  • 1. Data: 2012-07-20 17:55:11
    Temat: Ogrody działkowe.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Własciwie to niby dlaczego niektórzy mieszkańcy Warszawy są
    superuprzywilejowani, użytkując prywatnie tereny śródmiejskie?
    --
    XL

  • 2. Data: 2012-07-20 21:27:58
    Temat: Re: Ogrody działkowe.
    Od: "TNT" <p...@y...com>

    > Własciwie to niby dlaczego niektórzy mieszkańcy Warszawy są
    > superuprzywilejowani, użytkując prywatnie tereny śródmiejskie?
    > --
    Zadawałem to pytanie już dobre 20 lat temu, ale na ogół byłem zawsze zbywany
    "bo tak i już".
    To mnie zawsze zdumiewało - centra miast i... kwartał budek z dykty i
    jakichś śmietków, chaszczy... Shantytowns!

    Moon

  • 3. Data: 2012-07-20 21:47:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 21:27:58 +0200, TNT napisał(a):

> [...]
    > To mnie zawsze zdumiewało - centra miast i... kwartał budek z dykty i
    > jakichś śmietków, chaszczy... Shantytowns!

    To odrębna sprawa - estetyka.
    Mnie chodzi o LUKSUS wyłącznego nieodpłatnego (lub płatnego symbolicznie)
    użytkowania terenu w śródmieściu, podczas gdy inni mieszkańcy mają do
    dyspozycji najwyżej trawniki...

    Nie żebym zazdrościła działkowcom, ale skoro chciałam mieć prywatny ogród,
    to zamieszkałam na wsi...

    --
    XL

  • 4. Data: 2012-07-21 07:38:59
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Własciwie to niby dlaczego niektórzy mieszkańcy Warszawy są
    > superuprzywilejowani, użytkując prywatnie tereny śródmiejskie?

    Słusznie,to miejsce należy się kauflandowi,teskowi czy innemu obiemu.
    Po co mają gdzieś za granicą płacić podatki,jak mogą u nas, gościnnie
    występować.mirzan

  • 5. Data: 2012-07-21 17:32:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2012 05:38:59 +0000 (UTC), mirzan napisał(a):

    > Słusznie,to miejsce należy się kauflandowi,teskowi czy innemu obiemu.
    > Po co mają gdzieś za granicą płacić podatki,jak mogą u nas, gościnnie
    > występować.mirzan

    Nie, to miejsce powinno być dostępne dla każdego mieszkańca Warszawy (czy
    innego miasta, można i nalezy rozszerzyć temat). Np ogród działkowy z jego
    zielenią dostępny w okreslonych godzinach dla każdego jako tereny
    spacerowe, rekreacyjne. Dlaczego ma to być w centrum miasta tylko dla
    wybranych?
    --
    XL

  • 6. Data: 2012-07-22 08:07:21
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zielenią dostępny w okreslonych godzinach dla każdego jako tereny
    > spacerowe, rekreacyjne. Dlaczego ma to być w centrum miasta tylko dla

    To nie żaden wynalazek,jest bardzo dużo ogrodów dostępnych dla zwiedzających.
    Nawet niektóre ogrody robiły wczasy dla bezogrodowców.mirzan

  • 7. Data: 2012-07-22 10:37:41
    Od: "Moon" <1...@y...com>

    Użytkownik "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > To nie żaden wynalazek,jest bardzo dużo ogrodów dostępnych dla
    > zwiedzających.
    > Nawet niektóre ogrody robiły wczasy dla bezogrodowców.mirzan

    czyli jak partia swoimi ustami pije szampana w imieniu klasy robotniczej!
    :))

  • 8. Data: 2012-07-22 11:20:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2012 06:07:21 +0000 (UTC), mirzan napisał(a):

    > To nie żaden wynalazek,jest bardzo dużo ogrodów dostępnych dla zwiedzających.
    > Nawet niektóre ogrody robiły wczasy dla bezogrodowców.mirzan

    Czy ja to przedstawiam jak mój wynalazek? - oczywistości nie przypisuję
    sobie. Jedynie i tylko dziwię się, dlaczego owe oczywistości budzą u
    działkowców taki sprzeciw i dlaczego oni roszczą sobie pretensje do
    wyłącznego luksusu używania ogólnomiejskiej własności i to w samym centrum.
    --
    XL

  • 9. Data: 2012-07-22 12:25:31
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > działkowców taki sprzeciw i dlaczego oni roszczą sobie pretensje do
    > wyłącznego luksusu używania ogólnomiejskiej własności i to w samym centrum.

    Jeżeli ktoś dostał ogród z zakładu pracy,sam go zrobił od początku, ryje w
    ziemi kilkadziesiąt lat,to nie jest żaden luksus. I nic dziwnego,że nie życzy
    sobie różnych elementów w ogrodzie w dzień,a kradzieży w nocy.Czemu tym
    dziadkom i babciom żałujesz kawałka ziemi?
    Budowałem kiedyś swój zakładowy ogród,od stawiania płotu,poprzez kopanie rowów
    na wodę,budowę domu działkowca,wiercenie studni,malowanie płotów,wszystko
    nieodpłatnie,bo dla siebie.Wcale nie uważam,że zbudowałem ogólnomiejską
    luksusową własność,tylko swój ogródek.mirzan

  • 10. Data: 2012-07-22 13:59:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2012 10:25:31 +0000 (UTC), mirzan napisał(a):

> [...]
    > nieodpłatnie,bo dla siebie.Wcale nie uważam,że zbudowałem ogólnomiejską
    > luksusową własność,tylko swój ogródek.mirzan

    Kupiłeś grunt?
    --
    XL