WHO and other organizations. The overall weight of evidence shows that
    exposure to fields at typical environmental levels does not increase the risk of any
    adverse outcome such as spontaneous abortions, malformations, low birth weight, and
    congenital diseases. There have been occasional reports of associations between
    health problems and presumed exposure to electromagnetic fields, such as reports of
    prematurity and low birth weight in children of workers in the electronics industry,
    but these have not been regarded by the scientific community as being necessarily
    caused by the field exposures (as opposed to factors such as exposure to solvents).
    Cataracts

    General eye irritation and cataracts have sometimes been reported in workers exposed
    to high levels of radiofrequency and microwave radiation, but animal studies do not
    support the idea that such forms of eye damage can be produced at levels that are not
    thermally hazardous. There is no evidence that these effects occur at levels
    experienced by the general public.
    Electromagnetic fields and cancer

    Despite many studies, the evidence for any effect remains highly controversial.
    However, it is clear that if electromagnetic fields do have an effect on cancer, then
    any increase in risk will be extremely small. The results to date contain many
    inconsistencies, but no large increases in risk have been found for any cancer in
    children or adults.

    A number of epidemiological studies suggest small increases in risk of childhood
    leukemia with exposure to low frequency magnetic fields in the home. However,
    scientists have not generally concluded that these results indicate a cause-effect
    relation between exposure to the fields and disease (as opposed to artifacts in the
    study or effects unrelated to field exposure). In part, this conclusion has been
    reached because animal and laboratory studies fail to demonstrate any reproducible
    effects that are consistent with the hypothesis that fields cause or promote cancer.
    Large-scale studies are currently underway in several countries and may help resolve
    these issues.
    Electromagnetic hypersensitivity and depression

    Some individuals report "hypersensitivity" to electric or magnetic fields. They ask
    whether aches and pains, headaches, depression, lethargy, sleeping disorders, and
    even convulsions and epileptic seizures could be associated with electromagnetic
    field exposure.

    There is little scientific evidence to support the idea of electromagnetic
    hypersensitivity. Recent Scandinavian studies found that individuals do not show
    consistent reactions under properly controlled conditions of electromagnetic field
    exposure. Nor is there any accepted biological mechanism to explain hypersensitivity.
    Research on this subject is difficult because many other subjective responses may be
    involved, apart from direct effects of fields themselves. More studies are continuing
    on the subject.
    The focus of current and future research

    Much effort is currently being directed towards the study of electromagnetic fields
    in relation to cancer. Studies in search for possible carcinogenic (cancer-producing)
    effects of power frequency fields is continuing, although at a reduced level compared
    to that of the late 1990's.

    The long-term health effects of mobile telephone use is another topic of much current
    research. No obvious adverse effect of exposure to low level radiofrequency fields
    has been discovered. However, given public concerns regarding the safety of cellular
    telephones, further research aims to determine whether any less obvious effects might
    occur at very low exposure levels.
    Key points

    A wide range of environmental influences causes biological effects. 'Biological
    effect' does not equal 'health hazard'. Special research is needed to identify and
    measure health hazards.
    At low frequencies, external electric and magnetic fields induce small
    circulating currents within the body. In virtually all ordinary environments, the
    levels of induced currents inside the body are too small to produce obvious effects.
    The main effect of radiofrequency electromagnetic fields is heating of body
    tissues.
    There is no doubt that short-term exposure to very high levels of electromagnetic
    fields can be harmful to health. Current public concern focuses on possible long-term
    health effects caused by exposure to electromagnetic fields at levels below those
    required to trigger acute biological responses.
    WHO's International EMF Project was launched to provide scientifically sound and
    objective answers to public concerns about possible hazards of low level
    electromagnetic fields.
    Despite extensive research, to date there is no evidence to conclude that
    exposure to low level electromagnetic fields is harmful to human health.
    The focus of international research is the investigation of possible links
    between cancer and electromagnetic fields, at power line and radiofrequencies.

    What is the current state of research?
    What are typical exposure levels at home and in the environment?
    What are the current standards?
    What precautions are being followed?
    Are there pages on EMF in German, Italian and Swedish?

  • 9. Data: 2023-07-25 19:59:04
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    organizmów żywych zależy bezpośrednio od: rodzaju, częstotliwości i natężenia (mocy)

    Exposure to electromagnetic fields (EMFs) may cause health risks and hazards to
    humans1. Based on thousands of published reports, there are growing concerns about
    radiofrequency radiation that can2:

    Damage the DNA of any biological species and lead to cancer
    Cause oxidative damage that can cause premature aging
    Disrupt cell metabolism
    Potentially lead to other diseases through the generation of stress proteins.

