  • 1. Data: 2009-05-02 10:43:06
    Temat: Jaki cienki materiał izolacyjny między płytą OSB a ślepą podłogą?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Mam w drewnianym domu "ślepą" podłogę - z desek niskiej jakości. Będę teraz
    kładł na to gres. Zamierzam położyć następujące warstwy (patrząc od spodu,
    czyli od ślepej podłogi):
    1. Materiał izolacyjny - izolacja akustyczna - żeby nie skrzypało od tarcia
    OSB o ślepą podłogę
    2. Płyta OSB - w celu wyrównania powierzchni
    3. Klej (ewentualnie coś samopoziomującego)
    4. Gres
    Moje pytanie: co cienkiego mogę zastosować jako materiał izolacyjny? Ma to
    być naprawdę cienkie (gąbka używana pod panele podłogowe jest za gruba więc
    odpada). Zależy mi jedynie na funkcji jak opisałem wyżej - Płyta OSB w
    kontakcie ze ślepą ma nie skrzypieć. Chcę uniknąć sytuacji jaką mam w
    toalecie i łazience, gdzie "fachowiec" położył mi terakotę na OSB i teraz
    toto skrzypi.
    Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2009-05-03 05:37:37
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Ktoś podpowie?

  • 3. Data: 2009-05-03 10:12:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 3 May 2009 07:37:37 +0200, marcan napisał(a):

    > Ktoś podpowie?

    Podejrzewam, ze nikt. Pianka pod panele ma 2 mm grubości. Jeśli i ona jest
    za gruba, to ja nie wiem, co mógłbyś położyć.

    --
    best regards,
    scream

  • 4. Data: 2009-05-03 11:41:28
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > toto skrzypi.
    > Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam

    Czyli chcesz te slepuge jeszcze raz zaslepic co by nie trzeszczala...
    Wiec tak.
    Najpierw te deski dokladnie zamiec a potem odkurz po czym pokryj je jakims
    klejem. Nie wiem co tam dasz, moze byc klej do drewna, zywica epoksydowa na
    tkaninie szklanej, klej elastyczny do plytek, moze nawet mocny lakier, nie mam
    pojecia. W kazdym razie nie maluj calej podlogi na raz tylko kawalkami.
    I na to od razu na mokro musisz przykrecic te plyty OSB ale tak, aby te wkrety
    ja dociagnely do tych desek. A jest to mozliwe tylko w ten sposob, ze przed
    wkreceniem srub musisz ten OSB nawiercic specjalnym wiertlem tak aby
    powierzchnie plyt nagzymkowac tzn, nawiercic w niej stozek w ktorym schowa sie
    leb wkreta.
    I wkrecaj tych wkretow co kilkanascie cm, im wiecej tym lepiej, wtedy bedzie
    to pracowac jako jedna grubsza warstwa i przestanie moze trzeszczec
    przestanie. Ale tego nikt Ci nie zagwarantuje bo legary pod ta slepuga moga
    byc zgnite czy chodza i to sie nadal moze uginac, tyle, ze znacznie mniej.
    Wtedy musisz to trzeszczenie polubic, ono zreszta ma swoje zalety. Np dawno
    dawno temu byla moda na skrzypiace buty; szewc wszywal w podeszwe specjalne
    skrzypki, ktore przy kazdym kroku skrzypialy. Wlasciceil takich butow byl
    barzo dumny bo sie za nim wszystkie baby ogladaly...
    Na powaznie to moze lepiej wypieprzyc te slepa podloge wraz z tymi
    niewiadomej konduity legarami, zaizololowac lub nie (nie piszesz czy to jest
    na dole czy pietrze), wylac zbrojona siatka wylewke, na ktorej ulozysz swoj
    wymarzony gres czy co tam aktualnie jest w modzie.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2009-05-04 18:50:52
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedzi i te serio i te z przymróżeniem oka
    To jest parter w nowym domu drewnianym więc wszystko jeszcze ma czas żeby
    zgnić, mam nadzieję, że dużo czasu