  • 1. Data: 2009-05-03 08:46:54
    Temat: A propos nowoczesnej architektury użytkowej...
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Co prawda o budynku użyteczności publicznej,
    ale dla mnie to jakieś koszmarne nieporozumienie.
    Projektant o ergonomii nie słyszał ?
    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6563098,Neo
    filologia_wywoluje_atak_klaustrofobii.html?utm_sourc
    e=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077751

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2009-05-04 14:37:12
    Temat: Re: A propos nowoczesnej architektury użytkowej...
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    filologia_wywoluje_atak_klaustrofobii.html?utm_sourc
    e=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077751

    Na pewno słyszał ale wiecie trawa sie skończyla to nie dosc ze wizji nie
    miał to na głodzie mu to takie przygnębiające wyszło ;)

  • 3. Data: 2009-05-05 04:43:01
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > Projektant o ergonomii nie słyszał
    ?http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6563098,Ne
    ofilologia_wywoluj...
    No co ty od chłopaka chcesz, czepiasz się ;-)
    Tacy teraz architekci i projektanci - mają wizję, tylko cholera wie
    czego i za jakie pieniądze. Znajomemu pani architekt projektowała
    wykończenie domu. Kafelki, łazienki, panele, oświetlenie itp. Dla
    ekipy wykonującej jeden wielki koszmar - musieli wszystko przerabiać
    bo wychodziły puszki na lustrze, kafelków kupowanych na sztuki
    brakowało co chwila (inna sprawa kto kupuje kafelki na sztuki),
    oświetlenie oświetlało wszystko tylko nie to co powinno. Najlepsza
    jest łazienka gdzie wymyśliła wannę, wc i bidet pod skosem dachu, jak
    stajesz w wannie to trzeba uważać by się nie prostować, przy kibelku
    to samo.
    Jednym słowem, kupi sobie taki jeden z drugim program PRO100 i zaczyna
    kombinować, wymyśla cuda, a nie ma jakiejś podstawowej wiedzy czy to
    będzie pasować, czy będzie funkcjonalne, jak będzie wyglądać.
    Starczy zobaczyć jak zaprojektowano i wykonano nowe sale Akademii
    Muzycznej w Katowicach, to jest wiedza, myśl i kunszt. Tam nawet
    światowej klasy pianiści nie mogą się nachwalić akustyki i samego
    projektu.

  • 4. Data: 2009-05-05 06:09:31
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    JKK napisal:
> [...]
    filologia_wywoluje_atak_klaustrofobii.html?utm_sourc
    e=Nlt&utm_medium=Nlt&utm_campaign=1077751

    Raczej trzeba zadac pytanie, kto zaakceptowal tak kretynsi projekt
    z rownie idiotycznym uzasadnieniem, jakie w artykule prezentuje autor.
    I co za kretyn podpisal umowe, ktora nie zastrzega zleceniodawcy
    i wlascicielowi praw do wyboru chocby koloru. Prawa autorskie
    prawami autorskimi, ale niezbywalne dotycza wylacznie autorstwa
    a nie decyzyjnosci. Reszta jest umowna.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-05-05 16:58:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
> [...]

    >Muzycznej w Katowicach, to jest wiedza, myśl i kunszt. Tam nawet
    >światowej klasy pianiści nie mogą się nachwalić akustyki i samego

    No ale tam raczej podstawowym wymaganiem dla architekta musiala byc
    specjalizacja w akustyce.

  • 6. Data: 2009-05-05 17:04:08
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Jakie k..wa prawa autorskie? Projekt został zrealizowany, ateraz właściciel
    budynku może go przerabiać wedle woli i przepisów budowlanych, zwłaszcza
    wewnątrz. Nie popadajmy w paranoję

    T.

  • 7. Data: 2009-05-05 17:07:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
    > Jakie k..wa prawa autorskie? Projekt został zrealizowany, ateraz
    > właściciel
    > budynku może go przerabiać wedle woli i przepisów budowlanych, zwłaszcza
    > wewnątrz. Nie popadajmy w paranoję

    To nie paranoja, to wykrecanie sianem.

  • 8. Data: 2009-05-05 17:11:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomasz Nowicki napisal:
    > Jakie k..wa prawa autorskie? Projekt został zrealizowany, ateraz właściciel
    > budynku może go przerabiać wedle woli i przepisów budowlanych, zwłaszcza
    > wewnątrz. Nie popadajmy w paranoje.

    No wlasnie w tym problem, ze prawo autorskie jest teraz doprowadzone
    do tak patologicznego poziomu, ze z 'dzielem', ktore zamowiles i
    za ktore zaplaciles niewiele mozesz zrobic. To taki odprysk patologii
    licencyjnej, ktora zaraza inne dziedziny zycia. Aby ci to przyblizyc,
    przyjmij, ze od architekta dostales 'licencje' na uzywanie budynku,
    ale z samym budynkiem nic nie mozesz zrobic. W budownictwie jednorodzinnym
    nikt na to uwagi specjalnej nie zwraca. Ale problem jest.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-05-05 18:12:51
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Najlepsza
    > jest łazienka gdzie wymyśliła wannę, wc i bidet pod skosem dachu, jak
    > stajesz w wannie to trzeba uważać by się nie prostować, przy kibelku
    > to samo.

    znam jedna knajpe gdzie bidety sa wlasnie pod takim skosen(bardziej lukiem,
    bo to pod ziemia jest :)
    no i ktos kto ma wiecej niz 160 cm ma problem :)
    musi sie odginac do tylu(pochylac sie do przodu nie mozna bo do oczu pryska
    :P ale tak zeby sie nie wywalic :)
    a po paru piwach ciezko w pionie utrzymac rownowage a co dopiero odgiety do
    tylu i to jeszcze zeby celowac do swojego pisuaru:)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 10. Data: 2009-05-05 19:09:22
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    przyjmij, ze od architekta dostales 'licencje' na uzywanie budynku,
    ale z samym budynkiem nic nie mozesz zrobic. W budownictwie jednorodzinnym
    nikt na to uwagi specjalnej nie zwraca. Ale problem jest.

    Lokalny architekt, który robił modyfikację naszego projektu gotowego,
    uzyskał zgodę od autorów projektu - były stosowne pieczątki i podpisy.

    Pzdr

    JKK