  • 1. Data: 2010-01-27 07:05:04
    Temat: Re: Awaria oczyszczalni POŚ
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 27 Sty, 07:40, z...@f...pl wrote:
    > ..Witam. Może macie jakieś doświadczenia z oczyszczalniami, której rury
    > rozsączające wypełniły się wodą, tak że wypłynęła przez kominek wentylacyjny?.
    > Może jakieś linki do materiałów pomocnych w takiej sytuacji?. Z góry dziękuję.
    > Pzdr
    >
    > --

    Prawdopodobnie ziemia zmarzła na tyle że woda z oczyszczalni równiez
    zamarzła i nie moze odpływać.
    Chyba trzeba opróżnić zbiornik i korzystać z niego jak z szamba aż do
    wiosny.

    Pzdr
    QbaB

  • 2. Data: 2010-01-27 08:22:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Prawdopodobnie ziemia zmarzła na tyle że woda z oczyszczalni równiez
    >zamarzła i nie moze odpływać.
    >Chyba trzeba opróżnić zbiornik i korzystać z niego jak z szamba aż do
    >wiosny.

    A gdyby tak zabezpieczyc sączki układając nad nimi pasy styropianiu?
    U mnie ostatnie 4 metry rury 16tki do szamba leżą neicałe 20cm pod ziemią. Z
    obawy o zamarzanie ułożyłem tuż nad rurą właśnie pasy styropniu. Sąsiad
    chodził i kręcił głową że i tak zamarznie. Od soboty mrozy -20 i jak narazie
    nic nie zamarza.

    Marek

  • 3. Data: 2010-01-27 09:31:09
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    marko1a pisze:

> [...]
    > styropniu. Sąsiad chodził i kręcił głową że i tak zamarznie. Od soboty
    > mrozy -20 i jak narazie nic nie zamarza.

    po 1 : jest spadek na rurach, woda nie stoi
    po 2 : temperatura płynu jest napewno dodatnia ;)
    po 3 : w szambie nastepuja procesy gnilne efektem ich jest cieplo

    michal

  • 4. Data: 2010-01-27 09:44:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > po 1 : jest spadek na rurach, woda nie stoi
    > po 2 : temperatura płynu jest napewno dodatnia ;)
    > po 3 : w szambie nastepuja procesy gnilne efektem ich jest cieplo

    1: Szambo trzykomorowe z syfonowanymi przejściami - odwrócone U-
    Zanim zapełnią się dwa pozostałe to pierwsze jest zapełnione 10cm poniżej
    górnej krawędzi a że rura jest w górnej krawędzi więc w tej rurze w końcowym
    jej odcinku stoi do połowy zawartość
    2: temperatura owszem dodatnia ale przez noc nie ma raczej dopływu ciepłej
    cieczy.
    3: procesy gnilne w szambie tak. Ale wiem że każde gówno wczesniej czy
    później zamarza:)

    Marek

  • 5. Data: 2010-01-27 12:17:09
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > cieczy.
    > 3: procesy gnilne w szambie tak. Ale wiem że każde gówno wczesniej czy

    nie powinno zamarzać, rozkład powoduje powstawanie dużych ilości
    ciepła, na tyle dużych, że przy minus 10 dookoła pokrywy mam stopiony
    śnieg i zieloną trawkę :-) oczywiście chodzi o oczyszczalnie i żywe
    bakterie, bo w zwykłym szambie domestosy zabiją wszystko co żyje...
    moja rada:
    dosyp porządną dawkę bakterii do zbiornika i bezpośrednio do
    studzienki rozdzielaczowej przed drenazem, możesz tam wlać gorącej
    wody, to podgrzeje i przyśpieszy proces, jeśli to nie da rady, to
    znaczy, że jest jakaś wada w budowie, woda nie powinna tam stać nigdy,
    co się wleje, to od razu wsiąka i rozkładajac się w żwirze dodatkowo
    podgrzewa powierzchnię rury

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-01-28 07:41:39
    Od: z...@f...pl

    ..Może dzisiaj ktoś coś dorzuci?

  • 7. Data: 2010-01-28 08:03:37
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    z...@f...pl pisze:
    > ..Może dzisiaj ktoś coś dorzuci?

    do czego ?

    wszystko ci powiedzieli
    jesli zamarzło to czekać do wiosny
    a zbiornik wypompować

    na wiosnę sprawdz dlaczego zamarzło

    michal

  • 8. Data: 2010-01-28 08:08:41
    Od: z...@f...pl

    > wszystko ci powiedzieli
    > jesli zamarzło to czekać do wiosny
    > a zbiornik wypompować
    >
    > na wiosnę sprawdz dlaczego zamarzło

    ..tyle, że mnie nic nie zamarzło. Czekam może ktoś przeczyta ze zrozumieniem tego
    co napisane. Pzdr

  • 9. Data: 2010-01-28 08:26:54
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    z...@f...pl pisze:

> [...]

    > Może jakieś linki do materiałów pomocnych w takiej sytuacji?. Z góry dziękuję.

    to ewidentnie świadczy o zamarznięciu sączków i ziemi wokół
    bo ja innej przyczyny nie widze

    przepraszam ze nie potrafię pomóc

    michal

  • 10. Data: 2010-01-28 08:52:20
    Od: z...@f...pl

    > to ewidentnie świadczy o zamarznięciu sączków i ziemi wokół
    > bo ja innej przyczyny nie widze
    >
    > przepraszam ze nie potrafię pomóc
    >

    > michal

    ..bardzo chciałbym byś miał rację, tyle że, moje sączki są ponad metr pod
    powierzchnią. Fakt, że okolice Torunia są biegunem zimna w tym roku, ale przy tak
    grubej pokrywie śnieżnej czy jest to możliwe? Pzdr