  • 1. Data: 2012-07-20 09:43:54
    Temat: Miernik ph
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Mam zamiar kupić miernik ph do kontroli gleby.
    Czy ktoś używa tego?
    http://allegro.pl/tester-gleby-miernik-ph-2w1-bioter
    m-i2495807732.html

    Marek

  • 2. Data: 2012-07-20 10:04:29
    Temat: Re: Miernik ph
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    Za te pieniadze to na pewno nie jest miernik pH. Do pomiaru pH potrzeba
    elektrod szklanej i kalomelowej. W sumie pare ladnych stowek trzeba na
    to.Te elektrody na zdjeciu przypominaja raczej dwa druty z roznych
    metali. Przypuszczalnie to urzadzenie mierzy tylko sile
    elektromotoryczna ogniwa gdzie eketrolitem jest gleba. Niewielki ma to
    zwiazek z rzeczywistym pH ale cos tam pokaze w zaleznosci od wilgotnosci
    gleby.

  • 3. Data: 2012-07-20 10:27:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdzie eketrolitem jest gleba. Niewielki ma to zwiazek z rzeczywistym pH
    > ale cos tam pokaze w zaleznosci od wilgotnosci gleby.

    No właśnie te elektrody... Wydaje mi się że chinczyk potrafi już robić je
    taniej...
    http://allegro.pl/up3-miernik-ph-metr-ph-metr-wymien
    na-elektroda-i2499769979.html

    Marek

  • 4. Data: 2012-07-20 10:40:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    No dobra... Już wiem że tego nie kupię. W sklepie ogrodniczym niedaleko
    mają podobnie wyglądające tyle że po 60zł i twierdzą że to zabawki a pomiar
    to loteria.
    Więc kupię płytkę ceramiczną z odczynnikami i po sprawie. Będzie trochę
    zabawy co najwyżej...

    Marek

  • 5. Data: 2012-07-20 10:46:17
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    gleby.

    > No właśnie te elektrody... Wydaje mi się że chinczyk potrafi już robić
    > je taniej...
    > http://allegro.pl/up3-miernik-ph-metr-ph-metr-wymien
    na-elektroda-i2499769979.html

    No to wyglada zdecydowanie lepiej. Ale pamietaj, ze to urzadzenie trzeba
    skalibrowac stosujac roztwory buforowe.
    Jesli chodzi o ceny pH metrow czy elektrod to nie
    wynikaja one z jakiejs kosmicznej technologii ich produkcji tylko z
    waskiego rynku na ich zapotrzebowanie. Ekonomia czy jakos tak...

  • 6. Data: 2012-07-20 10:47:41
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Więc kupię płytkę ceramiczną z odczynnikami i po sprawie. Będzie trochę

    Jest to najlepszy sposob na ocene pH gleby w warunkach amatorskich

  • 7. Data: 2012-07-20 10:59:07
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > No to wyglada zdecydowanie lepiej. Ale pamietaj, ze to urzadzenie trzeba
    > skalibrowac stosujac roztwory buforowe.

    Ocet ph=3,0 woda destylowana ph=7,0

    Marek

  • 8. Data: 2012-07-20 11:01:16
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 20.07.2012 10:59, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "tomek" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości

    > Ocet ph=3,0 woda destylowana ph=7,0

    Niestety to tylko teoria...

  • 9. Data: 2012-07-20 11:05:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Niestety to tylko teoria...

    Ale na dobrą sprawę ile się można spodziewać odchyłki? Tzn. czy ma jakieś
    szczególne znaczenie przy ogrodowym wyznaczaniu ph ziemi ?

    Marek

  • 10. Data: 2012-07-20 11:17:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 09:43:54 +0200, 4CX250 napisał(a):

    To niczego nie mierzy. Kup sobie chemiczny za 40 zl. Sa na Allegro.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio