  • 1. Data: 2010-05-26 19:11:13
    Temat: Przeróbka schodów betonowych - jak nadlać?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Ponieważ całkowicie zmieniła mi się koncepcja zejścia do piwniczki pod
    schodami, niestety muszę całkowicie przerobić wykonane jeszcze przez murarzy
    betonowe schodki prowadzące tamże.
    Przeróbka w praktyce sprowadza się do bardzo grubego nadlania poszczególnych
    stopni - od 7 centymetrów aż do kilkunastu.

    I teraz pytanie: schody docelowo mają być obłożone jakimś tanim promocyjnym
    gresem. Wymyśliłem sobie, że ponieważ są to schody wylane wprost na gruncie,
    zamiast lać na nie taką grubą warstwę betonu, dam tam styropian: 5cm na
    stopień podnoszony o 7cm, 10cm na ten podnoszony o kilkanaście. Czy to jest
    dobry pomysł?
    Okiem laika widzę tu dwa słabe punkty: po pierwsze ta wierzchnia warstwa
    betonu będzie sobie po prostu leżała na styropianie i tak naprawdę nic jej
    tam nie będzie trzymało prócz tarcia. Jak to zrobić, żeby taki stopień
    pewnego dnia nie zjechał na samo dno piwnicy? Kotwić jakoś? Pionowymi
    zastrzałami do starego stopnia, czy może właśnie poziomymi do czoła stopnia
    wyżej? Czy też nic nie robić, bo sam ciężar takiego betonowego kloca
    wystarczy?

    Drugi słaby punkt: co z gresem oklejającym podstopnice? Styropian pewnie
    troszkę będzie pracował, jak zrobić ten gres, żeby nie odpadł po tygodniu?
    Zdylatować go od dołu, a szparę zasłonić jakąś listwą, czy jak?

    Czy może dać sobie spokój z tym styropianem (piwniczka i tak jest
    nieogrzewana, odizolowana termicznie od reszty domu) i lać całość z betonu?

    J.

  • 2. Data: 2010-05-26 20:02:50
    Temat: Re: Przeróbka schodów betonowych - jak nadlać?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jarek P. pisze:

    > Czy może dać sobie spokój z tym styropianem (piwniczka i tak jest
    > nieogrzewana, odizolowana termicznie od reszty domu) i lać całość z betonu?

    Wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś...
    Skoro piwniczka nieogrzewana, to po co się tam cackać ze styropianami...?
    Ja bym tego nie robił. :-). Nadlej sobie schodki betonem i tyle

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-05-26 21:14:04
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Skoro piwniczka nieogrzewana, to po co się tam cackać ze styropianami...?

    Głównie chodziło mi o ograniczenie ilości potrzebnych kalfasów z betonem do
    rozmieszania, ocieplenie tylko przy okazji.

    J.