    Scientists have found some possible weak connections between low-level EMF exposure
    and health problems, like cancer3. High-level EMF exposure is known to cause
    neurological and physiological problems by disrupting human nerve function3.
    Learn more:
    1. sciencedirect.com
    2. forbes.com
    3. healthline.com
    Feedback
    People also ask
    Are electromagnetic fields harmful to health?There is no doubt that short-term
[...]
    Radiation: Electromagnetic fields - World Health Organization (WHO)
    www.who.int/news-room/questions-and-answers/item/ra.
    ..
    Do EMFs affect health?...the overall evidence for adverse effects of EMFs on health
    at levels of exposure normally experienced by the general public is weak. The least
    weak evidence is for the exposure of children to power frequency magnetic fields and
    childhood leukaemia.
    Electric and magnetic fields: health effects of exposure
    www.gov.uk/government/publications/electric-and-magn
    Does RF field exposure affect self-reported symptoms and well-being?RF field exposure
    has not convincingly been shown to have an effect on self-reported symptoms or
    well-being. Studies on neurological effects and reproductive effects have not
    indicated any health risks at exposure levels below the ICNIRP-limits established in
    1998.
    Possible effects of Electromagnetic Fields (EMF) on Human Health
    ec.europa.eu/health/ph_risk/committees/04_scenihr/do
    cs/...
    What are the health effects of radiofrequency energy?The main effect of
    radiofrequency energy is the heating of tissue. Consequently, exposure guidelines for
    radiofrequency fields and microwaves are set to prevent health effects caused by
    localized or whole-body heating (see What happens when you are exposed to
    electromagnetic fields?).
    Radiation: Electromagnetic fields - World Health Organization (WHO)
    www.who.int/news-room/questions-and-answers/item/ra.
    ..
    Feedback
    EMF Exposure: Danger Levels, Symptoms, Protection, and ...
    https://www.healthline.com/health/emf

    They suggested that long-term EMP exposure could be harmful to cognitive ability and
    may induce pathology similar to that of Alzheimer's disease. They added that more
    research is needed. See more
    Power Lines

    The strongest electric fields that we encounter in daily life are beneath
    high-voltage transmission lines. Transformers reduce this high voltage before it goes
    into your home or business. Also, the walls of your home act as a ... See more
    Televisions and Computer Screens

    Computer screens and television sets work similarly, producing both electric and
    magnetic fields at various frequencies. Screens with liquid crystal displays (LCDs)
    don't produce significant electric and magnetic fields. For ... See more
    Microwaves

    Microwaves are used to detect speeding cars, send television communications, raise
    bread, and even cook potato chips! But most of us use ... See more
    Power Lines image
    Wireless Devices

    The FCC requires that all wireless communications devices sold in the United States
    meet minimum guidelines for safe human exposure to radiofrequency (RF) energy. For
    wireless devices that operate at 6 GHz or less and ... See more
    Explore further
    Global web icon
    15 Signs of EMF Sickness (And How to Relieve Symptoms)
    powerofpositivity.com
    Global web icon
    What are Safe Radiation Levels of EMF? - Shield Your ...
    shieldyourbody.com
    Global web icon
    What Level is Safe - EMF Center
    emfcenter.com
    Global web icon
    The 7 Most Common EMF Exposure Symptoms - Orgone ...
    orgoneenergy.org
    Global web icon
    EMF Levels Chart: Are you at Risk? - Orgone Energy Australia
    orgoneenergy.org
    Recommended to you based on what's popular o Feedback
    From healthline.com
    From healthline.com
    Content
    Power Lines
    Televisions and Computer Screens
    Wireless Devices
    Microwaves
    Global web icon
    GOV.UK
    https://www.gov.uk/government/publications/...
    Electric and magnetic fields: health effects of exposure

    WebKnown effects of exposure to electric and magnetic fields; Long-term health risks
    associated with exposure to electric and magnetic fields; Magnetic fields and
    childhood leukaemia
    Known effects of exposure to electric and magnetic fields
    Power frequency electric and magnetic fields cause electrical currents inside the
    body. The magnetic fields can cause faint flickering visual sensa...
    Long-term health risks associated with exposure to electric and magnetic fields
    A lot of research has been carried out into the possibility that electric or magnetic
    fields cause cancer or other serious illnesses.Studies on ele...
    Magnetic fields and childhood leukaemia
    Evidence forThere are a number of studies showing a possible link between exposure to
    magnetic fields in the home (and/or living close to high volt...
    Explore further
    Global web icon
    How strong does a magnetic field have to be to affect the ...
    sciencefocus.com
    Global web icon
    How close is too close when living near transmission ...
    en.geovital.com
    Recommended to you based on what's popular o Feedback
    Global web icon
    World Health Organization (WHO)
    https://www.who.int/news-room/questions-and...
    Radiation: Electromagnetic fields - World Health Organization ...

