  • 1. Data: 2010-01-27 06:40:21
    Temat: Awaria oczyszczalni POŚ
    Od: z...@f...pl

    ..Witam. Może macie jakieś doświadczenia z oczyszczalniami, której rury
    rozsączające wypełniły się wodą, tak że wypłynęła przez kominek wentylacyjny?.
    Może jakieś linki do materiałów pomocnych w takiej sytuacji?. Z góry dziękuję.
    Pzdr

  • 2. Data: 2010-01-28 09:36:58
    Temat: Re: Awaria oczyszczalni POŚ
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 27 Sty, 07:40, z...@f...pl wrote:
> [...]
    > Może jakieś linki do materiałów pomocnych w takiej sytuacji?. Z góry dziękuję.

    Czyli rozssaczanie wysiadlo. przyczyny moga byc rozne:
    - zamarzniecie gruntu
    - zamulenie saczek.

    Zamulenie saczek moze byc przyczyna
    - wyginiecia bakterii w wyniku detrgentow, braku powietrza, etc
    - zaszlamienie zloza przez zla eksploatacje POS

    Ratunek
    Masz zapewne studzienke przez zlozem i kominek za zlozem.
    Mozesz instalacje przplukac. Z jednej strony pompa z drugiej strony
    waz z woda. /Tak przynbajmniej bym zrobil na poczatek aby udroznic
    przeplyw/ Pozniej poszukalbym jakies chemi do udrazniania zloza.
    Szczeze wspolczuje przypadku, ale zeby cos wiecej stwierdzic musisz
    dac info jako POS masz. Czy masz grunty przpuszczalne czy tez masz
    nieprzepuszczalne i musiales jakies wklady klasc.

  • 3. Data: 2010-01-28 11:02:08
    Od: z...@f...pl

> [...]
    > dac info jako POS masz. Czy masz grunty przpuszczalne czy tez masz
    > nieprzepuszczalne i musiales jakies wklady klasc.

    ..a więc, poś ma poj. 2m3 na dwie osoby zamieszkujące na stałe, grunt
    przepuszczalny szorstki piasek, dlatego nawet jest to wszystko głębiej(1,2m),
    pod rurami zrobione złoża kamienne 20 do 50 mm i na tym wszystkim geowłóknina.
    Działało dobrze 4 lata. Sam zbiornik jest prosty, nie ma filtra a jedynie syfon
    przez który podczyszczone wypływają do studzienki rozdz. i do dwóch nitek
    rozsącza ok 14m na końcu spięte kominkiem wentyl. Ta część jest połączona
    baypassem z wentylacją przez komin na dachu domu. I tak właściwie sobie teraz
    pomyślałem czy to zaciągane powietrze -20 stC nie spowodowało zamarznięcia
    złoża? Ale czy to możliwe, żeby ta woda co się tam zebrała, nie roztopiła już
    tego złoża? Jest jeszcze sprawa świąt 18 osób na wigilii i 4 dniowy pobyt
    dodatkowych 4 dorosłych i 3 małych dzieci. Ale tak jest co roku i nie zauważyłem
    w poprzednich latach nic złego. Fakt że zimy były znacznie łagodniejsze. Pzdr

  • 4. Data: 2010-01-28 17:17:34
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 28, 12:02 pm, z...@f...pl wrote:
> [...]
    > w poprzednich latach nic złego. Fakt że zimy były znacznie łagodniejsze. Pzdr

    Tak sobie mysle ze zloze utracilo swoja zdolnosc pochlaniania wod.
    Moze wody gruntowe podeszly wyzej. Zima to sie zdarza, a moze
    faktycznie przymarzlo przez ta wentylacje.
    Narazie musisz wytrzymac az do wiosny i korzystac z POS jak ze
    zwyklego szamba.