  • 21. Data: 2009-04-24 22:37:51
    Temat: Re: Baterie słoneczne.
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    news:gstclf$k8g$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie, moze nie 100 tys., ale kwoty rzedu 50-70 tys. sa raczej norma.
    >
    > Pozdro.. TK

    I tu sie mylisz
    z aktualnej oferty firmy wspolpracujacej
    od 12 tys. do max 30 tys.
    komplet z pionowym odwiertem

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 22. Data: 2009-04-24 22:42:57
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie, moze nie 100 tys., ale kwoty rzedu 50-70 tys. sa raczej norma.
    >
    > Pozdro.. TK

    a zeby nie bylo to tu masz cene z zeszlego roku:

  • 23. Data: 2009-04-24 23:20:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boombastic pisze:

    > A jesteś pewny takiej kategorycznej opinii? Bo moim zdaniem to nie.

    Każda, każda - kwestia czasu, przez jaki będzie się inwestycja zwracać ;->

    A tak poważniej, to czy czasem paraboliczne zwierciadło z rurą w ognisku
    (a poza tym izolowaną) nie będzie grzać i w zimie, hmm?

  • 24. Data: 2009-04-25 03:12:16
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jestem pewnien
    > jak cos mam miec za darmo to biore
    > daje to jakies 100% zysku ;-)
    > gdzies na usnecie niedawno byla przytoczona rozmowa
    > z glownym inz. elektrowni slonecznej w nevadzie
    > czemu odblysniki sa ze zwyklej blachy?
    > przeciez sprawnosc wtedy jest na poziomie 15%
    > odpowiedz:
    > jak mam za darmo to nawet 5% sprawnosci daje 100% zysku

    Analogizując do mojej wypowiedzi. Baniak pomalowany na czarno za 200 zł się
    opłaca. Kolektor za 7000 dla mnie płacącego za CWU około 30-40 zł/miesiąc
    (II taryfa) nie zwróci się w okresie żywotności kolektora.

    Uparcie pomijasz istotny fakt konieczności poniesienia kosztów
    INWESTYCYJNYCH. Każda darmowa energia kosztuje, bo kosztuje amortyzacja
    sprzętu niezbędnego do jej pozyskania.

    Pomijanie tego faktu to demagogia i brak szacunku dla rozmówcy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 25. Data: 2009-04-25 03:13:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > Rozumiem dobre samopoczucie i bezcenne dazenie do wygody, ale o rodzaju
    > ogrzewania nie decyduje w wiekszosci dobre samopoczucie. Jak znam zycie
    > podstawowe kryterium w doborze ogrzewania to wlasnie rachunek ekonomiczny.
    > Powiedz mi jaki jest sens montowania pompy ciepla, kotla na ekogroszek i
    > do tego wiatraka?? Cala inwestycja pochlonie kwote za ktora kupimy kazdego
    > opalu na cale nasze zycie, do tego nadwyzka moze procentowac w banku. Jak
    > to jest rada na ekonomiczne ogrzewanie, to ja nie wiem jak moze byc drogo.

    Niektórzy są w stanie skurwić się do samego dna, żeby zwiększyć sprzedaż.

  • 26. Data: 2009-04-25 03:13:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

  • 27. Data: 2009-04-25 06:58:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Finke wrote:

> [...]
    > ogniw opłaca się stosować je tylko tam, gdzie nie da się w żaden inny
    > sposób doprowadzić "normalnego" zasilania - w satelitach, schroniskach
    > alpejskich, na jachtach, do zasilania urządzeń sygnalizacyjnych
    > umieszczonych w szczerym polu albo na pełnym morzu.
    >
    > Czyli te 4 panele + falownik za ~20.000 zł będą generować w szczycie
    > (w słoneczne dni w lipcu-sierpniu od 10 do 18) niecały 1 kW mocy,
    > która akurat wtedy będzie najmniej potrzebna, a i tak nie wystarczy
    > jej nawet na zasilanie klimatyzatora. Zimą uzyskasz 10 razy mniejszą
    > moc, a i to przy regularnym odśnieżaniu paneli.

    nie martw sie, ekolodzy wprowadzą dotację (na potrzeby któych wczesniej
    podwyższą nam podatki) i będzie taniej :)

> [...]
    > słonecznych przy naszych warunkach klimatycznych, marnej sprawności
    > źródła energii, stratach na jej wielokrotną konwersję i braku
    > możliwości magazynowania. Zwykłe kolektory słoneczne w połączeniu z
    > dużym akumulatorem ciepła, niskotemperaturowym ogrzewaniem podłogowym
    > i zwykłym piecem dla bezpieczeństwa mają szansę zwrócić się
    > inwestorowi domku jednorodzinnego po kilkunastu-kilkudziesięciu
    > latach, ale ogniwa fotowoltaiczne - nigdy. Pomyśl jeszcze, ile
    > energii i trujących chemikaliów trzeba zużyć przy wytapianiu, oczyszczaniu
    > i cięciu monokryształów krzemowych potrzebnych do

    ale to sie dzieje w Chinach a nie u nas.

  • 28. Data: 2009-04-25 07:56:41
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Uparcie pomijasz istotny fakt konieczności poniesienia kosztów
    > INWESTYCYJNYCH. Każda darmowa energia kosztuje, bo kosztuje amortyzacja
    > sprzętu niezbędnego do jej pozyskania.

    I jeszcze trzeba uwzględnić koszty alternatywne.

  • 29. Data: 2009-04-25 10:27:28
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Słyszałem tez o kwotach ok 100 tys to już chyba niezła fantazja takie
    > ogrzewanie...

    ja słyszałem o samochodach za kilka milionów - to sie nigdy nie zwróci...

  • 30. Data: 2009-04-25 10:31:06
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > ja słyszałem o samochodach za kilka milionów - to sie nigdy nie zwróci...
    Bo podobnie jak pompę kupuje się je dla fantazji, nie dla zysku ;-P

    --
    Mariusz