  • 1. Data: 2012-07-15 14:32:48
    Temat: Bazylia i papirus
    Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl>

    Witam

    Co może być nie tak z moją bazylią? Listki ładne zielone, w pewnym momencie
    pojedyńcze listki zaczynają od końca żółknąć i brązowieć, po to by
    ostatecznie odpaść. Roślinka jest wychodowana z nasion.
    Zrobiłam przegląd roślinki i nie zauważyłam żadnych szkodników.

    Za dużo wilgoci? Za sucho? Jakieś ekstra małe szkodniki? Brak nawozów?

    Co ciekawe druga doniczka z wychodowaną bazylią (inne nasiona) nie ma takich
    objawów.

    Druga rzecz to mój papirus (a dokładnie cibora papirusowa). W podstawce z
    wodą zauważyłam ruszające się robaczki. Czarne wielkości 2-3 mm, dość szybko
    się poruszające. Co to może być?

    Pozdrawiam,

    --
    Justyna Vicky S.

  • 2. Data: 2012-07-15 19:22:14
    Temat: Re: Bazylia i papirus
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Justyna Vicky S. <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> napisał(a):

> [...]
    > pojedyńcze listki zaczynają od końca żółknąć i brązowieć, po to by
    > ostatecznie odpaść. Roślinka jest wychodowana z nasion.

    Przestań chodować zacznij hodować lub uprawiać.

    > Zrobiłam przegląd roślinki i nie zauważyłam żadnych szkodników.
    >
    > Za dużo wilgoci?

    Owszem. Również stanowisko zbyt nasłonecznione w skrajnie upalne dni nie służy
    jej najlepiej.

    > Co ciekawe druga doniczka z wychodowaną bazylią (inne nasiona) nie ma takich
    > objawów.

    Wystarczyło mniej wody, bardziej przepuszczalne podłoże i nieco inne
    stanowisko.
    Pozdrawiam ostrożnie
    skryba

  • 3. Data: 2012-07-15 22:23:27
    Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl>

    Użytkownik <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Przestań chodować zacznij hodować lub uprawiać.

    Upsss.... Ale byk, nie zauważyłam... Chyba się starzeję ;)

    > Owszem. Również stanowisko zbyt nasłonecznione w skrajnie upalne dni nie
    > służy
    > jej najlepiej.

    Na (nie)szczęście stoi w cieniu. Nie wystawiam jej na słońce. W zasadzie
    obydwie stoją na parapecie od wschodnio-północnej strony. Ta więdnąca w
    kuchni, ta druga w pokoju.

    > Wystarczyło mniej wody, bardziej przepuszczalne podłoże i nieco inne
    > stanowisko.
    > Pozdrawiam ostrożnie
    > skryba

    Podłoże raczej identyczne, bo w tym samym okresie siałam. Ale może
    faktycznie mniej wody, bo ta druga stoi w pokoju i jakoś bardziej zapominam
    o niej...

    Przestawię obydwie do pokoju i zobaczę. Ale pamiętam, że właśnie tą więdnącą
    przeniosłam do kuchni by obserwować co się z nią dzieje, po tym jak
    zauważyłam żółknięcie i opadanie listków.

    Justyna Vicky S.