  • 1. Data: 2009-05-02 12:27:47
    Temat: Iglak - co to jest pytanie do speców
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Cześć,

    spróbuję i na tej liście, pośrednio też w temacie. Zwracam się z prośbą o
    identyfikację iglaków. Nabyłem ogród, ale tak się nieszczęśliwie złożyło, że
    padło mi kilka drzewek, teraz chciałbym dosadzić, ale nie wiem co to jest.
    Zaniosłem kawałek drzewka do sklepu sugerują że jest to jakiś jałowiec,
    teraz kompletnie nie wiem co mam dokupić. W dwóch sklepach powiedzieli, że
    jest to jałowiec, tylko podali dwa różne typy, więc chyba nie tuja.

    Rzućcie okiem i powiedzcie, co to jest Waszym zdaniem, więcej ludzi czyta
    grupę, więc i może identyfikacja będzie trafniejsza.

    Fotki znajdują się tutaj:
    http://yfrog.com/0c1002193ej
    http://yfrog.com/0c1002197rj
    http://yfrog.com/0c1002199j
    http://yfrog.com/0c1002200j

    Byłbym wdzięczny za pomoc w identyfikacji.

    Pozdrawiam. R.

  • 2. Data: 2009-05-03 08:56:25
    Temat: Re: Iglak - co to jest pytanie do speców
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "R" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jest to jałowiec, tylko podali dwa różne typy, więc chyba nie tuja.

    Moim skromnym zdaniem jałowiec to nie jest.
    Najbardziej pasuje mi cyprysik Lawsona,
    ew. któryś z żywotników.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-05-04 05:48:43
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Rzućcie okiem i powiedzcie, co to jest Waszym zdaniem, więcej ludzi czyta
    > grupę, więc i może identyfikacja będzie trafniejsza.
    >
    > Fotki znajdują się tutaj:
    > http://yfrog.com/0c1002193ej
    > http://yfrog.com/0c1002197rj
    > http://yfrog.com/0c1002199j
    > http://yfrog.com/0c1002200j

    W jakim sklepie powiedzieli ci że to jałowce?
    Podaj, to będziemy wiedzieli do których nie chodzić.

    Na pierwszy rzut oka widać że to są cyprysy.

    MS

  • 4. Data: 2009-05-04 06:06:15
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Ups, dopiero teraz zauważyłem zdjęcie całości drzewa i już jestem mniej
    pewny co do tego cyprysa - może to być też jałowiec pośredni rzeczywiście,
    także zwracam honor sklepom ogrodniczym :))

    MS

  • 5. Data: 2009-05-04 10:23:37
    Od: "R" <n...@w...pl>

    hehe no sami widzicie, że nie jest to takie pewne :-) więc mam nadzieję, że
    jeszcze komuś uda się zidentyfikować....

  • 6. Data: 2009-05-06 19:47:38
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    >
    > Rzućcie okiem i powiedzcie, co to jest Waszym zdaniem, więcej ludzi czyta
    > grupę, więc i może identyfikacja będzie trafniejsza.

    porownaj do
    cedrzyniec kalifornijski
    cyprys wieczniezielony
    cyprsik lawsona
    cyprysik groszkowy
    zywotnik zachodni lub wschodni
    lub
    jalowce

    generalnie ciezko zidentyfikowac bez zobrazowania owocow drzewek