  • 1. Data: 2010-05-26 13:59:51
    Temat: wentylacja wełny
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    mam pytanie do specjalistów od ociepleń:

    jak wentylować wełnę w ściance szkieletowej nieogrzewanego budynku?

    ścianka to osb/wełna/osb (altanka)

    mój pomysł to zrobić otwory wentylacyjne na zewnątrz na dole i u góry ściany
    czy to wystarczy ?
    czy może lepiej zrobić jakieś kombinacje z otworami wewnętrznymi?

  • 2. Data: 2010-05-26 16:58:34
    Temat: Re: wentylacja wełny
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > ściany
    > czy to wystarczy ?
    > czy może lepiej zrobić jakieś kombinacje z otworami wewnętrznymi?

    Dać membranę wiatroizolacyjną do budownictwa szkieletowego po zewnętrznej
    stronie, a w płycie zewnętrznej powiercić/wstawić siatki.

  • 3. Data: 2010-05-26 22:07:11
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message

    > Dać membranę wiatroizolacyjną do budownictwa szkieletowego po zewnętrznej
    > stronie, a w płycie zewnętrznej powiercić/wstawić siatki.

    kiki nie da rady
    za maly bedzie przeplyw pary
    2 OSB to praktycnie zamknieta welna
    jesli byla sucha wkladana latem to moze bedzie OK
    ale generanie moze byc porazka
    jesli osb od wewnatrz to tylko membrana, ruszt i dechy od zewnatrz i miedzy
    rusztem a dechami para bedzie odprowadzona
    oczywiscie pod warunkiem ze beda szczeliny gora-dol
    generalnie welne mozna zamknac miedzy osb ale tylko w warunkach suchych (np.
    produkcja na hali)
    i o ile welna bedzie sucha ....
    ostatnio odeslalem 30% dostawy bo byla poprostu zalana woda...
    bo padalo, jak powiedzial kierowca...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-05-27 13:34:55
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > oczywiscie pod warunkiem ze beda szczeliny gora-dol

    > generalnie welne mozna zamknac miedzy osb ale tylko w warunkach suchych

    czyli jeśli zrobię to na sucho to mogę o wentylacji zapomnieć i zrobić to
    szczelne ?
    to mi się podoba ;-)

    szczelność mogę zapewnić smarując powierzchnie styku szkieletu z OSB i
    złącza np. akrylem
    to bedzie mała altanka więc koszty akrylu mnie nie powalą...

  • 5. Data: 2010-05-28 19:15:57
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Generalnie wentylacji powinno wystarczyć 10 cm2/mb ściany.
    Oczywiście i u dołu, i u góry.

    -----

  • 6. Data: 2010-05-28 19:18:42
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Wentylacja jest co najmniej z dwóch powodów:

    i) zacinające deszcze - żeby wilgoć nie przechodziła na wełnę;
    ii) przenikanie pary wodnej od wewnątrz na zewnątrz i skraplanie się jej pod
    zewnętrzną warstą ściany.

    Co do samego wentylowania szczeliny zdania są hmmm podzelone.

    -----

    ?