  • 1. Data: 2010-01-27 09:34:02
    Temat: różnica w kotłach c.o. firmy De Dietrich
    Od: "Mariusz M" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Stoję przed zakupem instalacji grzewczej na gaz ziemny wraz z solarami.
    Instalator polecił mi producenta De Dietrich. posiadają w swojej ofercie dwa
    typy pieców kondensacyjnych MCR / II 24 oraz nowość MCA 25 - ten drugi dwa
    razy droższy wg cen katalogowych.
    Na czym polega ta super innowacyjność zastosowana w piecu MCA i co powoduje
    dwukrotny wzrost ceny - trwałość, niezawdoność, oszczędność gazu, wygląd,
    obsługa ... ?
    Jeśli ktoś ma doświadczenia z tymi urządzeniami to chetnie poznam opinie
    pozwalające dokonać dobrego wyboru bez przepłacania za nie wiadomo co.

    Pozdrawiam
    Maniek

  • 2. Data: 2010-01-27 17:01:01
    Temat: Re: różnica w kotłach c.o. firmy De Dietrich
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Mariusz M" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hjp1aa$lu7$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Jeśli ktoś ma doświadczenia z tymi urządzeniami to chetnie poznam opinie
    > pozwalające dokonać dobrego wyboru bez przepłacania za nie wiadomo co.

    Trochę o tych kotłach piszą różne branżowe strony. Tu jedna z nich
    http://sk9.pl/7a80ff

    Sam stałem się posiadaczem MCA 15 jakieś 2 miesiące temu i jak do tej pory
    jestem zadowolony. Za pierwszy miesiąc spalił około 180m3 w domu parterowym
    140m2, co uważam za dobry wynik. W domu utrzymywałem 18st. Całość zrobiona
    jest, jako system niskotemperaturowy bez mieszaczy itp. (podłogówka + kilka
    przewymiarowanych kaloryferów). Z tego, co widzę to kocioł ma olbrzymie
    możliwości, jeśli chodzi o sterowanie różnymi systemami, które nie są u mnie
    wykorzystane. Nie mam solarów, pomp ciepła ani basenu :-(

    Generalnie to kocioł pracuje u mnie na bardzo niskich parametrach. Do tego
    stopnia, że w grudniu jeszcze zamarzł mi komin. Brzmi to jak anegdota, ale
    tak było.
    Rano na pulpicie alarm, że nie ma ciągu i kocioł nie działa wiec wołam
    instalatora. Ten przyjechał, rozebrał prawie cały piec i mi mówi, że nie
    wie, co jest, bo wentylator działa a piec nie pali.

    W domu jeszcze ekipę do wnętrz to któryś tam wpadł na pomysł, aby sprawdzić
    komin no i okazało się, że zatkał się od szronu :-)
    Ponieważ jeszcze nie mieszkam, więc nie grzeję CWU, kiedy to piec podnosi
    moc i jest szansa, że "przepali" ewentualny szron. W tej chwili trzymam
    wyższą temperaturę na piecu i problem się nie powtarza.

    Radzę nie przewymiarowywać pieca.

  • 3. Data: 2010-01-27 20:38:47
    Od: "Mariusz M" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki za cenne rady i opinie.

  • 4. Data: 2010-01-27 21:21:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz M" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hjq88p$tdr$1@news.onet.pl...
    > Dzięki za cenne rady i opinie.

    A ja mam MCR 24 i spelnia wszystkie moje wymagania.
    Nie pchaj sie w wyszukane rozwiazania z ktorych nie bedziesz korzystal. Jak
    cos pierdyknie, to plyta do tego bedzie kosztowala tyle co nowy kociol.
    Zacznij od sprecyzowania wymagan i do tego dobierz calosc. Drozszy kociol
    przy standardowych rozwiazaniach nie da Ci nic wiecej co kociol tanszy o
    podobnych parametrach typu kondensacja, moc i takie tam.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-01-27 21:40:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    I zapomnialem, tnij cytaty przy okazji.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-01-28 05:02:16
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > kociol przy standardowych rozwiazaniach nie da Ci nic wiecej co kociol
    > tanszy o podobnych parametrach typu kondensacja, moc i takie tam.

    Moim zdaniem kotły MCA nie są bardziej wyszukane, są nowym modelem
    starszej wersji i dziwi mnie zawsze taka opinia, żeby nie kupować to, co
    nowsze i bardziej zaawansowane.Na tej zasadzie to wszyscy poltkami
    powinniśmy jeździć, TV oglądać w Rubinach i klepać w Atari. Tu dziwnie
    wszyscy raczej wolimy sie głośno chwalić jakie to bajery mamy w swoich
    nabytkach.

    Produkt zawsze trzeba dobrać do własnych wymagań, to się zgadza.
    W moim przypadku głównie chodziło o zakres pracy a przede wszystkim dolny
    parametr mocy oraz to na ile kocioł będzie elastyczny, jeśli zdecyduję się
    rozbudować system.

    W tej chwili system jest najprostszy z możliwych. Jeden parametr na
    wszystko - podłogówkę i grzejniki
    Jeśli to nie zda egzaminu to mogę dołożyć 2 kaloryfery i przestawić to
    wszystko na opcje z mieszaczem. W takim wypadku kocioł będzie widział
    podłogówkę oraz obieg na grzejniki i tym sterował.
    W tej chwili nie decydowałem się na solary ale instalacja jest gotowa i
    kocioł tez jest do tego przygotowany. Kiedyś może sytuacja się zmieni i
    będzie to bardziej ekonomiczne
    Tak samo nie decydowałem się na pompę ciepła, ale kto wie, może kiedyś?
    Kocioł jest też na to gotowy.

  • 7. Data: 2010-01-28 07:00:43
    Od: " " <j...@N...gazeta.pl>

    nacocito <n...@c...to> napisał(a):

> [...]
    > będzie to bardziej ekonomiczne
    > Tak samo nie decydowałem się na pompę ciepła, ale kto wie, może kiedyś?

    Szkoda , ze nie jest gotowy na brak proądu ;-). A gotuje też i sprząta... ?

    I na koniec - to ile musiałeś dopłacić z "gotowość" (bo wątkotwórca pisał, że
    dwa razy droższy)?

    Pzdr,
    g-jaro

  • 8. Data: 2010-01-28 07:59:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > będzie to bardziej ekonomiczne
    > Tak samo nie decydowałem się na pompę ciepła, ale kto wie, może kiedyś?
    > Kocioł jest też na to gotowy.

    Jak się na to zdecydujesz za 5-10lat to kocioł bedzie sie nadawał na złom.
    Bezsensu kupować coś i płacić dwa razy drożej z czego mozliwości od razu nie
    można/nie chce się korzystać
    Za 5-10lat bedzie kolejna generacja kotłów albo Bóg wie co.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-01-28 08:58:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    > powinniśmy jeździć, TV oglądać w Rubinach i klepać w Atari. Tu dziwnie
    > wszyscy raczej wolimy sie głośno chwalić jakie to bajery mamy w swoich

    Ja nie mam nic przeciwko temu, tylko jezeli kociol ma byc dwa razy drozszy i
    wiecej to warto sie zastanowic. A przy okazji moze okazac sie, ze w obu
    kotlach siedza te same wymienniki. :-)

    > Produkt zawsze trzeba dobrać do własnych wymagań, to się zgadza.
    > W moim przypadku głównie chodziło o zakres pracy a przede wszystkim dolny
    > parametr mocy

    Jaka ma najmniejsza moc? MCR ma 6kW, max 24kW

    >oraz to na ile kocioł będzie elastyczny, jeśli zdecyduję się rozbudować
    >system.

    To mozna zawsze.

> [...]
    > wszystko na opcje z mieszaczem. W takim wypadku kocioł będzie widział
    > podłogówkę oraz obieg na grzejniki i tym sterował.

    Za kociol ze sterownikiem do tego zaplacilem 4500zl

    > W tej chwili nie decydowałem się na solary ale instalacja jest gotowa i
    > kocioł tez jest do tego przygotowany. Kiedyś może sytuacja się zmieni i
    > będzie to bardziej ekonomiczne

    Ale sam sterownik do solarow nie jest kosmicznie drogi. Caly zestaw z
    zasobnikiem mozna kupic za nie cale 7000.

    > Tak samo nie decydowałem się na pompę ciepła, ale kto wie, może kiedyś?
    > Kocioł jest też na to gotowy.

    A co kto lubi...

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-01-28 09:20:35
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > nacocito <n...@c...to> napisał(a):
    >

    > Szkoda , ze nie jest gotowy na brak proądu ;-). A gotuje też i sprząta...
    > ?
    Co to za argumenty?
    Czy Twój samochód jest przygotowany na brak benzyny? Czy Twoja kuchnia jest
    przygotowana na brak prądu i/lub gazu?
    Czy Ty też wszystko kupujesz z minimalną ilością opcji? Taki np. telefon
    masz też goły? A co będzie jak zabraknie Ci wody.

    > I na koniec - to ile musiałeś dopłacić z "gotowość" (bo wątkotwórca pisał,
    > że
    > dwa razy droższy)?
    Nie wiem ile zapłaciłem za sam kocioł, bo robi mi to firma kompleksowo. Od
    kanalizy do ostatniego kranu w ogrodzie. Ponieważ robię to kompleksowo to
    mam MCA w cenie MCR.

    Dziwna moda, zapanowała na grupie. wszyscy licytują się, kto taniej kupił
    nie ważne co. Jeśli ktoś się znajdzie, kto kupił coś drożej i nie w
    najprostszej wersji to musi byś jakiś nieudacznik który dał się nabrać na
    sztuczki marketingowe.

    Wiec ja nigdy nie chciałem mieć najtańszego i najprostszego kotła tak jak i
    pozostałych urządzeń w domu. Nie jest to mój pierwszy dom, więc wiem co mi
    potrzeba.