  • 1. Data: 2010-05-26 17:24:07
    Temat: Agregat prądotwórczy - jeszcze raz do praktyków
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Po Waszych poradach zdecydowałem się na:

    A. Pramac DB 2600. Silnik Honda. ok 1900 zł
    B. Endress ESE 3000 z Castoramy. ok 1400 zł. Ma AVR.

    A - ma chyba lepszy silnik (Hondy), ale nie ma AVR. Jest też sporo lżejszy.
    B - nie wiem, czy ten AVR faktycznie działa. Nie znam marki, nie wiem jak z
    awaryjnością. Jest cięższy ale ma kółka.

    Co byście doradzili?
    Który z nich w zimie po dłuższym staniu zapali na 100%. Który nie zniszczy
    mi TV, czy komputera?

    z góry dzięki za porady
    Jacek

  • 2. Data: 2010-05-27 09:13:45
    Od: "jacek_1970" <t...@u...gmail.com>

    ja kupilem jakiegos najtanszego 2000W i działa niezle, nawet potrafi zasilić
    UPS APC 2000VA.
    Warunkiem jest wstepne obciazenie aby włączenie łądowania w APC nie
    wywolywalo wielkich wahniec napiecia.

    co do uruchomienia po dlugim staniu to wazna jest jedna sprawa.
    przed odstawieniem na postoj trzeba spuscić resztkę benzyny z komory
    plywakowej gaznika, bo jak tam zostawisz ją to z czasem lotne frakcje
    wyparują pozostawiając gestawy oleisty "osad". On napewno spowoduje
    zapchanie dysz i kanalików co uniemozliwi łatwe uruchomienie motora.
    Pozdrawiam.

    taki jak ten kupilem, choc pod inna marką

    http://www.allegro.pl/item1047910965_agregat_pradotw
    orczy_2_6_kw_230v_germany_fv.html

  • 3. Data: 2010-05-27 16:15:16
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Odpowiadam sam sobie, bo może się komuś przyda.
    Ostatecznie kupiłem Endress ESE 3000 P.
    AVR działa, ale nie jest jakoś nadmiernie szybki i przy
    załaczaniu/wyłączaniu odbiorników występują skoki napięcia.
    Nie mam odpowiednio szybkiego przyrządu pomiarowego, który by to
    zarejestrował w Voltach, ale żarówki w takich momentach wyraźnie migają.
    Agregat nie jest tak głośny, jak się obawiałem. Przy obciążeniu zaczyna
    chodzić głośniej ale nie jest głośniejszy od kosiarki. Na luzie burczy w
    miarę cicho.
    Ma kółka i w razie czego można go zaturlać bez noszenia, gdzie trzeba.
    Endress ma własną fabrykę w Chinach, ale powiem, że jakość wykonania jest na
    przyzwoitym poziomie.
    Zbiornik na paliwo mieści 15 litrów, co jest (przynajmniej dla mnie) dużym
    plusem.
    Czajnik 2200 W gotuje wodę bez problemu, działają też wszystkie
    elektronarzędzia z młotem 1100 W włącznie.
    Jak sprawdzę spawarkę inwerterową, to napiszę, co i jak.
    Pierwsze wrażenia pozytywne.
    Jacek