  • 1. Data: 2009-05-01 22:25:14
    Temat: Balustrada i gres, co najpierw?
    Od: "Ewa" <j...@o...pl>

    Witam grupę serdecznie

    Mam pytanie dotyczące kolejności robót.
    Projekt z archonu "dom w petuniach"

    Wykusz, pod wylewką betonową 5 cm jest 20 cm styropianu posadzkowego (żeby
    nie przemarzało do wnętrza)
    Czy najpierw położyć kafelki?? Czy balustradę?? Balustrada
    najprawdopodobniej nie będzie z elementów kutych, tylko stelaż, drewniane
    sztachetki i poręcz.
    Druga sprawa to balkon.
    W sumie takie samo pytanie, najpierw kafle, czy balustrada??
    I po cholerę ktoś mi truje, żeby pod balkon przylepić 5 cm styropianu?? I
    dodatkowo okuć blachą??
    Czarna magia

    Podpowiedzcie proszę, jak tu poprowadzić prace zgodnie ze sztuką budowlaną.

    Pozdrawiam

    Ewa

  • 2. Data: 2009-05-02 10:29:26
    Temat: Re: Balustrada i gres, co najpierw?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 2 May 2009 00:25:14 +0200, Ewa napisał(a):

    > Czy najpierw położyć kafelki?? Czy balustradę?? Balustrada
    > najprawdopodobniej nie będzie z elementów kutych, tylko stelaż, drewniane
    > sztachetki i poręcz.

    Najpierw kafelki, potem balustrada.

    > Druga sprawa to balkon.
    > W sumie takie samo pytanie, najpierw kafle, czy balustrada??

    Najpierw kafle, potem balustrada :)

    > I po cholerę ktoś mi truje, żeby pod balkon przylepić 5 cm styropianu??

    Żeby docieplić styk płyty balkonowej ze ścianą budynku.

    > dodatkowo okuć blachą??

    A tu pewnie przyda sie kołnierz blaszany, żeby woda nie zaciekała pod
    balkon.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-05-02 10:36:34
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Ewa <j...@o...pl> wrote:

    > W sumie takie samo pytanie, najpierw kafle, czy balustrada??
    > I po cholerę ktoś mi truje, żeby pod balkon przylepić 5 cm
    > styropianu?? I dodatkowo okuć blachą??

    Podepnę się z innym pytaniem: jak obecnie się robi na płycie
    balkonowej "wyjścia" do balustrady? Cały czas klasyczna metoda
    polegająca na pozbieraniu pozostałości po "drugim śniadaniu"
    budowlańców i powtykaniu ich w trakcie wylewania płyty balkonowej w
    stosowne miejsca?
    I potem, jak czas przyjdzie, po obtłuczeniu tego co z płyty wystaje,
    wbetonowywujemy w pozostałe otwory nogi balustrady? Czy obecnie są
    jakieś inne sposoby?

    J.

  • 4. Data: 2009-05-02 12:47:36
    Od: "Ewa" <j...@o...pl>

    > Najpierw kafelki, potem balustrada.

    > Najpierw kafle, potem balustrada :)

    Właśnie dziś rozmawiałam z facetem od balustrad i powiedział że najpierw
    balustrady potem płytki.
    Jeśli zrobimy tak jak on chce, to jakie są plusy i minusy takiego
    rozwiązania ?
    Co może się stać ?
    Piorytetem jest dla mnie szczelność wykusza. Teraz w wykuszu nie mamy
    żadnych dziur czy otworów pod balustradę. Na co zwrócić uwagę przy montażu
    takiej balustrady.

    pozdrawiam
    Ewa

  • 5. Data: 2009-05-02 13:41:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 2 May 2009 14:47:36 +0200, Ewa napisał(a):

    > Właśnie dziś rozmawiałam z facetem od balustrad i powiedział że najpierw
    > balustrady potem płytki.
    > Jeśli zrobimy tak jak on chce, to jakie są plusy i minusy takiego
    > rozwiązania ?

    Plusów wg mnie nie ma żadnych, minusem natomiast bedzie to, ze wokół
    mocowania balustrady beda brzydko wykonczone plytki :)

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-05-02 15:57:08
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Ewa" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Piorytetem jest dla mnie szczelność wykusza. Teraz w wykuszu nie mamy
    > żadnych dziur czy otworów pod balustradę. Na co zwrócić uwagę przy montażu
    > takiej balustrady.

    Zwrocic uwage na to zeby balustrada byla zamontowana od czola (wienca)
    Odpada Ci wtedy martwienie sie o to czy bedzie wykusz przeciekal.
    Ja mam tak zrobione i jest ok.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 7. Data: 2009-05-02 17:11:02
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Plusów wg mnie nie ma żadnych, minusem natomiast bedzie to, ze wokół
    > mocowania balustrady beda brzydko wykonczone plytki :)
    Bądż chłopie profesjonalistą.
    Gdzie te niewykoczone płytki przy balustradzie?
    Pomyśl/??

    Kris

  • 8. Data: 2009-05-02 17:24:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 2 May 2009 19:11:02 +0200, Kris napisał(a):

    > Bądż chłopie profesjonalistą.
    > Gdzie te niewykoczone płytki przy balustradzie?
    > Pomyśl/??

    Napisała, że balustrada nie będzie kuta tylko stelaż + sztachetki + poręcz,
    czyli mocowana będzie nie do czoła płyty balkonu tylko od góry. I tam będą
    niewykończone płytki.

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-05-02 17:56:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > poręcz,
    > czyli mocowana będzie nie do czoła płyty balkonu tylko od góry. I tam będą

    Sorry Scream. Masz racje oczywiście- z Teściem drugą flaszke kończe i
    dlatego te głupoty piszę. Sorry

    Kris

  • 10. Data: 2009-05-02 19:20:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Sorry Scream. Masz racje oczywiście- z Teściem drugą flaszke kończe i
    > dlatego te głupoty piszę. Sorry

    Kris chlopie Ty nie pisz po pijanemu, bo ci prawo jazdy jeszcze zabiora.
    :-))

    Pozdro.. TK