    WebAug 4, 2016 ? There is no doubt that short-term exposure to very high levels of
    electromagnetic fields can be harmful to health. Current public concern focuses on
    What are electromagnetic fields and where do they come from?
    Electric fields are created by differences in voltage: the higher the voltage, the
    stronger will be the resultant field. Magnetic fields are create...
    What makes the various forms of electromagnetic fields so different?
    One of the main characteristics which defines an electromagnetic field (EMF) is its
    frequency or its corresponding wavelength. Fields of different...
    What happens when you are exposed to electromagnetic fields?
    Exposure to electromagnetic fields is not a new phenomenon. However, during the 20th
    century, environmental exposure to artificial electromagnetic...
    What is the current state of research?
    If electromagnetic fields constitute a health hazard, there will be consequences in
    all industrialized countries. The public demands concrete answe...
    What are typical exposure levels at home and in the environment?
    Electromagnetic fields at home Background electromagnetic field levels from
    electricity transmission and distribution facilities Electricity is tra...
    What are the current standards?
    Standards are set to protect our health and are well known for many food additives,
    for concentrations of chemicals in water or air pollutants. Sim...
    What precautions are being followed?
    With more and more research data available, it has become increasingly unlikely that
    exposure to electromagnetic fields constitutes a serious healt...
    Are there pages on EMF in German, Italian and Swedish?
    Yes: German: Was sind elektromagnetische Felder? Italian: Cosa sono i campi
    elettromagnetici? Swedish: Vad är elektromagnetiska falt?
    Explore further
    Global web icon
    4. The Building Biologists EMF Safe Levels: - Tech Wellness
    techwellness.com
    Global web icon
    10 Examples Of Electromagnetic Radiation In Everyday Life ...
    emfadvice.com
    Recommended to you based on what's popular o Feedback
    Global web icon
    Medical News Today
    https://www.medicalnewstoday.com/articles...
    EMFs: What they are, effects on health, and more
    [Explore this image]

    WebFeb 4, 2020 ? microwaves ultraviolet radiation, as in tanning beds infrared
    radiation, as in heat lamps How do they affect our health?

    Estimated Reading Time: 7 mins

    Global web icon
    Die Europäische Kommission
    https://ec.europa.eu/health/scientific_committees/..
    .
    ? PDF file
    Potential health effects of exposure to electromagnetic ...

    Webfocusing on the effects on skin (long-term, low-level exposure) and cornea
    (high-intensity, short-term exposure) is recommended. Health effects from
    Radiofrequency (RF) EMF ...

    File Size: 5MB

    Page Count: 288

    Global web icon
    Die Europäische Kommission
    https://ec.europa.eu/health/ph_risk/committees/04...
    ? PDF file
    Possible effects of Electromagnetic Fields (EMF) on ...

    WebThe Scientific Committee on Emerging and Newly Identified Health Risks (SCENIHR)
    has updated the previous opinion on "Possible effects of Electromagnetic Fields
    (EMF), ...
    Global web icon
    Public Health
    https://health.ec.europa.eu/system/files/2020-04/...
    ? PDF file
    Does electromagnetic field exposure endanger health?

    WebIS EMF EXPOSURE DANGEROUS FOR YOUR HEALTH? The results of current scientific
    research show that there are no evident adverse health effects if exposure remains
    Global web icon
    National Center for Biotechnology Information
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6025790
    Effects of short and long term electromagnetic fields exposure on ...

    WebJul 13, 2017 ? The prenatal effects of EMF exposure can include cell death and
    inhibition of the differentiation of neural stem cells. EMF exposure can also affect
    neurogenesis ...
    Global web icon
    Public Health
    https://health.ec.europa.eu/publications/potential..
    .
    Potential health effects of exposure to electromagnetic fields (EMF)

    WebJan 27, 2015 ? The results of current scientific research show that there are no
    evident adverse health effects if exposure remains below the levels recommended by
    the EU ...
    Global web icon
    PubMed
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30023254
    Effects of short and long term electromagnetic fields exposure on ...

    WebEffects of short and long term electromagnetic fields exposure on the human
    hippocampus J Microsc Ultrastruct. 2017 Oct-Dec;5 (4):191-197. doi: ...
    Related searches for long-term electromagnetic field exposure ...

    electromagnetic field safe level
    electromagnetic fields human body
    electromagnetic frequency human body
    electric field radiation
    magnetic field effects on humans
    electromagnetic effects on the body
    em effects on human body
    electric magnetic field health effect

  • 10. Data: 2023-07-25 21:00:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2023 19:51, a a wrote:
    > [...]
    > Nadmierny kontakt z promieniowaniem elektromagnetycznym może wywoływać następujące
    choroby:

    Ja pytam jak powiązałeś ofiary z transformatorami, skoro nikt tego nie
    bada, bo zakaz.

    Skoro twierdzisz, że te ofiary są od transformatorów, to logiczne jest,
    że posiadasz jakieś *dowody* w postaci konkretnych przypadków, których
    nie da się wyjaśnić w inny sposób ponad wszelką wątpliwość.

    Masz jakieś dowody?